Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابوالفضل ظهره‌وند»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد نیوز، در خصوص تصویب قانون موسوم به «موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» در مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ادعایی اروپایی­‌ها در قبال برجام را باید مورد آزمایش قرار داد، بیان داشت: در واقع تحریم‌های اخیر ایالات‌ متحده شروع یک مجموعه بسته تحریمی است که این موضوع گام اول آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اهداف آمریکایی­‌ها به دنبال طرح تحریم­‌ها در قبال موشک‌های بالستیک ایران گفت: اهداف آن­ها کاملاً در این زمینه روشن است. آمریکایی­‌ها به توان بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران بسیار حساس هستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر دست برتر ایران در منطقه غرب آسیا و ناکامی برنامه­‌های توطئه آمیز واشنگتن در این منطقه اشاره داشت: مفهوم مجموعه بسته تحریمی عبارت است از اینکه موقعیت آمریکایی‌ها با توجه به برتری ایران در عرصه تحولات غرب آسیا و ایفای نقش در این منطقه با محدودیت مواجه شده است.

وی با اشاره به استیصال آمریکایی­‌ها در قبال تحولات منطقه تأکید کرد: آن­ها این تحریم‌ها را در یک شرایط انفعال یکی پس از دیگری روی کار می‌آورند. پیش از طرح تحریم موشکی ایران نیز حزب‌الله را مورد تحریم قرار دادند.

ظهره‌وند با توجه به اقدامات تحریمی واشنگتن در قبال حزب‌الله لبنان گفت: آمریکایی­‌ها علیه حزب‌الله یک پکیج تحریمی را اعمال کردند که گام نخست آن شناسایی چند نفر از فرماندهان حزب‌الله است. مجموعه این موارد ارتباط تنگاتنگی با محدودیت­‌هایی که در غرب آسیا برای آمریکا به وجود آمده، دارد.

وی با تأکید بر خنثی شدن توطئه­‌های واشنگتن در منطقه غرب آسیا اشاره داشت: اقدامات جبهه مقاومت نقشه‌های آمریکایی­‌ها را نقش بر آب کرده است. نمونه آخر آن نیز شرایط جدید اقلیم کردستان عراق و خنثی شدن توطئه صهیونیستی جدایی طلبی بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به لزوم سنجش ادعاهای کشورهای اروپایی در قبال برجام و پایبندی آن‌ها به این توافق مطرح کرد: زمان حاضر مقطع مناسبی است که بر اروپایی‌ها متمرکز شد و جنبه ظرفیت‌های ادعایی آن­ها را مورد آزمایش قرار داد.

وی با توجه به استراتژیک بودن نوع موضع­گیری اروپایی­‌ها در قبال برجام و بهره­ مندی از حمایت­‌های آن‌ها از این توافق تأکید کرد: نباید اجازه داد که اروپایی‌ها با باز کردن هرگونه زمینه برای انجام مذاکره، مسیر فرار خود را در برجام مهیا کنند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قابل توجه دانشجویان، کارکنان و استادان؛ راهپیمایی حمایت از دانشگاهیان اروپایی و آمریکایی حامی مردم مظلوم غزه، روز یکشنبه نهم اردیبهشت ساعت ۱۲:۳۰ از مقابل بلوک یک آموزشی واحد علوم و تحقیقات، برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است