Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ... اين درگيري در نقطه صفر مرزي به وقوع پيوست و تعقيب تروريست ها در منطقه همچنان ادامه دارد.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به اهميت 13 آبان گفت: خروج از ان‌پي‌تي و تعليق تعهدات داوطلبانه‌اي که در برجام پذيرفته شده است از اقداماتي است که دولت مي‌تواند در مقابل بدعهدي آمريکا در برجام انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد اميرآبادي نماينده مردم قم ضمن اشاره به اينکه 13 آبان يکي از يوم‌الله‌هاي خداوند براي ملت ايران است، گفت: آمريکايي‌ها دشمن واقعي ملت ايران بوده و هستند.
وي افزود: آمريکايي‌ها از قبل از انقلاب به خصوص در کودتاي 28 مرداد ظلم‌هايي را بر ملت ايران عرضه داشتند و در مقاطع مختلفي مثل به وجود آوردن ساواک و شکنجه‌هايي که بر ملت ايران انجام دادند و همچنين خفقاني که بر کشور حاکم بود نقش داشتند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در مورد نقش آمريکا در دشمني با ملت ايران در قبل از انقلاب اسلامي، اضافه کرد: آمريکايي‌ها از جنايات رژيم پهلوي بر ملت ايران حمايت مي‌کردند و استقلال اين ملت را از بين برده بودند و فرمان‌هايي را از سفارت آمريکا به رژيم پهلوي مي‌دادند. همچنين نفت ما را به غارت مي‌بردند و حق توحش دريافت مي‌کردند
وي در اين‌باره خاطر نشان کرد: قانون کاپيتولاسيون در مجلس ايران در دوره شاه با فشار آمريکا تصويب شد اين اقدامات ظلم‌هايي است که بر ملت ايران در دوره ستم‌شاهي انجام شد.
اميرآبادي اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي وقتي امريکايي‌ها مهم‌ترين کشور منطقه را از دست دادند و شاهد استقلال ايران بودند دشمني‌هاي‌شان دوصد چندان شد و اقدامات مختلفي از جمله تحميل جنگ تحميلي، اختلافات قومي و مذهبي را راه‌اندازي کردند.
وي با اشاره به ساقط کردن هواپيماي مسافربري ايران توسط آمريکايي‌ها خاطرنشان کرد: در اين حادثه تعداد زيادي از زنان و کودکان و مردم بي‌گناه به شهادت رسيدند. از اقدامات ديگر آمريکايي‌ها عليه ملت ايران حمله به طبس، فتنه سال 88 و همچنين تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران بوده است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: آخرين اقدام آمريکا عليه مردم ايران قانون کاتسا بود که از هشتم آبان‌ماه آن را اجرايي کردند. آمريکايي‌ها هيچ موقع قابل اعتماد و دوستدار ملت ايران نبوده‌اند.
اميرآبادي با تأکيد براينکه آمريکايي‌ها هميشه با ملت ايران خصومت داشتند، گفت: آمريکايي‌ها ملت ايران را در منطقه نوعي مزاحم، مانع نقشه‌هاي شوم و افکار پليد خود مي‌دانسته‌ و مي‌دانند. ملت ايران هميشه سربلند، سرافراز، شجاع و ايستاده در مقابل ظالمين بوده و هميشه مدافع مظلومين عالم بوده‌اند. به همين جهت دشمني آمريکايي‌ها پايان‌ يافتني نيست و هميشه ادامه خواهد داشت.
وي ضمن اشاره به اينکه ساده‌لوحانه است که فکر کنيم آمريکايي‌ها طرفدار ملت ايران هستند، بيان داشت: آخرين امتحاني که آمريکايي‌ها در آن رفوزه شده‌اند مسئله برجام بود علي‌رغم اينکه ايران به همه تعهدات خود عمل کرد آنها نه تنها به هيچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند بلکه حتي اقدام به کارشکني و ممانعت از تعهدات کشورهاي اروپايي در برجام مي‌کنند.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي افزود: ما نمايندگان مجلس هيچ وقت در مقابل آمريکا کوتاه نخواهيم آمد و هميشه در مقابل آمريکايي‌ها خواهيم ايستاد و يکي از خواسته‌هاي‌مان از دولت اين است که ببينند اگر تحريم‌هاي ظالمانه که آمريکايي‌ها داشتند در برجام که هدف اصلي آن رفع تحريم بوده محقق نشده و کارشکني آمريکايي‌ها به جايي رسيده است که ملت ايران ضرر مي‌بيند حتماً مي‌توانند اقداماتي را در مقابل آنها بررسي کنند.
اميرآبادي در مورد اقداماتي که دولت مي‌تواند در مقابل بدعهدي آمريکا در برجام انجام دهد، گفت: خروج از ان‌پي‌تي و تعليق تعهدات داوطلبانه‌اي که در برجام پذيرفته شده است از اقداماتي است که دولت مي‌تواند در مقابل بدعهدي آمريکا در برجام انجام دهد.
وي ادامه داد: به نظرم دولت بايد به اين مسائل ورود کند و به نوعي مسائل را به تعليق درآورد زيرا آنها دارند حلقه را بر ملت ايران تنگ‌تر مي‌کنند و ما هنوز پاسخ قاطع و مناسبي به اقدامات خصمانه آمريکا در برجام نداده‌ايم در حالي که توان پاسخ کوبنده به اقدام آمريکا را داريم.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ملت ايران پشتيبان انقلاب و نظام‌شان هستند و سختي‌ها را در ساليان سال قطعاً تحمل کرده‌اند تا استقلال و آزادي خودشان را داشته باشند.
وي افزود: وضع ما نسبت به 8 سال دفاع مقدس که جنگيديم و پيروز ميدان در مقابل همه دنيا شديم هم در مسائل نظامي و هم در روحيه انقلابي که جوانان ما دارند خيلي بهتر است. امروز خاستگاه جوانان بحث مبارزه با آمريکا است و نياز است که ما مسئولين با پشتيباني ملت و جوانان عزيز تصميم مقتضي و قاطعي را در مقابل اقدامات آمريکا بگيريم.
اميرآبادي در پايان در مورد اهميت روز 13 آبان اظهار داشت: در تسخير لانه جاسوسي ماهيت اصلي آمريکايي‌ها نمايان شد و ملت ايران بهتر از گذشته آن را شناختند و مردم اين روز را گرامي مي‌دارند.
فارس
111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره تهدیدهای مداوم مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه گفت حمله به رفح تنها به جنایت علیه غیرنظامیان منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» در گفت‌وگو با «العربی الجدید» درباره مذاکرات آتش‌بس اعلام کرد: در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است، اما از آنجایی که مذاکرات برای بازگرداندن اسرا از غزه مورد نیاز آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر است، انتظار می‌رود که از سر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع مقاومت درباره پیشنهاد جدید آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا بر این اساس مطرح شد تا شکاف میان پیشنهاد مقاومت و پیشنهاد دشمن را پر کند، پس نسخه «بدتر» پیشنهاد رژیم اشغالگر با عبارت‌ها و تبلیغات «گمراه‌کننده» است و مقاومت با تاکید بر موضع خود به این پیشنهاد پاسخ داد.

الهندی ادامه داد: پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد، یک پیشنهاد کاملا آمریکایی است و بنابراین کاملا تابع خواسته اسرائیل است و مقاومت نیز به آن پاسخ داد و جنبش جهاد اسلامی موضع جداگانه‌ای ندارد و حماس مجاز است در این زمینه به نام مقاومت مذاکره کند.

وی افزود: آنچه کابینه رژیم اشغالگر و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره مانع‌تراشی مقاومت ادعا می‌کنند، دروغی برای به تعویق انداختن و طفره رفتن از انجام معامله است. طرفی که مدام در حال عقب‌نشینی و مانع‌تراشی است، نتانیاهو است.

وی درباره تهدیدهای صهیونیست‌ها برای حمله به رفح نیز تاکید کرد: تهاجم به رفح به عنوان تصویری از پیروزی و دستیابی به هدف «درهم شکستن مقاومت» در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، اما در واقع مانند حمله به خان‌یونس، شمال یا مرکز نوار غزه خواهد بود و سپس ما به همان نقطه قبل از تهاجم باز می‌گردیم و این در حالی است که رژیم اشغالگر چیزی جز جنایت علیه غیرنظامیان به دست نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد