Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون بیش از 33 هزار بنگاه اقتصادی و تولیدی برای گرفتن تسهیلات طرح رونق تولید که 300 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند.

علی یزدانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی شهرستان قروه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی که با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی و صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اعطا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، یک طرح رونق برای واحدهای راکد و زیر ظرفیت تولید نیز در قالب مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور پیش بینی شده که بیش از 33 هزار واحد برای استفاده از این تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
یزدانی تاکید کرد: بیش از سه ماه از راه اندازی مجدد این سامانه می گذرد که امیدواریم در ماه های پایانی سال بانک ها با سقف پیش بینی شده 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی واحدهای راکد و زیر ظرفیت پرداخت کنند.
وی افزود: به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت خواهد شد که حتما بازار کار و فروش محصول داشته و از تکنولوژی مناسبی برای تولید برخوردار باشند تا بتوانند هزینه های تولید را هم کاهش دهند.
یزدانی با اشاره به سفر 2 روزه خود به استان کردستان و بازدید از 11 شهرک و ناحیه صنعتی چهار شهرستان گفت: در شهرستان قروه از پنج شهرک یا ناحیه مصوب یا در حال بهره برداری بازدید شد و تصمیماتی برای تحرک بیشتر واحدهای صنعتی این شهرستان و بهبود وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی گرفته شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: قرار شد مشکلات ناحیه صنعتی مصوب سریش آباد ظرف سه ماه آینده از لحاظ ساختار اداری در استان و شهرستان مرتفع شده و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
یزدانی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت صنایع و معدنی که در منطقه سریش آباد وجود دارد در آن ناحیه امکان استفاده از تسهیلاتی که دولت برای رونق واحدهای تولیدی پیش بینی کرده و همچنین استفاده از تسهیلات با نرخ 6 درصد برای سرمایه گذاران از محل مصوبه اخیر وجود دارد.
وی با اشاره به احداث شهرکی جدید صنعتی در بخش چهاردولی به مساحت 260 هکتار گفت: اقدامات اداری این شهرک همزمان با آماده سازی معابر، ایجاد شبکه برق، آب و گاز باید پیگیری شود تا در فاز اول 20 هکتار زمین آماده واگذاری به سرمایه گذاران باشد.
به گفته وی، در ناحیه صنعتی سنگ قروه که مجوز و مصوبه دولت برای ساماندهی دارد به سهامداران یک ماهه پروانه ناحیه صنعتی غیر دولتی داده می شود تا با تبعیت از قوانین و مقررات کارهایشان را انجام دهند.
یزدانی افزود: بر اساس چارچوب مصوب، شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان مدیریت آن را به عهده می گیرد تا با همکاری سهامداران نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی و ضایعات سنگ دپو شده با اخذ نظر محیط زیست، محلی پیش بینی و بخشی از این ضایعات به آنجا انتقال داده شود.
به گفته وی، بخشی از ضایعات سنگ که قابل بازیافت در دانش جدید به عنوان تولید کاغذ از سنگ آهک است باید مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: در بخش زیر ساخت ها از نظر روشنایی معابر، جاده ورودی، مبلمان شهری، تکمیل شبکه گاز و آب برای شهرک صنعتی آونگان و دلبران تصمیماتی گرفته شد تا در حداقل زمان همه این موارد منعکس شود تا از منابع مالی شهرستانی، استانی و ملی برای رفع مشکل این شهرک ها کمک گرفته شود.
وی یادآور شد: در سال 97 مجموعه شهرک ها و نواحی با توجه به ظرفیت شهرستان قروه از لحاظ دسترسی به راه آهن، بزرگراه و نیروی انسانی با یک وضعیت مطلوب تری آماده واگذاری به سرمایه گذاران خواهد شد.
یزدانی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی باید متناسب با وضعیت بازار، تکنولوژی و حضورشان در بازارهای جهانی و نحوه رقابت با رقبای خود فعالیت کنند، افزود: در دولت یازدهم سه هزار و 500 واحد صنعتی تعطیل در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته و باز فعال شدند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور عصر چهارشنبه به منظور بازدید از برخی شهرک های صنعتی و بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک ها، به استان کردستان سفر کرد.
7354/1354
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: پروانه امانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند