Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام در سیزدهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان همزمان با روز دانش‌آموز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف در 3 بخش غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات از طریق سایت project13.tebyan.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

net ازتاریخ 13 آبان‌ماه مصادف با روز دانش‌آموز آغاز خواهد شد.

مسابقات در گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، سازه‌های ماکارونی و بالسایی، ماشین های کمیکار، ابرحباب، مسابقات آزمایشگاهی، بازی سازی، نجات تخم مرغ، خودرو خورشیدی، کوره خورشیدی، فوتومیکروگراف، برنامه نویسی، مکاسیستم و کاپ فیزیک ایران و طراحی و چاپ سه بعدی برگزار خواهد شد.

همچنین در بخش سمینارهای علمی و غرفه های نمایشگاهی دانش آموزان می توانند در شاخه های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی)، انرژی، هنر و معماری، زیست فناوری، کامپیوتر وبرنامه نویسی، نانو و علوم اسلامی و معارف دینی شرکت کنند.

دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده علاوه بر اهدای جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات موسسه تبیان را نیز دریافت می‌کنند.

گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش‌‏آموزان، ایجاد زمینه‌‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌‏های بالقوه دانش‌‏آموزان، ارائه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی، توسعه همکاری‌ها و مبادلات علمی و فنی مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی کردن نتایج آن و تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است، برگزاری جشنواره این دوره، در اردیبهشت ماه سال 1397 مصادف با هفته معلم در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مستقیم project13.tebyan.net مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1014132/P1014142/S2,22/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان متاهل طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس و تایید مدیر مدرسه با رعایت شئونات می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با  خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تلاشمان این است هیچ دانش‌آموز روستایی از تحصیل باز نماند، اظهار کرد: در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به شناسایی ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان زنجان، ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش آموزان مشکلات جدی ذهنی یا جسمی دارند و بعضا آموزش‌پذیر نیستند.
 
قاسمی با اشاره به اینکه این ۷۹۰ نفر در حوزه ورود به ابتدایی هستند و چون آمار را به طور کلی حساب می‌کنند،۳۰ نفر از این تعداد فوت شدند، اضافه کرد: علاوه بر این، تعدادی از دانش‌آموزان هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو افراد بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۹ مدرسه تک دانش‌آموزی، بیان کرد: از این تعداد ذکر شده خانواده (حدود ۵۵ دانش آموز) نیز به علت جثه کوچک فرزندشان اجازه ورود آن‌ها به پایه ابتدایی را ندادند.  

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حوزه متوسطه عمده دلیل ترک تحصیل ازدواج، ورود به حوزه اشتغال و عدم رضایت برخی والدین برای ادامه تحصیل فرزندانشان است، بیان کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

قاسمی با اشاره به اهمیت حق تحصیل برای افراد، خاطر نشان کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند