Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:14:53 GMT

جلیلی:ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۴۱۱۳

جلیلی:ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی تاکید کرد، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا چهره واقعی این کشور را نشان داد که می خواهد با تحریف آزادی مانع استقلال ایران اسلامی شود.

به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سعید جلیلی در چهارمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی این مطلب را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه عده ای قصد دارند چهره آمریکا را تلطیف کنند، خاطر نشان کرد: ترامپ استثنا نیست بلکه این فرد ادامه دهنده سیاست های دولت قبلی آمریکاست که تحریم ها را تمدید و برای صدور روادید مانع ایجاد کردند.
جلیلی تاکید کرد، در چهار سال گذشته مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و این جمله مبتنی بر تجربه و منطق بود اما عده ای تردید کردند.
نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی با بیان اینکه عده ای قصد دارند چهره آمریکا را تلطیف کنند، خاطر نشان کرد: در گذشته کسی اجازه اینکه بگوید آمریکا دشمن نیست، نداشت ولی امروز عده ای می خواهند چهره دشمن را بزک کنند و آن را دشمن ایران نمی دانند.
وی با تاکید بر اینکه در هر صحنه ای که آمریکا در مقابل ما ایستاد شکست خورد، افزود ، واشنگتن نمی خواهد این را بپذیرد و با تحریف کلمه آزادی قصد دنبال کردن مقاصد استکباری خود را دارد.
نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه نسل قدیم بسیجی به بسیجیان امروز غبطه می خورند، گفت نسل امروز آینده پر امید برای ملت ایران به ارمغان می آورد.
جلیلی با بیان اینکه بسیجی باید دغدغه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: باید با همه توان خود از این شعارها حفاظت کرده و آن را به پیش ببریم.
وی افزود: دانش آموز بسیجی مومن، پویا و کوشا می تواند مسیر پیشرفت انقلاب را به فرجام رسانده و با قدرت صلابت به نسل های انقلابی بعد تا انقلاب مهدی (عج) تقدیم کند.
نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی با بیان اینکه دانش آموزان دارای دو صفت نوجوانی و اشتغال به علم و دانش است، اظهار کرد: این دو صفت همراه با بسیجی بودن ابعاد دیگری را نیز ایجاد می کند تا مسئولیت های انقلابی و دینی پذیرا شوند.
وی با اشاره به شواهد تاریخی از نوجوانان بسیجی از جمله حضرت قاسم (ع) بیان کرد: این الگو و نمونه در انقلاب اسلامی هم اتفاق افتاد و رسالت انقلابی خود را به انجام رساندند.
جلیلی با اشاره به یوم الله 13 آبان خاطر نشان کرد: در این روز حرکتی سیاسی و فرهنگی شکل گرفت که دانش آموزان نقش بزرگی در آن داشتند.
وی با تاکید بر اینکه نقش دانش آموزان در انقلاب اسلامی پر رنگ و موثر بود، افزود: این قشر با پیگیری اخبار و موضع گیری مناسب از انقلاب دفاع کرد و آن را به ثمر نشاند.
وی با اشاره به 36 هزار شهید دانش آموز در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در کنار الگو گرفتن از شهدا نباید بهره وری از تجارب دانش آموزان حاضر در انقلاب را که امروز زنده اند، فراموش کنیم.
نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی همچنین با بیان اینکه دشمن می خواست نسل حماسه آفرینان دهه 60 هجری شمسی ادامه پیدا نکند، تصریح کرد: جریان انقلاب اسلامی پویا است که نه فقط در نبرد ها مانند مدافعان حرم بلکه در تمام عرصه ها حضور می یابند.
وی خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: رسالت شما این است که محیط خود را به عطر بسیجی معطر کنید تا بصیرت معنا پیدا کند و روندی را در کشور رقم بزند که آمریکا نتواند کاری پیش ببرد.
جلیلی با بیان اینکه بسیجی یعنی اگر فردی کار خود را به درستی انجام نداد، وارد عمل شده و جبران آن را بر عهده بگیرد.
وی افزود: بسیج بیشتر از اینکه سازمان باشد یک تفکر و فرهنگ است تا با حاکم کردن آن طمع دشمنان را ناکام کرد.
نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی با بیان اینکه آنها آزادی را بی بندوباری می دانند، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را دارد که دانش آموز بسیجی باید این را بفهمد و به دیگران بفهماند.
۱۳ آبان هر سال در تقویم مناسبتی کشور روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.
علت نامگذاری این روز کشتار جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی در 13 آبان سال 57 بود که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.
فراهنگ*7561*1436*خبرنگار:سارا کریمیان*انتشار: داود پورصحت*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند

رئیس شورای شهر زنجان گفت: با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شوراها نزدیک‌ترین لایه ارتباطی به مردم و از خود مردم هستند و قابلیت ایجاد ارتباط بین مردم و سه قوه را دارند.

وی افزود: در واقع شوراها نه قوه مقننه، نه مجریه و نه قضائیه هستند اما در عین حال نهادی است که بین مردم و قوای سه‌گانه واقع شده است.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر بودجه کل شورا به اندازه بودجه‌ای نیست که به دفتر یک نماینده مجلس اختصاص پیدا می‌کند.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه شورا حتی به اندازه حق مشاوره یک پروژه شهرداری هم نیست، افزود: اگر همین سال‌جاری را در نظر بگیریم، طبق بودجه‌بندی برای شورای شهر زنجان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای حق جلسه اعضای شورا و همچنین هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین درباره حق جلسه اعضای شورای شهر نیز گفت: برای این موضوع دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است سقف حق جلسه تا ۵۰ ساعت است و از طرفی کارمندان دولت نمی‌توانند به صورت کامل حق جلسه را دریافت کنند.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه سال قبل حق جلسه اعضای شورای در حدود ۱۷ میلیون بود که به ۱۰ میلیون آن‌هم در شرایط کامل کاری کاهش پیدا کرد، گفت: حق جلسه در سال‌جاری هم هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج عضو شورا می‌توانند حق جلسه در وقت اداری بگیرند، بقیه اعضا چون کارمند هستند در وقت اداری نمی‌توانند حق جلسه بگیرند.

کد خبر 748732

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی