Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخلفین با برداشت غیرمجاز شن و ماسه موجب تخریب محیط زیست و دگرگونی اکولوژیک رودخانه‌ فومن شدند.

‌به گزارش ایسنا‌، دو نفر از مخربان محیط زیست رودخانه‌های شهرستان فومن که با برداشت غیر‌قانونی شن و ماسه باعث تخریب رودخانه‌ها شده بودند، به 10 ماه حبس تعزیری و پرداخت 18میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

این افراد در حین برداشت غیر‌قانونی شن و ماسه و تخریب رودخانه‌های شهرستان فومن‌ توسط نیروهای یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان فومن توقیف شده بودند و پرونده تخلف این افراد جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست‌ این دو متخلف به جرم تخریب محیط زیست و دگرگونی اکولوژیک رودخانه‌ها و برداشت غیرمجاز شن و ماسه به 10 ماه حبس تعزیری و پرداخت 18 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن، حفظ محیط زیست رودخانه‌ها‌ی شهرستان فومن را با حساسیت ویژه‌ای تحت پایش دارد و با مخربین محیط زیست رودخانه‌ها و برداشت‌کنندگان شن و ماسه غیرمجاز از مسیر رسیدگی قضایی برخورد قانونی باز‌دارنده اعمال می‌شود.


‌صدور ۱۱حکم قضایی برای تخریب‌کنندگان محیط‌ زیست در شفت
 

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شفت هم گفت:۱۱حکم قضایی برای برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه در شفت صادر شد.

به گزارش ایسنا، رضا زمانی در این خصوص، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال با معرفی متخلفین محیط‌ زیست و برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه‌ نسبت به صدور حکم برای ۱۱نفر اقدام شد.

وی با بیان اینکه مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت در پایش زیست ‌محیطی از رودخانه‌های شهرستان تعداد ۱۱نفر از متخلفین شن و ماسه را که به صورت غیرمجاز نسبت به برداشت مصالح اقدام کرده بودند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرده است،افزود: طی این احکام متخلفین در مجموع ۴۶میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شفت در پایان با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان در پیشگیری از اینگونه از اقدامات و برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تخریب رودخانه‌ها توسط افراد سودجوبسیار موثر است، اظهار کرد: رودخانه جزء اکوسیستم‌های با ارزش است.از عموم مردم و دستگاه‌های زیربط درخواست می‌شود، در حفظ و حراست آن کوشا باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان