Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته، ابتکار در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت در مورد تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر، گفت: «زرتشتیان در کنار اقلیت‌های دینی از روز اول حتی در انقلاب در کنار مردم ایران بودند و در جنگ شهید دادند و براساس قانون اساسی از تمام حقوقی که در قانون اساسی تصریح شده برخوردار هستند.»

معاون رئیس‌جمهور که با فرهیختگان گفتگو می کرد، افزود: «به دلیل یک برخورد نسنجیده که اختلاف‌نظر خیلی وسیعی هم وجود دارد، کاری نکنیم مشکل ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث شوراها مسئول اصلی و ناظر انتخابات براساس قانون، مجلس شورای اسلامی است و مجری نیز وزارت کشور زیر نظر مجلس شورای اسلامی است. امروز نباید کاری کنیم که یک شکاف در جامعه بسیار متکثر ایرانی ایجاد شود.»

معاون رئیس‌جمهور، ایران را رنگین‌کمان اقوام، ادیان و فرهنگ‌ها دانست و گفت: «امروز انسجام و یکپارچگی موجود در ایران نشان‌دهنده زیبایی آن است. نباید اجازه دهیم روی این موضوع با اقدام و برخورد نسنجیده خدشه‌ای وارد شود و فرصت برای دشمنان و بیگانگان ایجاد کند که روی این موضوع برای اختلاف داخل جامعه ایرانی مانور دهند.»

وی ادامه داد: «مساله سپنتا نیکنام یک موضوع کاملا روشنی است و حقوقدانان و صاحب‌نظران روی این مساله نظر دادند. عضو زرتشتی شورای شهر یک دوره عضو شورای شهر بوده و وظایف خود را به خوبی انجام داده است. از نظر مردم مسلمان یزد یک فرد باکفایت شناخته شده و رای به ایشان دادند و به نظر من این مساله خیلی باید با درایت حل شود.»

ابتکار در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور برای مقام معظم رهبری برای بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده است، اظهارداشت: «بله ولی از جزئیات نامه اطلاعی ندارم. می‌دانم مواضع دولت روی این موضوع خیلی روشن است. ما همه تلاش خود را در دولت انجام می‌دهیم که این مساله با منطق و مسالمت‌آمیز حل شود و به راه‌حل منطقی دست‌یابیم که آن وحدت و یکپارچگی، وحدت ایران که میراث امام(ره) و رهبری و انقلاب و کشور است و نباید بگذاریم که بی‌دلیل خدشه‌دار شود.»

وی در پایان درخصوص اینکه آیا این موضوع قرار است در مجمع بررسی شود، گفت: «بحث‌های مختلفی وجود دارد و هنوز به تصمیم قطعی در این‌باره نرسیده‌ایم.»

تکمیلی/ ابتکار تکذیب کرد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نامه رئیس جمهور به رهبری درباره سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد را تکذیب کرد.

معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبر روزنامه فرهیختگان از قول اینجانب در مورد تایید نامه رییس جمهور روحانی به مقام معظم رهبری دروغ است.

این سوال خبرنگار بود، در حالی که من گفتم از این نامه خبری ندارم، ولی مواضع دولت در این زمینه روشن است.

متاسفم از این همه بی دقتی و بی تقوایی و عطش زدن تیترهای جنجالی

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند سخن درست بر زبان جاری کنند تا در سایه تقوا خداوند آنها را مورد مغفرت قرار دهد.

وی افزود: امیرالمومنین می‌فرماید فردی که تقوا پیشه کند هیچ گاه به هلاکت نمی‌رسد. رستگاران با تقوا به رستگاری می رسند و زیان کاران با معصیت زیان خواهند دید.

برقرار در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: جوان مردی، مروت، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در خصوص روز یکشنبه شکست آمریکا در ویتنام، افزود: آمریکا شیطان بزرگ و اکبر است. آمریکا سمی را در محصولات کشاورزی استفاده کرده است که این سم سال‌ها در محصولات کشاورزی باقی مانده است و مردم را دچار مشکل کرد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، گفت: مسؤولان نظام کمتر به سخنان رهبری عمل کرده‌اند که اگر از سال ۸۰ تا الان به این دستور توجه می‌شد اکنون فساد در جامعه ریشه کن می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه روز جهانی کار و کارگر نام گذاری شده است، افزود: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت روز چهارشنبه شهادت شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نام گرفته است، اظهار کرد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

کد خبر 6089168

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید