Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@15:45:25 GMT

حال‌ و روز والدین زنده‌یاد سلمان هراتی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۲۴۱۲

حال‌ و روز والدین زنده‌یاد سلمان هراتی

‍‍‍‍‍‍

به مناسبت سالروز عروج شاعر انقلابی و تنکابنی با والدین زنده‌یاد سلمان هراتی دیدار کردیم و پای درد و دل آنان نشستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تنکابن24، درست در روز 9 آبان بود که هیاهوی فضای مجازی و مردم آگاه‌تر از مسئولان، موجب شد تا جمعی از این عزیزان برای گرامیداشت یاد و خاطره شاعر انقلابی شهرمان، راهی مزار او در مزردشت خرم‌آباد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از فاتحه‌خوانی و ذکر یاد و خاطرات او، ترتیب دیدار با خانواده بزرگوار آن مرحوم داده شد و با حضور در منزل ایشان پای درد و دل آن بزرگواران نشستیم.

فرزند سلمان هراتی با قدردانی از حضور مسئولان در منزلشان، عنوان کرد: هر بار که مراسمی اجرا می‌شود، دغدغه‌های آن تا چند ماه برای خانواده ما باقی می‌ماند. دغدغه از وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند.

وی با انتقاد از وعده وعیدهای بی‌اساس گذشتگان، گفت: ما هیچ‌گونه حمایتی از مسئولان دریافت نکردیم و حتی نتوانستیم فرزندم را در مدرسه شاهد ثبت‌نام کنیم.

سلمان هراتی در سال 1338 هجری شمسی در روستای مزردشت تنکابن، در خانواده‌ای مذهبی پا به عرصه وجود نهاد. دوران ابتدایی را در روستا گذراند و از سنین نوجوانی با قلم و دفتر و کتاب، انس و الفت گرفت.

از همان ابتدای جوانی به دلیل فقر مادی، برای گذراندن معاش به شاگردی می‌پرداخت و با چوپانان محلی(گالش‌ها) به چوپانی می‌رفت و از همین رهگذر با ترانه‌های محلی آشنایی پیدا کرد. از سال 1352 به نوشتن روی آورد و سرودن شعر را تجربه کرد. فوق‌دیپلمش را در سال 1362 در رشته هنر گرفت و بلافاصله به کار تدریس هنر در روستاهای تنکابن مشغول شد.

سلمان هراتی در آبان ماه سال 1365 در راه رفتن به مدرسه، بر اثر تصادف جان باخت.

انتهای پیام/

 

 

1 دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد گفت: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رییس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

 انسیه خزعلی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد، اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدار سازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند