Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین هدف اتهام زنی به دبیر کل این جمعیت را اقدامی توطئه آمیز و در راستای تسویه حساب رژیم آل خلیفه با قطر دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی منامه پست، شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین گفت اتهام زنی به شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت اقدامی توطئه آمیز، بیهوده و غیر حرفه ای است که با هدف تسویه حساب های سیاسی بین بحرین و قطر در چارچوب اختلافات جاری بین برخی از کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و قطر انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد تماس های تلفنی پخش شده، تماس هایی در راستای طرح سعودی- آمریکایی- قطری برای حل بحران سیاسی به وجود آمده بین مردم بحرین و نظام حاکم در سال 2011 و پس از آغاز جنبش مردمی گسترده در این کشور بوده است.


الدیهی در ادامه؛ بر ضرورت پخش کامل و بدون سانسور گفتگوهای صوتی ضبط شده بین دبیر کل جمعیت وفاق و حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر تأکید کرد تا به گفته وی جزئیات طرح قطر که قرار بود با نظارت عربستان و آمریکا برای حل بحران این کشور به اجرا درآید برای افکار عمومی آشکار شود. الدیهی تصریح کرد تدوام به کارگیری سیاسی دستگاه قضایی صحت موضع گیری های نیروهای معارض را به اثبات می رساند که خواهان دستگاه قضایی مستقل، پاک و غیر وابسته به قدرت حاکم هستند. الدیهی گفت تماس های تلفنی بین شیخ سلمان و نخست وزیر سابق قطر به درخواست پادشاه بحرین بوده است و تمام تماس های تلفنی و دیدارها با آگاهی پادشاهی بحرین بوده و او خود یکی از طرفهای اصلی در این تماس ها و دیدارها بوده است. پادشاه و ولیعهد بحرین به عنوان نماینده خاندان حاکم بر بحرین در گفتگو با شیخ علی سلمان به عنوان نماینده نیروهای معارض ملی شرکت داشته اند.


الدیهی افزود: حکومت بحرین این مکالمات را ضبط کرده و بخش هایی از آن را به صورت گزینشی انتخاب و جدا کرده است تا حکومت قطر را به دلیل اختلافات موجود بین این کشور و برخی از کشورهای خلیج فارس محکوم کند و در این اثنا شیخ علی سلمان نیز متهم جلوه داده شده تا به افکار عمومی چنین القا شود که این تماس ها با هدف توطئه چینی یا موضوعات مشابه صورت گرفته است؛ که این مسأله با توجه به اینکه این تماس ها مربوط به هفت سال پیش است بیشتر به طنز و شوخی شبیه است تا واقعیت.
معاون دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی در پایان معتقد است این اتهام زنی ها بخشی از انتقام گیری سیاسی از مخالفان رژیم آل خلیفه است و در چارچوب تسویه حساب های سیاسی بین بحرین و قطر قرار دارد و به گفته وی مسأله ای غیر منطقی محسوب می شود که با ساده ترین قواعد انسانی و قانونی و سیاسی همخوانی ندارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزهبازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزهتمجید جهاد اسلامی از خیزش گسترده دانشجویی در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است