Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - شرکت گوگل قرار است تا در پاسخ به انتقادات وارده در زمینه نشر اکاذیب و اخبار دروغ در اینترنت، ساختار بررسی حقیقت خود را سفت‌وسخت تر کند. شرکت گوگل قرار است تا در پاسخ به انتقادات وارده در زمینه نشر اکاذیب و اخبار دروغ در اینترنت، ساختار بررسی حقیقت خود را سفت‌وسخت تر کند.
 
به گزارش ایتنا در طول چند سال اخیر شاهد انتقادهای فراوانی نسبت به وضعیت اخبار در اینترنت وارد شده است و بسیاری از کارشناسان، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجو را به خاطر کمک به انتشار اخبار دروغین، مقصر می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این میان شرکت گوگل تصمیم دارد تا با جدیت هر چه تمام به سراغ مبارزه با اخبار دروغین آنلاین برود و به همین دلیل نیز شبکه بررسی حقایق خود را به راه انداخته است تا بتواند محتوای اینترنت را سالم‌تر کند.
 
وقتی‌که شما در موتورهای جست‌وجوی چیزی را جست‌وجو می‌کنید، میزان راست یا دروغ بودن لینک‌هایی که پیش روی شما مشخص نخواهد بود و در این زمان است که ساختار بررسی حقایق گوگل وارد عمل می‌شود.
 
گوگل برای دسترسی به امکان بررسی حقایق با کیفیت و قابل‌اعتماد، به سراغ همکاری با انستیتوی پوینتر (Poynter) رفته است تا به کمک تخصص این انستیتو، ساختار مربوط به بررسی حقایق خود را نیرومندتر کند.
 
اریک اندرسون به‌عنوان مدیر بخش شراکت در قسمت آزمایشگاه اخبار گوگل در این باره می‌گوید: «ساختار بررسی حقایق (هنگامی‌که یک خبرنگار به یک بیانیه یا یک نسخه از مطلبی نگاه می‌کند و آن را تائید یا رد می‌کند) در دنیای امروزی ما بسیار مهم شده است زیرا به خوانندگان کمک می‌کند تا اخبار همه‌گیر واقعی و موارد مربوطه را درک کنند.»
 
شایان ذکر است که گوگل چندی پیش ساختار ویژه بررسی حقایق را به کمک بررسی برچسب‌های مربوطه برای هر خبر راه انداخته است. با این وجود این امکانات جدید و شراکت یاد شده موجب می‌شود تا بتوان این ساختار بررسی حقایق را چند برابر محکم‌تر کرد.
 
شایان ذکر است که اقدام‌های یاد شده در راستای فعالیت جمعی فیس‌بوک، گوگل و توییتر برای مبارزه با مشکلات و تقلب‌های انجام شده در انتخابات آمریکا است.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد،

عناوین ویژه‌های خبری پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاخیر وزارت نیرو در بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک

بازتاب ویژه شدن فرمانداری اردکان

در جستجوی راهکار علمی برای آلودگی دشت یزد ـ اردکان

نارضایتی اهالی چند محله از یک تصمیم شورای شهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید