Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:16:49 GMT

متن تبريک روز دانش آموز

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۵۴۹۱

متن تبريک روز دانش آموز

خبرگزاري آريا -

مطلب زيبا روز دانش آموز 13 آبان
سيزده آبان 57 بود. دانشجويان و دانش آموزان، مانند روزهاي پيش، در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند و با شعارهاي توفنده و مشت هاي گره کرده، جنايت هاي رژيم منفور پهلوي را محکوم مي کردند و خواهان برپايي حکومت اسلامي به رهبري امام خميني(ره) بودند. عده اي از جوانان در کنار نرده هاي دانشگاه و عده اي ديگر در زمين چمن دانشگاه، عليه رژيم شعار مي دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين وضعيت تا ظهر ادامه داشت، که ناگهان، گلوله هاي قساوت دژخيمان شاه، فضاي پيرامون دانشگاه را در تاريکي فرو برد. بيش از شصت تن از دانش آموزان، به خاک و خون کشيده شدند. به همين مناسبت، اين روز را روز دانش آموز ناميدند، تا براي هميشه چراغي فرا راه دانش آموزان عزيز کشورمان باشد و روحيه ي ظلم ستيزي و عدالت خواهي را در آنان، هماره زنده نگه دارد.

در حالي که انقلاب اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني(ره) به روزهاي سرنوشت سازي نزديک مي‌شد همه اقشار مردم ايران از زن و مرد و پير و جوان، سعي در ايفا کردن نقش تاريخي خود و عمل به تکليف الهي داشتند. در اين ميان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال ديگري داشتند. صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالي که مدارس را تعطيل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صداي اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. اين جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجويان و گروه‌هاي ديگري از مردم در زمين چمن دانشگاه اجتماع کردند. مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در ميان اين جمعيت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالي که به سختي نفس مي‌کشيدند، صداي خود را رساتر کرده و با فرياد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند.

مطلب در مورد روز دانش آموز
يوم اللّه سيزده آبان، يادآور حماسه ها، ايثارها و فداکاري هاي دانش آموزان عزيزمان است. اين روز با شکوه بدين سبب، روز «دانش آموز» ناميده شد، تا خاطره ي فرزندان دلير انقلاب براي هميشه جاودان بماند و درسي فراموش ناشدني براي تمام دانش آموزان در سراسر گيتي باشد که با ابرقدرت ها و چپاول گران بين المللي به مبارزه ي بي امان بپردازند و عزت را بر زندگي ذلت بار ترجيح دهند. روز دانش آموز به همه ي مستضعفان جهان مي آموزد که عليه مستکبران قيام کنند و حقوق مسلم و از دست رفته ي خويش را از چنگال استکبار و استعمار بيرون کشند. پيام روز دانش آموز به مسلمانان اين است که: تنها در برابر والايي هاي ارجمند مکتب توحيد به نماز بايستيد و فقط در پيشگاه خدا به کرنش و سجود بنشينيد.

امروز سيزدهم آبان است، روز من، روز تو، روز هم بستگي ما، روز گره كردن مشت ها و فرود آن بر سر استكبار. سالروز كندن سيم خاردارهاي لانه اي كه استعمار را به روح ما تنگتر مي كرد و بالارفتن از ديواري كه حصار شده بود بر عزت نفس مان.
و امروز، روزي است كه جوانان آزاده ايراني شرف و عزت و استقلال را به خود هديه دادند و از استعمارگران غرورشان را پس گرفتند. امروز روزي است كه نوجوانان ايران از جان گذشتگي و رشادتشان را به جهانيان نشان دادند و با خونشان انقلاب را تثبيت كردند و دست طمع چپاول گران را از ايران بريدند. ايران در سيزدهم آبان درخشيد و هر يك از شعشعه هاي اين درخشش يك جوان دانش آموز بود. درخششي كه هنوز ادامه دارد و از فروغ آن ايران روشن و درخشنده است.
\

دکلمه روز دانش آموز
سيزدهم آبان، تو را خوب مي شناسم . تاريخ ميهنم در اين روز تلا لويي خدايي دارد.
روزي كه سرزمينم ، مردمانم ، جوانانم از پير مريد خود جدا افتادند ، و دگر روز دانش­ آموزان وطنم صف به صف ، با اراده اي آهنين ، نماز عشق را به جماعت اقتدا كردند ؛روزگاري ديگر چنين روزي دانشجويانم ، به پيروي از پير خمين، ديوارهاي بلند و پوشالي استكبار را فرو ريختند و زيبنده ترين درفش شجاعت را برافراشتند.روزي كه سرزمينم ، مردمانم ، جوانانم از پير مريد خود جدا افتادند ،ديدي كه ايرانيان از پاي ننشستند و با رهبر خود تا پاي جان عهد جانانه بستند .ديدي كه ساليان دراز فراق آخر شد ، ديدي كه پير فرزانه ام مرا در اغوش كشيد و اكنون تو اي جهان، باز مي بيني؛رفته از جهان ،اگر چه آن روح خدا ليكن علم مهرش ، بر پاست هنوز و تا تاريخ مي نگارد ؛ چنين خواهد نگاشت : روح الله براي هميشه در دل­هاي آزادي­خواه جهان جاودانه خواهد بود.

سيزده آبان از راه مي رسد و با خود حماسه هاي جاويد آن روزها را زنده مي كند، آن روز دانش آموزان اين مرز و بوم حماسه ها آفريدند، حماسه هايي كه چون درختان تنومند قد برافراشتند و سبزي خويش را از قلبهاي سبز و مالامال از عطوفت نونهالان عاشق به عاريه گرفتند و سربلندي خود را از استقامت و پايمردي بزرگ مرداني كوچك به ارث بردند. گرامي باد ياد و خاطره آن روزه روز گريه خورشيد
سيزده آبان روز فرياد بود و روز شهادت، روز مشت هاي گره كرده امت، روز فتح بود، روز خروشيدن روح هاي پاك، روز جرقه و روز آتش بود، روز فرياد و اعتراض و روز اعتصاب و تحصن بود، روز واشكفتن گل اميد و روز گريه خورشيد بود.
آن روز روز «دانش آموز» بود.
گردآوري:بخش سرگرمي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب

نظری عضو شورای اسلامی بخش سندرک گفت: علت تصمیم مردم این بخش ناامنی است که قاچاق سوخت برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده است.

نظری افزود: روزانه حدود ۳ هزار خودروی قاچاق سوخت از این منطقه تردد می‌کند که باعث ناامنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سرویس دانش آموزان در این مناطق خودرو‌های وانت بار است و هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز را جابجا می‌کند، خطر جانی شدید برای این دانش آموزان ایجاد شده است.

نظری گفت: اسکورت‌های خودرو‌های حامل سوخت بصورت مسلحانه مردم را تهدید می‌کنند تا راه را برای جابجایی سوخت قاچاق باز کنند.

این عضو شورای بخش سندرک افزود: در بیشتر موارد خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هر دو مسیر جاده را در تصرف خود دارند و با سرعت زیاد در حال حرکت هستند.

 نظری گفت: دهستان بندر ۱۳ روستا با بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که همه این روستا‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفته اند.

وی همچنین از مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواست این مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی