Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه برای پیشرفت نیاز به ارتباط با دنیا داریم، گفت: هنوز در کشور تصمیم و اراده ای برای پیشرفت در علم و فناوری نداریم.

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: هنوز در کشور ما تصمیم و اراده برای پیشرفت در حوزه فناوری گرفته نشده؛ اگر تصمیمی داشته باشیم قطعاً علم و فناوری زیرساخت‌های آن را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به همین دلیل لازم است صاحب فناوری شویم، خاطرنشان کرد: برای این منظور باید خودمان فناوری را تولید و با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع به علت عدم اعتماد به توان داخلی و خودباوری، مدیران از فناوری خارجی به جای دستاوردهای داخلی استفاده می‌کنند، گفت: ضروری است که به تولیدات داخلی و دستاوردهای ایرانی توجه شود.

به گفته طیبی، زمانی ما می‌توانیم در این زمینه موفق باشیم که تصمیم به پیشرفت را نهادینه‌سازی کرده باشیم، اما چون تصمیم نگرفته‌ایم، به همین دلیل به دنبال راهکارهای آن نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کنیم، اظهار داشت: این تصمیمات باید کاملاً متکی به توان داخلی باشد؛ باید وصل به دنیا باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: ما معتقدیم که می‌توانیم فناوری‌هایی تولید کنیم به شرطی که نیاز کشور را به موقع شناسایی کرده و به موقع تصمیم بگیریم فناوری مورد نظر را به دست آوریم.

طیبی با تأکید بر اینکه باید به موقع شروع به کسب فناوری کنیم، اظهار داشت: باید تحریم‌ها را دور بریزیم تا قطعات به موقع به دست ما برسد. ما در تحریم‌ها دچار فساد شده‌ایم. اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم، باید به یک نقطه معقول فکری برسیم.

وی با تأکید بر اینکه ما در کشورمان واقعاً به لحاظ توان علم و فناوری، مشکلی نداریم گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی لازمی برای توسعه فناوری نداریم و هنوز اراده به پیشرفت حاصل نشده و علت آن این است که درگیر دعواهای سیاسی هستیم زیرا هنوز نتوانسته‌ایم مسائل ملی کشور را به مسائل شخصی خود حاکم کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فساد در تحریم‌ها تأثیر مستقیم در فناوری دارد، گفت: وقتی تحریم وجود دارد، امکان رقابت آزاد از بین می‌رود، به همین دلیل در تهیه منابع و تجهیزات دچار مشکلاتی می‌شویم.

طیبی با تأکید بر اینکه باید سرعت اجرای کار را افزایش دهیم، تصریح کرد: مدیران ما باید کاربلد باشند، آنها با صداقت هستند، اما کاربلد بودن مهم است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در بازدید از قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»، اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان، ساماندهی حریم قلعه و ثبت جهانی «فلک الا افلاک» است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور هم از این قلعه تاریخی بازدید داشتند، عنوان کرد: ایشان تأکید داشتند که این کار باید انجام بگیرد.

استاندار لرستان در ادامه با تأکید بر اینکه از زمانی که رئیس‌جمهور به استان تشریف آوردند، تا الان اقدامات خوبی دراین‌رابطه انجام شده است، افزود: چند مورد از نکات مانده و بخشی از زمین‌های حریم قلعه مانده که باید تملک شوند.

شفقت با بیان اینکه به‌هرحال اقدامات خوبی انجام‌گرفته و در حال انجام است، بیان داشت: امروز هم آمدیم از قلعه بازدید کردیم تا بتوانیم اقدامات و گیرهای اولیه‌ای که برای ثبت جهانی قلعه موردتوجه است را رفع و با مسئولان کشوری نیز مکاتباتی داشته باشیم و تأکید کنیم که این کار انجام شود.

وی، تأکید کرد: تقاضای من از وزیر میراث‌فرهنگی این بوده که خودشان شخصاً وارد این موضوع و پیگیر اقدامات شوند؛ چون اقدامات اصلی در تهران است نه استان، استان همه کارها را انجام داده و چند کاری که عقب‌افتاده رفع مشکل آن در تهران است، در این راستا درخواست من از وزیر میراث‌فرهنگی این بوده که خودشان برای پیگیری این موضوع ورود کنند.

استاندار لرستان، تأکید کرد: ما هم به نوبه خودمان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت اجرایی رئیس‌جمهور و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این امر پیگیری خواهیم کرد.

شفقت، ادامه داد: تا اواخر تیرماه و اوایل مردادماه، باید این اقدامات اولیه انجام شود تا تیم کارشناسی در استان حضور پیدا کنند و نظر کارشناسی خودشان را بدهند، امیدواریم که این اتفاق مبارک برای استان رخ دهد و قلعه ثبت جهانی شود.

وی افزود: قلعه «فلک‌الافلاک» شناسنامه‌ای از قوم لر و لرستان است.

کد خبر 6090420

دیگر خبرها

  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور