Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@01:57:42 GMT

التماس بحرین به عربستان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۰۶۱۶

التماس بحرین به عربستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، به گفته منابع آگاه، دولت بحرین برای پر کردن ذخایر ارزی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی اش که می تواند تبعاتی منفی برای کل کشورهای منطقه داشته باشد، از متحدانش در حاشیه خلیج فارس درخواست کمک مالی کرده است.

دو منبع آگاه در این باره گفتند، بحرین در این باره تماس هایی با عربستان و امارات برقرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع سوم گفت، بحرین از کویت هم درخواست کمک کرده است. این کشورها در پاسخ به درخواست بحرین از این کشور خواسته اند تا در عوض دریافت کمک اقدامات بیشتری برای کنترل هزینه های خود انجام دهد. منابع مطلع گفتند این مذاکرات در مراحل اولیه خود قرار دارد.

کاهش قیمت نفت در طی 3 سال گذشته 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را با تنگناهای مالی مواجه کرده و این سوال را مطرح ساخته که آیا گره زدن ارزش پول ملی این کشورها به دلار آمریکا برای تضمین ثبات اقتصادی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در طی بیش از 3 دهه گذشته، همچنان قابل تداوم خواهد بود یا نه؟ کاهش ارزش پول ملی یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می تواند توجهات را به سایر اعضا نیز معطوف نماید.

جیسون تووی، اقتصاددان مرکز کپیتال اکونومیکس در لندن گفت: «اکثر ناظران انتظار دارند که دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به کمک بحرین بشتابند...اگر بحرین ناگزیر به کاهش ارزش پول ملی خود شود، احتمالا سوالاتی در مورد ارزش واقعی پول دیگر کشورهای منطقه نیز مطرح خواهد شد.»

بر اساس آمارهای رسمی، میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی بحرین که شامل طلا نیز می شود، از سال 2014 تاکنون حدود 75 درصد کاهش داشته و در ماه اوت به حدود 522 میلیون دینار (1.39 میلیارد دلار) رسیده است. بدون دریافت کمک خارجی یا ترمیم درآمدهای نفتی، بحرین احتمالا برای تداوم ارزش ثابت پول ملی خود در مقابل دلار آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دهم اردیبهشت ماه یادآور بازگشت جزایر خلیج‌فارس به ویژه جزیره سرخ‌گون هرمز به دامان میهن است؛ روزی که سربازان ایرانی به فرماندهی امامقلی‌خان حاکم ایالت فارس موفق شدند با شکست پرتغالی‌ها آن‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند.

کد خبر 6090421

دیگر خبرها

  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم