Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه‌‍، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه به مناسبت آزادسازی شهر دیر الزور در شرق سوریه بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:
پس از مجموعه عملیاتی دقیق، یگانهایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان، توانستند ماموریت خود را در بازگرداندن امنیت و ثبات کامل به شهر دیر الزور به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستاورد با نابود کردن پایگاه های باقی‌مانده گروه تروریستی داعش در این شهر و به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریستهای این گروه از جمله چند سرکرده و چند فرد خارجی و همچنین با انهدام اسلحه و مهمات و مصادره انبارهای اسلحه و مهماتشان به دست آمد. اکنون یگانهای مهندسی مشغول عملیات تفتیش و جستجو در محله های دیرالزور و برچیدن تله های انفجاری و مواد منفجره ای هستند که این گروه تروریستی پس از خود در ساختمان‌ها و میدان‌های این شهر بر جا گذاشته است.

اهمیت این دستاورد از لحاظ راهبردی در آنجاست که شهر دیر الزور، یک شاهراه ارتباطی است که منطقه شرقی را با دو منطقه شمالی و مرکزی سوریه مرتبط می سازد و همچنین گذرگاهی اصلی بین صحرای سوریه و جزیره سوریه و از آنجا به سمت کشور برادر –عراق– را تشکیل می دهد. علاوه بر آن، دیرالزور به عنوان منطقه ای زراعتی و مخزن اصلی نفت و گاز کشور، از اهمیت اقتصادی نیز برخوردار است.

همچنین آزادسازی شهر دیرالزور، مرحله آخر از بین بردن کامل و نهایی گروه تروریستی داعش در سوریه را شکل می دهد؛ به ویژه اینکه این شهر مقر و پایگاه اصلی سرکرده های این گروه تروریستی به شمار می آمد و از دست دادن تسلط تروریست‌ها بر آن، باعث می شود داعش توانایی رهبری عملیات‌های تروریستی گروهک هایش را به طور کامل از دست بدهد؛ گروهک هایی که اکنون در حومه شرقی این شهر در محاصره هستند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، بر ایستادگی اهالی دیرالزور و دلاوری نیروهای مسلح و فداکاریهای‌شان برای دستیابی این پیروزی درود می فرستد و تاکید می کند که ارتش عربی سوریه، با همکاری نیروهای هم‌پیمان، بر ادامه جنگ خود با بقایای گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی تا بازگرداندن امنیت و ثبات به همه خاک جمهوری عربی سوریه، مصمم است.

 

انتهای پیام/

ارتش سوریه به مناسبت آزادی دیرالزور بیانیه صادر کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه

خبرنگار RT به نقل از منابع ارتش سوریه از شنیده شدن صدای حملات توپخانه اشغالگران به مناطقی در حومه درعا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منابع ارتش سوریه حاضر در تل الحاره در درعا در جنوب سوریه، بامداد روز دوشنبه تاکید کردند که صدای حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را شنیده‌اند نه حملات هوایی را.

خبرنگار RT به نقل از این منبع نظامی گزارش داد که سلاح توپخانه مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده است.

این منابع اشاره کردند که هیچ اطلاعات تایید شده‌ای در مورد مواضع و اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

به گفته این منابع، اگر گلوله موشکی از مرز جنوبی سوریه شلیک شود یا اسرائیل مشکوک به حرکتی گردد، حملات مکرر و اغلب به مناطق باز انجام می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده بودند که توپخانه رژیم صهیونیستی نزدیکی تل الجابیه و تل الجموع در حومه غربی درعا را هدف قرار داد.

در مورد تلفات انسانی یا سایر خسارات در حملات از هر ۲ طرف اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس آنچه کانال ۱۴ عبری زبان گزارش داد گلوله باران توپخانه اشغالگران در پاسخ به پرتاب موشک از سوریه به سمت جولان جنوبی اشغالی انجام شد.

همچنین الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروی هوایی یک پهپاد را که از شرق به سمت اراضی اشغالی می‌آمد، با موفقیت رهگیری کرد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس