Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجستان- مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: روز گذشته صدها نفر از گردشگران و کویر نوردان شهر مشهد از کویر بکر و بسیار زیبای شهر یونسی بازدید کردند.

امان الله نوروزی مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بجستان به خبر نگار قدس انلاین گفت: بجستان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد همچون شنزارها و تپه های شنی، کویر نمک و پلایا منطقه مناسبی برای فعالیتهای کویر نوردی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کویر بجستان منطقه ای است که تا کنون ناشناخته مانده و طبیعت بکر و کم نظیر کویر یونسی و دریاچه سد کالشور همچون نگینی در دل کویر همراه با غارهای فراوان بر زیبایی منطقه افزوده است.

نوروزی گفت: با این وجود در صورت ایجاد امکانات و زیر ساختها و فراهم کردن بستر مناسب بجستان می تواند به قطب گردشگری استان در زمینه های کویر نوردی تبدیل شود و برنامه های کویر نوردی و تورهای کویر نوردی نیز در توسعه منطقه و همچنین روستاهای حاشیه کویر موثر می باشند.

مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: کویر بجستان نزدیکترین کویر به مرکز استان خراسان رضوی می باشد و می تواند قطب گردشگری استان نیز باشد و این در حالی است که به دلیل قابل دسترس بودن کویر این شهرستان کویر نوردان می توانند با وسایل نقلیه مناسب خود تا نزدیک تپه های شنی و دریاچه های نمکی بروند و از نزدیک از این جاذبه های زیبا بازدید داشته باشند.

وی گفت: روز گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از کویر نوردان به صورت خانوادگی از کویر بازدید داشته اند و در طول سال نیز این تورهای گردشگری در کویر حضور می یابند و از این جاذبه ها دیدن می کنند که با استقبال گرم همشهریان و مردم روستا های اطراف حاشیه کویر نیز مواجه می شوند.

عباس عشقی راهنمای محلی گردشگران گفت: کویر یونسی دارای جاذبه های زیبایی از قبیل رمل ها، تپه های شنی، ریپل مارکها، نبکاهاو حوضچه های نمک طبیعی، اشکال مختلف هندسی، گیاهان و جانوران مختلف، دق های زیاد با چشم اندازهای زیبای آن و جنگلهای طاق و آسمان زیبای کویر در شب می باشدکه کویر نوردان در هنگام بازدید از این جاذبه ها بسیار ابراز رضایت از این دیدنی های بکر و زیبا که در نوع خود کم نظیر می باشند می کنند.

وی تاکید کرد:۵۰ دهنه غار در شهرستان و خصوصا بخش یونسی که یکی از زیباترین غارهای خراسان بانام غار بلور عروس  در این منطقه قرار دارد در شهرستان می باشد و از لحاظ وجود غار نیز بجستان رتبه سوم استان را دارا است که خود جاذبه دیگری از مراکز دیدنی و گردشگری شهرستان علاوه بر آثار باستانی و مراکز تاریخی است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رزمی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگری خارجی که در محل استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۹۵ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته به استان وارد شده است، بر این اساس تأمین امنیت و تسهیل فرآیند سفر گردشگران ورودی به استان از مهمترین راهکارها برای مقابله با جو ایران‌هراسی ایجاد شده توسط کشورهای استعمارگر است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی از ۶۳ کشور بوده است که عراق، ترکیه، چین، جمهوری آذربایجان، روسیه، ایتالیا، ازبکستان و ارمنستان به ترتیب بیشترین تعداد گردشگران ورودی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برگزاری تور آشناسازی خارجی، حضور استانی در نمایشگاه گردشگری سلامت عراق و نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز و تهران از مهمترین رویدادهای مرتبط با جذب گردشگران خارجی در سال گذشته بود که با رشد پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به استان همراه بود.

رزمی با تاکید بر مقابله با پدیده ایران‌هراسی، گفت: برگزاری تورهای آشناسازی با هدف ارائه تصویری واقعی از امنیت کشور ایران و به دنبال جذب گردشگران خارجی از مسائل حائز اهمیت در حوزه گردشگری خارجی است.

کد خبر 6099831

دیگر خبرها

  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!