Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مردمیاربعین سیستان و بلوچستان سیدمجتبی طباطبایی زاده گفت: از صبح امروز و با نتیجه دار شدن پیگیری ها، روند خروج زائران حسینی اربعین از کشور پاکستان افزایش یافته و دیگر شاهد مشکلات و مصائب روزهای گذشته در مرز پاکستان نیستیم.

وی ادامه داد: دولت پاکستان با حفظ حرمت انسانی در حال خدمت رسانی به زوار است و مقرر شده تا با تدبیر خود و در صورت امکان، ماموران گذرنامه با حضور در داخل اتوبوس های زوار، امور گمرکی آنان را انجام دهد تا دیگر زمان زیادی از زوار تلف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: متاسفانه در روزهای گذشته و با توجه به بروز برخی سوءتفاهم ها، عده زیادی از زائران اربعین، در داخل کشور پاکستان محبوس شده و امکان خروج به سختی فراهم می شد که هم اینک شاهد تردد روان و قابل قبول آنان هستیم.

طباطبایی از زحمات و پیگیری های همه مسئولان استانی، شهرستانی، نظامی، ستاد مردمی اربعین و به ویژه رسانه ها قدردانی کرد.
به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاکستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تا کنون از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.

علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: 27 هزار نفر از این زوار در ایام محرم و صفر از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده اند.

وی بیان کرد: همچنین 268 دستگاه اتوبوس پاکستانی حامل زائران تا کنون از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی افزود: 2 تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان به منظور خدمات رسانی به زوار پاکستانی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: هزار و 300 کودک پاکستانی تا کنون واکسینه شده اند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 800 نفر از این استان تا کنون در سامانه سماح به منظور شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

میرشکاری اظهار داشت: هزار و 538 نفر از اتباع افغانستان برای نخستین بار امسال برای پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

اربعین پاکستان مرز میرجاوه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا

دانشجویان و شخصیت‌های دانشگاهی در پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا در لاهور تجمع کرده و حمایت ایالات متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، صدها دانشجو از دانشگاه‌های مختلف پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع کرده و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان برای نشان‌دادن هم‌بستگی خود با فلسطینیان، چفیه به گردن انداخته و نسل‌کشی ساکنان غزه توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کردند، جنایاتی که با حمایت تمام‌عیار ایالات متحده ممکن شده است.

این تظاهرات توسط «جمعیت دانشجویان پیشرو» سازماندهی شد و طیف گسترده‌ای از دانشجویان، کنشگران سیاسی و اجتماعی، شخصیت‌های دانشگاهی، هنرمندان و شهروندان عادی در آن حضور داشتند و همگی خواستار عدالت و آزادی برای فلسطین بودند.

سخنگوی جمعیت دانشجویان پیشرو گفت: «تهاجم اسرائیل جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، از جمله ۵۰۰۰ دانش‌آموز و ۳۰۰ مدرّس. این حملات همچنین زیرساخت‌های آموزشی غزه را از بین برده است.»

او ادامه داد: «این از انصاف دور است که آمریکا همچنان به حمایت نظامی چند میلیارد دلاری خود از اسرائیل ادامه داده و شرایط را برای تداوم نامحدود این جنایات هموار می‌کند. ما امروز در مقابل کنسولگری آمریکا ایستاده‌ایم تا همبستگی خود را با دیگر دانشجویان در دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های آمریکا نشان داده و از دولت پاکستان بخواهیم این نسل‌کشی را با شدیدترین لحن محکوم کند.»

تظاهرکنندگان همچنین از دولت پاکستان می‌خواهند در مجامع حقوقی جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به پاسخگویی کند، از جمله با شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری، حمایت از جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» و همچنین حمایت از تظاهرات دانشجویی در داخل و خارج از پاکستان.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود