Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شش نفر از فعالان قرآنی استان خراسان رضوی که سه نفر آنان عضو انجمن نخبگان قرآنی مشهد هستند، رتبه‌های برتر مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان را در مرحله ملی به خود اختصاص دادند.
سومین دوره مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان که شامل چهار بخش نونهالان، کارکنان، ورزشکاران و جوانان برگزار می‌شد، در حالی به کار خود پایان داد که فعالان قرآنی خراسان رضوی توانستند در سه بخش از این مسابقات عناوین برتر را به خود اختصاص دهند و در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، مفاهیم قرآنی و احادیث موضوعی به عنوان نفرات برتر معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روح‌الله لسان طوسی، نفر اول قرائت تحقیق بخش ورزشکاران و مصطفی بهشتی، نفر سوم قرائت تحقیق بخش جوانان و سعید قره‌داشی، نفر دوم رشته حفظ جوانان و میلاد اسماعیلیان، نفر سوم قرائت ترتیل بخش ورزشکاران، افراد برگزیده از خراسان رضوی در رشته‌های شفاهی این دوره از مسابقات بودند.
در بخش احادیث موضوعی ورزشکاران نیز مرتضی نصیری به عنوان نفر برتر از خراسان رضوی معرفی شد و محسن سردار نیز توانست عنوان نفر برتر رشته مفاهیم قرآنی مسابقات وزارت ورزش و جوانان را در بخش کارکنان به خود اختصاص دهد.
روح‌الله لسان‌طوسی، نفر اول رشته قرائت تحقیق سومین دوره مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: من در رشته قرائت تحقیق ورزشکاران به عنوان نفر اول برگزیده شدم، این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبلی از کیفیت بالاتر برخوردار بود به گونه‌ای که افراد برتر ادوار گذشته نتوانستند جایگاه خود را در این دوره از مسابقات حفظ کنند.
وی افزود: مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان همان گونه که از قبل مشخص شده بود، به صورت تک مرحله‌ای برگزار شد و متسابقان رشته قرائت تحقیق در مرحله نهایی باید یک قرعه هشت سطری از آیات قرآن را تلاوت می‌کردند.
لسان‌طوسی ادامه داد: از اساتید خودم که افتخار تلمذ در محضرشان را داشتم، تشکر می‌کنم به ویژه اساتید هاشم روغنی و سیدمجتبی سادات فاطمی که افتخار شاگردی ایشان را دارم.
وی بیان کرد: از میزبانی و مهمان‌نوازی مردم خونگرم شیراز در این دوره از مسابقات سپاسگزاری می‌کنم.
گفتنی است، مرحله ملی مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان پنجم تا دهم آبان‌ماه جاری در شهر شیراز برگزار شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲

سهمیه کشورمان در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا قطعا ۱+۲ است.

به گزارش فارس، روز گذشته سایت فوتی رنکنیگز آخرین به روز رسانی رده بندی لیگ‌های فوتبال آسیا را اعلام کرد که مطابق این رده‌بندی 1+1، سهمیه ایران برای فصل 26-2025 لیگ نخبگان ( الیت) آسیا در نظر گرفته شده است.

البته سهمیه کشورمان برای اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا در فصل 25-2024، 1+2 قطعی شده و براین اساس قهرمان لیگ برتر همراه با نایب قهرمان این مسابقات در صورت کسب مجوز حرفه‌ای، مستقیم در مرحله گروهی  لیگ نخبگان حاضر می‌شوند و قهرمان جام حذفی نیز باید در پلی آف شرکت کند. البته اگر قهرمان جام حذفی با رتبه‌های اول یا دوم لیگ برتر مشترک باشد یا مجوز حرفه‌ای دریافت نکند، تیم سوم لیگ برتر راهی پلی آف خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو، سهمیه هر کشور برای فصل 25-2024 را مطابق رنکینگ سال 2022 اعلام کرده و برهمین اساس ایران که در رنکینگ آن سال با 72 امتیاز، رتبه پنج آسیا را در اختیار داشت، در اولین دوره لیگ الیت 1+2 سهمیه دارد.

قرار است مرحله اول پلی آف لیگ نخبگان (الیت) از 30 جولای(9 مرداد) برگزار شود. پلی آف دوم و سوم این تورنمنت نیز 6 آگوست و 15 آگوست (16 مرداد و 25 مرداد) انجام خواهد شد.

مرحله گروهی نیز 16 و 17 سپتامبر(26 و 27 شهریور) آغاز خواهد شد.

فرمت لیگ الیت نیز به این شکل است که 12 باشگاه در شرق و 12 باشگاه در غرب آسیا در یک گروه قرار می‌گیرند و هر تیم 8 بازی انجام خواهد داد.

این مرحله در تاریخ 19 فوریه  2025 (اول اسفند) به اتمام خواهد رسید.

پس از آن 4 تیم برتر مناطق شرق و غرب راهی عربستان می‌شوند که 3 تا 5 مارس (13 تا 15 اسفند) آغاز خواهد شد.

با این وجود با توجه به نتایج اخیر نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان، قطعا سهمیه ایران برای 2 فصل بعد 1+1 خواهد بود و اگر تیم‌های ایرانی بتوانند عملکرد درخشانی در فصل 25-2024 داشته باشند، امتیازهای کشورمان برای فصل 27-2026 محاسبه خواهد شد و بار دیگر احتمال افزایش سهمیه وجود خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رده بندی جدید AFC؛ سهمیه ایران در لیگ قهرمانان در 2 سال آینده 2+2 باقی ماند ايران 3 سهميه قطعي و 1 سهميه مشروط

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری