Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت علمای ارشد عربستان از برکناری و بازداشت دهها شاهزاده و مسئول ارشد سابق عربستان به دستور محمد بن سلمان استقبال کرد و ارزش آن را به اندازه مقابله با تروریسم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، هیأت علمای ارشد عربستان به برکناری و بازداشت دهها شاهزاده سعودی و مسئولان سابق این کشور به وسیله کمیته تازه تأسیس «مبارزه با فساد» که ریاست آن را «محمد بن سلمان» بر عهده دارد واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیأت با صدور بیانیه ای در صفحه توییتر خود اعلام کرد که اهمیت مقابله با فساد  کمتر از اهمیت مبارزه با تروریسم نیست و یادآور شده که این اقدامات ضروری و لازم بوده و شریعت اسلام هم بر لزوم مقابله با مفسدان تأکید دارد.

هیأت علمای ارشد عربستان این اقدام را در راستای منافع ملی دانسته و از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و ولیعهد این کشور برای انجام این اقدامات تقدیر کرده است.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز گذشته با صدور فرمانی، دستور ایجاد کمیته عالی مبارزه با فساد به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را داده بود. وظیفه این کمیته شناسایی و مقابله با مفسدان اقتصادی است.

این کمیته می تواند حتی پیش از ارجاع این افراد به نهادهای قضائی دستور بازداشت، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن  و ممنوع الخروج کردن آنها را بدهد و در نهایت هم دارایی های مفسدان اقتصادی یا افرادی که با اتهام های مشابه بازداشت شده اند به خزانه دولت عربستان ریخته خواهد شد.

چه کسانی به دستور بن سلمان بازداشت شدند

در همین راستا برخی اقدامات شب گذشته محمد بن سلمان را «تاریخی» دانسته و اعلام کرده بودند که تاکنون هیچ کسی از زمان تأسیس حکومت خاندان آل سعود دست به چنین اقداماتی نزده است. اما برخی دیگر هم این اقدامات را در راستای تلاش محمد بن سلمان برای رسیدن به تاج و تخت در عربستان و کنار زدن مخالفان خود توصیف کرده اند.

با این حال «مجتهد» فعال توییتری و افشاگر اخبار خاندان آل سعود در صفحه توییتر خود بازداشت شاهزاده های سعودی را تلاش محمد بن سلمان برای پُر کردن حساب های شخصی خود به وسیله دارایی های این افراد توصیف کرده است.

از چهره های شناخته شده میان بازداشتی های شب گذشته می توان به متعب بن عبدالله پسر شاه سابق عربستان و وزیر پیشین گارد ملی این کشور و ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی اشاره کرد. برخی کاربران شناخته شده سعودی دلیل بازداشت ولید بن طلال را مخالفت او با پروژه «نیوم» دانسته اند. این در حالی است که رسانه های وابسته به عربستان اعلام کرده اند ولید بن طلال یکی از ثروتمند ترین مردان جهان به اتهام پولشویی بازداشت شده است.

خالد التویجری رئیس پیشین دیوان پادشاهی عربستان، بکر بن لادن مدیرعامل هولدینگ بن لادن، شیخ ولید الابراهیم مالک مجموعه رسانه ای ام بی سی، شاهزاده فهد بن عبدالله معاون پیشین وزیر دفاع، خالد الملحم مدیرعامل پیشین شرکت هواپیمایی رسمی عربستان، محمد الطبیشی رئیس پیشین تشریفات شاهنشاهی عربستان، ابراهیم العساف وزیر دارایی پیشین عربستان، ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیز امیر پیشین ریاض، صالح کامل تاجر سعودی و دو تن از فرزندانش، عمرو الدباغ عضو پیشین هیأت سرمایه گذاری عربستان، شاهزاده ترکی بن ناصر بن عبدالعزیز هم در میان بازداشتی ها هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد