Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه بهداشت و درمان در هفته گذشته  با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آن‌ها می‌پردازیم.

وزارت بهداشت برای کسی کیسه ندوخته است

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه باید رابطه وزارت بهداشت با همه انجمن‌ها و نهادها حسنه باشد گفت: هیچ نیتی جز آبادانی ایران نداریم و هیچ کیسه‌ای برای کسی ندوخته‌ایم بالاخره در حوزه سلامت مقدار محدودی پول هست که باید به هرشکلی که می‌توان بهتر آن را صرف کرد و باید این مبلغ را توزیع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه پرستاری نیز هر اقدامی که کاملا به صلاح جامعه پرستاری و مردم است باید انجام گیرد اظهار داشت: باید تکلیف کمک پرستارانی که برای آنها دوره آموزشی گذاشته شده مشخص شود.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت:در دنیا حوزه سلامت پرهزینه است و پرستاری و مامایی را باید به داخل بیمارستانها برد و تک روی نکرد.

مصرف غذاهای چرب و شیرین در طول پیاده‌روی اربعین ممنوع

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: زوار‌ی که برای مراسم اربعین به کشور عراق سفر می‌کنند باید حتی‌الامکان از خوردن غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنند زیرا مصرف اینگونه غذاها باعث افزایش چربی خون و کلسترول بدن شده و تاثیر بدی بر کارکرد اعضای حیاتی بدن دارد. توصیه های بهداشتی برای زائران پیاده‌روی اربعین اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: افرادی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند باید از آب آشامیدنی بهداشتی و بطری‌های معدنی استفاده کنند تا در این سفر گرفتار بیماری وبا نشوند.

بلاهای وحشتناکی که ژل‌های زیبایی بر سر شما می‌آورند

داریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران درباره عوارض ناشی از استریل نبودن ژل‌ها اظهار کرد: در صورتی که ژل‌ها استریل نباشند واکنش‌های التهابی یا عفونی رخ می‌دهند و در برخی از موارد نیز عوارض جبران نشدنی برای افراد اتفاق می‌افتند بنابراین اشخاص باید از محصولات دارای لیبل بهداشتی و تاییدیه وزارت بهداشت ایران و معاونت غذا و دارو استفاده کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که در برخی از موارد ژل‌ها با قیمت‌هایی بسیار پایین عرضه می‌شوند؛ بنابراین موادی که با قیمت‌های پایین و به شکل گسترده در سطح شهر برای کار‌های زیبایی تجویز می‌شوند به طور قطع فاقد استاندار‌ها و کیفیت‌های لازم هستند.

قاتلی که هر ۶ ثانیه یک قربانی می‌گیرد/ راهکارهای حیاتی برای نجات از مرگ پس از سکته مغزی

احسان شریفی‌پور متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه هر۶ ثانیه یک مرگ ناشی از سکته مغزی در دنیا اتفاق می‌افتد گفت: هر ۲ ثانیه یک نفر گرفتار سکته مغزی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته به دلیل بروز سکته‌های قلبی و مغزی دهه سلامت خود را دهه مغز نام گذاشتند اظهار کرد: این عارضه به سیستم سلامت کشورها آسیب زیادی می‌رساند و موجب مرگ  و میر بالای افراد می‌شود؛ در کشورهای توسعه یافته با تلاش‌های صورت گرفته توانستند سکته مغزی را که سومین علت مرگ در کشوری مانند آمریکا بود به پنجمین عامل مرگ تبدیل کنند.

جراحی وسواس برای نخستین بار در خاورمیانه

منصور پرورش عضو تیم جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری درمان جراحی بیماری وسواس یا همان OCDگفت : هفته گذشته برای نخستین بار در خاورمیانه، اولین جراحی پیچیده مغزی برای درمان وسواس بسیار شدید در این مرکز با موفقیت انجام شده است.

 استادگروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: جراحی وسواس در کشورهای اروپایی یکصد و 50 هزار پوند، در آمریکا نزدیک به 250 هزار دلار و در ایران با حمایت‌های مالی وزارت بهداشت و بواسطه اجرای طرح تحول سلامت و همکاری برخی بیمه ها و همچنین حمایت‌های ریاست این جراحی با مبلغ 8 میلیون تومان انجام می‌گیرد در غیر این صورت به علت نبود حمایت ها هرگز قیمت تمام شده این روش درمانی برای بهره مندی بیماران از آن با چنین مبلغ کمی میسر نمی یافت.

10 الی 20 درصد ایرانی‌ها وسواس شدید دارند

کاظم ملکوتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران  گفت : وسواس با شیوع سالیانه 3 الی 5 درصدی در دنیا و افزایش بار مالی درمانی به خانواده ها، دهمین بیماری پرهزینه جهان است که با توجه به شیوع بالای آن، تحقیقات جدید نشان می دهد که این بیماری تا سال 2020 رتبه چهارم پر هزینه ترین بیماری‌ها در جهان را از آن خود می‌کند. 

ملکوتی همچنین در خصوص وضعیت آمار وسواس در ایران، افزود: به طور کلی از میان تمام افراد وسواسی، 10 الی 20 درصدشان دارای وضعیت شدید و غیرقابل درمان با دارو هستند که با توجه به موفقیت کشورمان در مورد درمان جراحی وسواس شدید، پیشنهاد می‌شود که آن افراد در صورت مشاوره با پزشک معالجشان این جراحی درمانی را انجام دهند.

ایران، رتبه دوم آسیا در تعداد عمل‌های پیوند کبد

علی جعفر‌یان متخصص و جراح کبدجعفریان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما هفت مرکز پیوند کبد فعالیت می‌کنند، افزود: در سراسر کشور هفت مرکز عمل پیوند کبد را انجام می‌دهند که  از نظر جغرافیایی توزیع یکسانی دارند، به طوری که دانشگاه علوم پزشکی شیراز منطقه جنوب، دانشگاه علوم پزشکی تهران شمال کشور و اخیرا دانشگاه علوم پزشکی مشهد قسمت شرق ایران را تحت پوشش عمل‌های پیوند کبد قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: کشور ما در منطقه غرب آسیا بعد از ترکیه رتبه دوم در تعداد پیوندهای کبد در سال را دارد که این عمل از انسان زنده و یا افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند انجام می‌شود؛  خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو نیز در ایران در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد