Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: اغلب استان های کشور حتی یک مرکز توانبخشی هم ندارند. ساماندهی مراکز توانبخشی در کشور یکی از اولویت های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم است.

قاسم جان بابایی در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: یکی از کمبودهای جدی حوزه سلامت که در سال های گذشته واقعا به آن بی توجهی شده است، حوزه خدمات توانبخشی است به همین علت تلاش داریم که در دولت دوازدهم تا حدی مراکز خدمات توانبخشی در کشور را ساماندهی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: خدمات سلامت به طور کلی در سه حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی تقسیم بندی می شود، در حوزه بهداشت، شبکه بهداشتی از خانه های بهداشت تا مراکز بهداشت شهری در کشور گسترش یافته است و خدمات متنوعی از واکسیناسیون تا مشاوره ها و غربالگری های لازم را برای پیشگیری و تشخیص بیماری های واگیر و غیر واگیر انجام می دهند.
معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: در حوزه درمان نیز خدمات سرپایی و بستری مورد نیاز مردم در بیمارستان های دولتی و خصوصی و مطب ها و درمانگاه های موجود در کشور به مردم ارائه می شود اما بسیاری از بیماران بعد از درمان نیازمند خدمات توانبخشی هستند تا بتوانند به زندگی بازگردند اما تعداد چنین مراکزی در کشور بسیار اندک است.
وی گفت: خدمات توانبخشی در حوزه های مختلف مورد نیاز مردم است، مانند توانبخشی بیماران قلبی-عروقی، توانبخشی بعد از سکته های مغزی، توانبخشی برای سالمندان، توانبخشی اطفال، خدمات گفتار درمانی، کار درمانی، توانبخشی برای افراد دچار مشکلات اسکلتی و بسیاری از حوزه های دیگر.
جان بابایی افزود: خوشبختانه فارغ التحصیلان بسیار خوبی در رشته های مختلف توانبخشی در کشور داریم که می توانند این خدمات را به مردم ارائه کنند اما تعداد مراکز توانبخشی موجود در کشور بسیار اندک است و حتما باید با همت بخش دولتی و خصوصی تعداد این مراکز در کشور افزایش یابد.
وی گفت: در بسیاری مواقع مردم و بیمارانی که به خدمات توانبخشی نیاز دارند، نمی توانند به این خدمات دسترسی پیدا کنند، در اغلب استان های کشور حتی یک مرکز توانبخشی نیز وجود ندارد و حتی در شهر بزرگی مانند تهران که میلیون ها نفر ساکن آن هستند شاید حداکثر دو یا سه مرکز توانبخشی قابل قبول در بخش دولتی یا خصوصی بتوان پیدا کرد.
معاون وزیر بهداشت افزود: خدمات توانبخشی یکی از اضلاع سه گانه خدمات نظام سلامت است که سالها مغفول مانده و هم از نظر کمی و کیفی ارائه این خدمات در کشور با کمبودهای جدی مواجه است و اغلب این خدمات نیز تحت پوشش بیمه نیستند، امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم بخشی از خلا و کمبودهای موجود در این حوزه را بر طرف کنیم و تا حدی خدمات حوزه توانبخشی را در کشور ساماندهی کنیم.
خبرنگار: افشین شاعری ** انتشار: علی حبیبی
اجتمام(4)*3063 **1569

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،شهروند خبرنگار ما در پیامی گفته در یکی از مراکز ناباروری هزینه یک بخش از درمان بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او خواستار رسیدگی مسئولان شده است.

جباری ، سرپرست مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت درباره درمان ناباروری  گفته :  پیش از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، پوشش درمان ناباروری کامل نبود اما اکنون در بخش دولتی پوشش به ۹۰ درصد رسیده است. .

جباری  با اشاره به وجود ۸۰ مرکز درمان ناباروری  در کشور، افزود: برخی محدودیت‌ها از اقلام دارویی تحت پوشش نیز برداشته شده و برخی اقلام خدمتی جدید نیز اضافه شده است.

 

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

من چند سال  است به دلیل ناباروی به یک مرکز درمان ناباروری مراجعه میکنم ولی متاسفانه امسال خیلی قیمتها رو افزایش دادند مثلا در یکی از مراحل آی وی اف (IVF) ،  تعرفه پارسال بین ۶ تا ۸ میلیون بود ولی امسال ۲۰ میلیون   کردند. لطفا رسیدگی کنید.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز