Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  سردار بهمن کارگر در گفت‌وگویی، درباره این سوال که آیا می شود برای امور فرهنگی و در جنگ نرم از پدافند غیرعامل استفاده کرد، گفت: تاریخچه پدافند غیرعامل نشان می دهد که این موضوع در ابتدا بیشتر در حوزه مهندسی بوده است اما بعدا با پیشرفت علم و گسترش ابزارهای جدید متوجه شدیم که پدافند غیرعامل در حوزه های مختلفی قابل پیگیری و اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تعریف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل یعنی قبل از اینکه به کشور و تجهیزاتش حمله شود آن تجهیزات را دور از دسترس دشمن قرار دهیم تا دشمن نتواند به آن آسیبی بزند یا کمتر به تجهیزات آسیب وارد شود. به طور مثال اگر در بمباران شهرها کل شهر از کار افتاد، یعنی آنکه پدافند غیرعامل ما خوب عمل نکرده است.
کارگر همچنین گفت: حالا در مثال دیگر می توان به فضای مجازی اشاره کنیم. این فضا می تواند برای ما فرصت باشد. وقتی که پدافند غیرعامل ما در این حوزه خوب عمل نکند، به تهدید تبدیل می شود.
وی سپس تصریح کرد: پدافند غیرعامل را می توان در حوزه‌های مختلف تعریف کرد. در حوزه جنگ نرم هم همینطور است. مثلا در حوزه‌هایی مانند افکارسنجی جوانان، دانشگاهیان و دانش آموزان اگر قوی عمل کنیم هرچقدر هم که مورد تهدید جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار بگیریم باز این اقشار مصون می مانند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پدافند غیرعامل مانند واکسنی است که بدن را مقابل تهاجم‌ها واکسینه می کند، گفت: در این میان نقش رسانه‌ها بسیار مهم و ارزشمند است. امروزه اخبار جزو لاینفک سبد خانوار مردم شده‌اند. جوانان ما چندین ساعت خود را در فضای مجازی سپری می کنند. نقش رسانه‌ها در اینجا مشخص می شود که اگر در چنین فضایی خوب عمل کنند جامعه به تعالی می رسد و اگر عملکردشان منفی باشد جامعه به فساد کشیده می شود.
انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • سردار رادان: دشمن با تمام توان درحال از بین بردن حجاب است
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود