Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد حسینی روز شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این برنامه رشد اقتصادی سالانه در خراسان رضوی 8،7 دهم درصد است.
وی در ادامه به رویکرد دانشگاههای نسل سوم اشاره و بیان کرد: این دانشگاهها نیروی انسانی مساله محور تربیت می کنند که سبب ایجاد اشتغال، توسعه دانش بنیان و کارآفرینی در جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی جامعه پیوند دانشگاه با صنعت و تولید می باشد. این رویکرد در دانشگاههای فناوریهای نوین نمایان است.
وی گفت: دانشجویان آینده سازان جمهوری اسلامی هستند که از طریق تشکلهای دانشجویی و انجمنهای علمی و فرهنگی سبب رشد علمی جامعه و مشارکت اجتماعی نظامند می شوند.
حسینی بر نقش دانشگاهها در رفع مشکلات جاری کشور تاکید و بیان کرد: شبکه ای از دانشگاههای مشهد با حضور رووسای آنها، محققان و مسئولان استانداری خراسان رضوی راه اندازی و ماموریت بررسی و رفع مسائل اساسی استان به دانشگاهها واگذار شده است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی مشهد نیز با احصا نیروهای انسانی، دانش آموختگان دانشگاههای استان و شناسایی ظرفیتها پیوند دانشجویان و بازار کار را فراهم کرده است.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین به مشکلات دانشگاه نوپای فناوریهای نوین سبزوار اشاره و بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و تجهیز آزمایشگاههای این دانشگاه بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می شود.
دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با 800 دانشجو در 6 رشته مهندسی به عنوان دانشگاه نسل سوم با رویکرد استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال 1392 فعال شده است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه های برتر آسیا را در سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرد که در این رتبه بندی ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فهرست برترین های دانشگاه های آسیا در این رتبه‌بندی و رتبه 15 در دانشگاه های ایران قرار دارد.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد. روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۸ شاخص در قالب آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی بهره جسته است. اما این شاخص‌ها برای منعکس‌کردن ویژگی‌های مؤسسات آسیایی مجدد تنظیم شده‌اند. رتبه بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ منطقه است.

دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۵۶ در رتبه اول دانشگاه‌های ایرانی قرار گرفته است. تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز از تعداد ۲۹ دانشگاه در سال ۲۰۱۹، به ۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۴ رسیده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

دانشگاه توکیو، که برترین مؤسسه ژاپن است، از رتبه هشتم به پنجم رسیده است که بالاترین جایگاه آن از سال ۲۰۱۵ است. در همین حال، مؤسسه برتر کره جنوبی، دانشگاه ملی سئول، از ۱۰ دانشگاه برتر فاصله گرفته و سه پله سقوط کرده و در رده چهاردهم قرار دارد. در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر، با ۳۳ دانشگاه برتری دارد و پس از آن کره جنوبی با ۱۶ دانشگاه قرار دارد. ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه، پرتعدادترین دانشگاه‌ها را در این رتبه بندی دارد و پس از آن هند با ۹۱ موسسه در رتبه بعدی قرار دارد. از سال گذشته در مجموع ۹۸ دانشگاه به این رتبه بندی پیوسته اند. این افزایش در کشورهای هند، ترکیه، ایران و پاکستان قابل مشاهده است.

 

دیگر خبرها

  • شروع باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی