Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@08:21:49 GMT

خرید محصول سویا از کشاورزان بیله سوار مغان شروع شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۲۱۴۱

خرید محصول سویا از کشاورزان بیله سوار مغان شروع شد

به گزاش روز پنجشنبه ایرنا، آرام حلیم در جلسه هماهنگی خرید سویا در شهرستان بیله سوار اظهارکرد: قیمت خریدتضمینی هرکیلوگرم دانه سویا با 2درصدناخالصی و12 درصد رطوبت24 هزارو 694 ریال است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.
وی افزود: محصول با رطوبت بالای 20 درصد از زارعان خریداری نمی‌شود و کشاورزان تا 30 دی ماه می توانند نسبت به تحویل محصول تولیدی خود به این مراکز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حلیم بیان کرد: حدود هشت هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت سویا اختصاص یافته و پیش بینی می شود در کشت دوم پاییزه حدود 20هزار تن محصول از مزارع شهرستان برداشت شود که نشان از میانگین عملکرد بالغ بر .52 تن در هکتار می باشد.
فرماندار بیله سوارگفت: با توجه به بارندگی های اخیر در شهرستان کشت پاییزه در شهرستان نسبت به سالهای گذشته زودتر انجام شده و تاکنون سه هزارو 500 هکتار از اراضی شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص و حدود 30درصد از مزارع شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.
وی به کشت محصولات مختلف در شهرستان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 67هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم ، 10هزارو 300هکتار گندم آبی ، هفت هزار هکتار محصول جو و پنج هزارو 500هکتار نیز به زیر کشت عدس برود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع است . این شهرستان به همراه پارس آباد مغان مهمترین مرکزتولید محصولات کشاورزی استان می باشد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/3006

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود