Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:02:04 GMT

نقد نبايد تخريبي باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۹۸۳۰

نقد نبايد تخريبي باشد

خبرگزاري آريا - دکتر مراد عنادي، مديرمسئول روزنامه جام‌جم که روز پنجشنبه 11 آبان در برنامه حالا خورشيد شبکه 3 حضور داشت، با اشاره به اين‌که نقد در مطبوعات بايد منصفانه باشد، توضيح داد: در نقد کردن بايد مراقب باشيم که به سمت تخريب نرود.
دکتر مراد عنادي در برنامه حالا خورشيد درباره رونق کم نمايشگاه مطبوعات گفت: شايد بخشي از اين مساله به رسانه‌هاي مکتوب برگردد که اقبال به اين رسانه‌ها کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد يک دليل آن به اين مساله برگردد که تعدادي از رسانه‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب‌ حضور نداشتند.
وي در پاسخ به اين‌که آيا اين مشکل به بحث‌هاي صنفي مربوط مي‌شود يا جناحي توضيح داد: هر دو موضوع ممکن است، دخيل باشد.
مديرمسئول روزنامه جام‌جم درباره اين‌که آيا نبودن رئيس‌جمهور در مراسم افتتاحيه نمايشگاه در اين باره نقش داشته، توضيح داد: امسال ايشان نيامدند و آقاي جهانگيري حضور داشتند. ولي بدون شک حضور رئيس‌جمهور موثرتر بود و دلگرمي براي بچه‌هاي مطبوعات محسوب مي‌شد.
دکتر عنادي با اشاره به اين‌که رسانه‌هاي مکتوب نياز به حمايت دارند، توضيح داد: البته من موافق اين مساله هستم که رسانه‌ها روي پاي خودشان بايستند تا حريت و آزادي عمل بيشتري داشته باشند. اما رسانه‌هاي مکتوب براي سر پا ماندن نياز به حمايت دارند تا با بهره بردن از اتفاقات تازه بتوانند جايگاه خودشان را حفظ کنند.
وي در پاسخ به پرسش رشيدپور، مجري برنامه مبني بر اين‌که شما چرا در روزنامه جام‌جم نقد نمي‌کنيد؟ عنوان کرد: صفحات 3 و 5 روزنامه جام‌جم به راديو و تلويزيون اختصاص دارد و ما نقد مي‌کنيم، اما نقد ملايم و با زباني آرام. ضمن اين‌که براي بررسي سريال‌ها و برنامه‌ها از جمله خندوانه ميزگرد هم برگزار مي‌کنيم.
مديرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: نقد بايد سازنده و منصفانه باشد، نه اين‌که جنبه تخريبي داشته باشد. اگر نقد همراه با راه حل باشد، صحيح است و نبايد يک طرفه باشد. ضمن اين‌که ما به تماس‌هاي مردمي توجه مي‌کنيم و برايمان خيلي مهم است، زيرا بهترين قاضي مردم هستند.
وي در پاسخ به اين‌که سايت بوي کاغذ را نمي‌دهد، عنوان کرد: بله، دقيقا همين طور هست، حتي من مقايسه‌اي بين رسانه‌هاي مکتوب و نوين که دارم اين است که مثل تفاوت فست‌فود و ديزي مي‌ماند يا موسيقي پاپ يا سنتي. در مجموع ما سعي مي‌کنيم به رسالت خود عمل کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران گفت: به هر دستگاهی در شهر که خدمتی می‌کند، بسته به نیازشان کمک می‌کنیم.

ایسنا در خبری نوشت: علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم. دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران همچینین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901668

دیگر خبرها

  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز