Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نمايندگان زن کنگره آمريکا از آزار و اذيت جنسي در اين نهاد خبر دادند.
به گزارش سرويس اخبار داغ به نقل از آسوشيتدپرس، در شرايطي که اين روز‌ها گزارش‌هايي درباره آزار و اذيت زنان فعال در بخش فيلم سازي، تجارت و رسانه در آمريکا منتشر مي‌شود چهار نماينده زن کنگره نيز در مصاحبه با آسوشيتدپرس اعلام کردند هدف آزار و اذيت و اظهارات خصمانه همکاران مرد خود در کنگره قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آسوشيتدپرس از واشنگتن، اين اتفاقات سال‌ها و يا دهه‌ها قبل زماني که اين زنان قانون گذار سن کمتري داشتند و به نوعي تازه وارد محسوب مي‌شدند روي داد. اين اتفاقات شامل مواردي از قبيل: اظهارنظر‌هاي انفرادي در جريان جلسات کنگره، نگاه‌ها و اشاره‌هاي وسوسه آميز، بيان سخنان غيرمودبانه و حتي لمس کردن است. در حالي که اين روز‌ها بحث درباره آزار و اذيت جنسي و نابرابري‌هاي جنسيتي در محيط کار به موضوع روز در آمريکا تبديل شده است، اظهارات اين گروه از زنان عضو کنگره آمريکا نشان مي‌دهد هيچ زني حتي در بالاترين بخش‌هاي حکومت نيز ايمن نيستند.
اخيرا افشاگري‌هايي که در رسانه‌هاي آمريکا درباره هاروي وينستاين تهيه کننده مطرح هاليوود صورت گرفت نشان داد وي زنان را هدف اقدامات سوء خود قرار داده است. همچنين کارکنان کنوني و سابق کنگره نيز درباره آزار و اذيت به دست نمايندگان و دستياران آن‌ها صحبت کرده اند. اين گزارش‌ها که در واشنگتن پست و برخي رسانه‌هاي ديگر منتشر شد نشان داد که در کنگره، آموزش و الزام خاصي در زمينه رسيدگي به بحث آزار و اذيت جنسي وجود ندارد.
اظهارات اين چهار نماينده زن نيز نشان مي‌دهد که فضاي مردانه حاکم بر کنگره به نمايندگان مرد اجازه مي‌دهد نه تنها کارکنان اين نهاد بلکه همکاران خود را نيز هدف اقدامات خود قرار دهند.
اين زنان از افشاي هويت مرداني که اين اقدامات را درباره آن‌ها مرتکب شده اند خودداري کردند ولي گفتند دست‌کم دو نفر از اين مردان هنوز هم عضو کنگره هستند.
زنان در کنگره آمريکا در معرض نابرابري‌هاي جنسيتي قرار دارند به گونه‌اي که تنها بيست درصد اعضاي مجلس نمايندگان و سنا را زنان تشکيل مي‌دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه‌های جمهوری‌خواهان مسلط بر این مجلس برای وضع مجازات‌هایی علیه دانشجویان حامی فلسطین همچون لغو روادید آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی که در دانشگاه‌های این کشور فراگیرتر می‌شود برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی» زده و از تدارک جمهوریخواهان این مجلس برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آنها خبر داد.

جانسون در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس» گفت به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور به تحقیقات درباره این اعتراضات را داده است.

جانسون بیان کرد: «من فکر می‌کنم این وظیفه بر عهده ما است و ما از اختیاراتمان استفاده می‌کنیم. ما قدرت نظارت و قدرت قانونگذاری داریم.»

او مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا را به استفاده از راه های قانونگذاری برای افزایش فشار بر آنها تهدید کرده و خواستار آن شد که روادید دانشجویی برای دانشجویان معترض حامی فلسطین لغو شده و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنها از بین برود. به گفته جانسون ۶ کمیته حقوقی رهبری این روند را انجام خواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد: «دانشجویان خارجی که با گروه‌هایی مثل حماس اظهار همبستگی کنند حق ندارند در این کشور باشند.»

او ادامه داد: «شما قرار است شاهد یک اقدام بسیار حساب شده و یک جبهه متحد باشید. این قرار است توجه مقام‌های این دانشگاه‌ها را به خود جلب کرده و فورا آنها را پاسخگو کند.»

به نوشته آکسیوس بحث برخورد با جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا در کنگره با اعتراض نمایندگان ترقی‌خواه حامی فلسطین از جمله «ایلهان عمر»، نماینده فلسطینی تبار دموکرات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • نکته جالب در معماری کنگره آمریکا (فیلم)
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت