Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، کارشناس مسائل سیاسی در آستانه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی گفت: مسأله مقاومت و مبارزه با استکبار هم در قرآن و هم در مفهوم سیاسی امروز مسأله تلاش و مجاهدت برای پیشرفت است، زیرا استکبار یعنی یک نظام سیاسی، امنیتی و فرهنگی که خود را الگو و جایگزین هدف زندگی انسان‌ها یعنی خداوند متعال معرفی می‌کند و همگان را وادار می‌کند که از او پیروی کنند و به قول فرعون که می‌گوید «انی ربکم الاعلی»، در صورتی که انسان باید خود را به خداوند متعال وصل کند، زیرا خداوند در همه ارزش‌ها و صفات مانند علم و قدرت بی‌نهایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غلامحسین دشتی اظهار کرد: دلیل مبارزه و مقاومت جمیع انبیاء الهی با مستکبران این بوده است که راه پیشرفت و شکوفایی انسان‌ها که دارای استعداد بی‌نهایت هستند را باز کنند و جوامع انسانی را متوقف در هدف‌های محدود و گرفتار شدن به دست سرمایه‌داران خود گرست و متکبر که در غالب یک نظام سیاسی و امنیتی متمرکز شدند، آزاد کنند.

وی افزود: در قرآن از این تلاش انبیاء به عنوان باز کردن زنجیر‌ها از دست و پای عنوان شده است، یعنی مستکبران نماد‌های شیطان هستند که تلاش دارند بندگان خدا را بندگان خود کنند که خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: «مستکبران از تو راضی نمی‌شوند تا اینکه از آن‌ها تبعیت کنی در حالی که بهترین هدف زندگی و مسیر هدایت، هدایت الهی است و‌ای پیامبر (ص) اگر تسلیم مستکبران شدی هدایت و یاری خداوند از تو برداشته نمی‌شود».

دشتی اذعان کرد: نظام استکباری که امروز در شیطان بزرگ یعنی آمریکا ظهور پیدا کرده است، در تلاش است با پیشرفت‌های ما و همه کشور‌های اسلامی مقابله کند، زیرا ادعای آن‌ها است که پیشرفت تنها در سایه همکاری و هماهنگی با آن‌ها میسر است و هیچ کشوری نباید فارغ از ارتباط با آن‌ها به رشد و پیشرفت خود اقدام کند.

وی گفت: ایالات متحده آمریکا بعد از ناکامی در اشغال افغانستان و بعد از آن عراق با صرف هزینه‌های گزاف در شرایط کنونی دریافته است که گروه تروریستی داعش که بنا بر ادعا و اذعان مسئولان آمریکایی آنها، آن را ساخته و پرداخته کرده بودند در حا فروپاشی است و این موفقیت قطعا به سود جبهه مقاومت که با تمسک به فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت به دست آمده، بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت در محو داعش و پشتیبانان منطقه‌ای آن یعنی عربستان و برخی رژیم‌های قبیله‌ای در حاشیه خلیج‌فارس به نفع مردم منطقه آن هم با حمایت جمهوری اسلامی است بوده است و این رویداد برای آن‌ها تحمل ناپذیر است لذا از ایران به عنوان یک کشور اول منطقه در شکست تروریست مجبور شدند به عنوان کشور ناامن کننده منطقه یاد کنند و این بزرگترین افتضاح سیاسی در دوران معاصر از تاریخ منطقه و جهان است، زیرا کشوری که در رو در روی تروریست آن هم در جبهه زمینی با نثار شهیدان بزرگ حرم آخرین نفس‌های تروریست را در حال گرفتن است به ظن آن‌ها تروریست معرفی شود و به جای تبریک این پیروزی‌ها ایران و فرماندهان دلاور این سرزمین را تشویق کنند، تحریم و تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: استکبار همچنین در صدد ایجاد فتنه‌ای مشابه داعش در کردستان عراق و کشور‌های دیگر هستند.

دشتی تصریح کرد: شکست داعش به رغم هزینه‌های سنگین برای جبهه مقاومت، اما تجربه‌ای به اندازه مقابله با تمام ظرفیت‌های تهدیدات، امکانات واقدامات آمریکا برای جبهه مقاومت بوده است و این تجربه ۵ ساله جنگ زمینی، شهر به شهر و خانه به خانه با داعش بیش از هر چیز اسرائیل را به خطر انداخته است و امروز شهرک‌نشینان در حال ترک مناطق اشغالی هستند و کارشناسان اضمحلال رژیم صهیونیستی را بدون بروز جنگی خاص پیش‌بینی کرده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تهدید اسرائیل و توان ایستادگی رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای او به اندازه داعش و حامیان آن نیست و همین برتری قدرت دفاعی و سیاسی جبهه مقاومت که سبب برتری قدرت جهان اسلام در منطقه شده است، دولت آمریکا را نگران کرده است.

دشتی تصریح کرد: آمریکا قصد تضعیف جبهه مقاومت را از طریق تحریم‌ها دارد، اما غافل از اینکه جبهه مقاومت در ایران، فلسطین، لبنان، عراق، یمن و دیگر کشور‌ها نیرو‌های مردمی هستند که به هم پیوند خورده و نزدیک شدند و به یک قدرت اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی تبدیل شدند که منطقه را برای متجاوزان ناامن کرده است و این آمریکا را ترسانده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تجمع کردند.

سردار محمدرضا آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در این مراسم گفت: ریشه رژیم صهیونسیتی بر جنگ و جنایت و نسل کشی بنا شده است.

وی افزود: سردمداران اصلی رژیم صهیونسیتی از ثروتمندترین و بانفوذترین افرادی هستند که تمام قدرت و اقتصاد آمریکا در دست آنان است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ترور و آدم کشی را مهمترین خصوصیت آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این افراد حتی به تعدادی از رییس جمهوران آمریکا نیز رحم نکردند.

سردار آهنگر ایستادگی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونسیتی را دستاورد عظیمی برای این جبهه برشمرد و گفت: جبهه مقاومت تمام معادلات رژیم صهیونسیتی را بر هم زد و امروز اسرائیل از اقتدار و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شوکه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست