Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در حاشیه جلسه شورای اشتغال فراگیر اظهار کرد: به‌منظور تشریح برنامه بسته اشتغال فراگیر این جلسه برگزار شد.

وی اضافه کرد: شیوه‌نامه اجرای این طرح به استان‎ها ابلاغ شده و یکی از مهم‌ترین اهداف آن ایجاد اشتغال پایدار در استان‎ها با نگاه به ظرفیت‎ها و پتانسیل‌های موجود در مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتاب با یادآوری این‌که کار مطالعاتی طرح سال گذشته انجام و متناسب با ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های استان رسته‎های فعالیتی مشخص شدند، افزود: در این طرح بالغ بر 38 رسته فعالیتی تعیین و امروز هماهنگی‎های لازم با دستگاه‎ها و بانک‎ها انجام شد که مقرر است ظرف 48 ساعت آینده دستگاه‎ها اگر نقطه نظر اصلاحی دارند ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این طرح به پایداری اشتغال کمک می‎کند و در سه حوزه طرح‎های توسعه‎ای، متقاضی سرمایه در گردش و ایجادی فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان این‌که مجریانی که متقاضی هستند باید تقاضای خود را به دستگاه‎های تخصصی در شهرستان‎ها و مناطق ارائه دهند، تصریح کرد: طرح در کمیته فنی شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید به کمیته فنی استان ارجاع داده می‎شود که پس از بررسی به کارگروه اشتغال ارجاع و تصویب می‎شود.

آشتاب خاطرنشان کرد: در ادامه طرح به سیستم بانکی اعلام می‎شود و بانک نیز متناسب با ضوابط و شرایط شورای عالی پول و اعتبار آن را بررسی خواهد کرد که نهایتاً در صورتی‎که طرح توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد مشمول پرداخت تسهیلات خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مهمترین هدف طرح را پیگیری اعتبارات به صورت هدفمند دانست و گفت: در این راستا کمیته نظارتی برای آن تعریف شده که نماینده دستگاه اجرایی، بانک عامل، دبیرخانه کارگروه و استانداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‎ها نیز همین کمیته فعالیت خواهد کرد و در صورتی که متقاضی به همه تعهدات خود عمل کند و اشتغال او توسط سامانه تأمین اجتماعی تایید شود مشمول یارانه خواهد شد که متناسب با نوع و منطقه طرح و دانش‎بنیان بودن و نبودن یارانه آن برآورد و پایان هر سال از اقساط آن کسر و نرخ سود یارانه تسهیلات محسوب می‎شود.

آشتاب یادآور شد: سهم استان در این طرح حدود 463 میلیارد و 300 میلیون تومان است و اعتقاد داریم با هماهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت کارگزار طرح که بخش خصوصی است هر جا ایراد، اشکال و مانعی باشد برطرف و نیاز به آموزش، بازاریابی و برندسازی با استفاده از ظرفیت کارگزار دنبال خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این بسته برنامه‎ای پنج ساله بوده که این اعتبار برای امسال درنظر گرفته شده است. این طرح تنها پرداخت تسهیلات نیست و کارورزی، مشاغل خانگی،مشوق‎های بیمه‎ای و آموزش در محیط واقعی کسب و کار را نیز شامل می‎شود.

انتهای پیام/د

ایجاد اشتغال پایدار در استان‎ها از اهداف طرح فراگیر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری