Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز– گروه استان‌ها: سد کمندان به مشکلی بزرگ برای هزار و ۲۰۰ روستایی تبدیل‌شده است، امتداد نیوز پیش‌ازاین در گزارشی‌های « «کمندان» سد راه خدمات‌رسانی به۱۲۰۰روستایی؛ تکلیفی که روشن نمی‌شود»، «کمندان» در کمند وعده‌های وزارت نیرو؛ سدی که۱۲۰۰روستایی راگرفتارکرد»، «مشکلات «کمندان» به وزارت نیرو رفت؛ تصمیماتی برای یک ماه دیگر» و انتشار فیلمی با عنوان «دل‌خون مردم یک روستا؛ ۱۲۰۰روستایی چشم به وعده استاندار دارند» بر لزوم پیگیری مشکلات روستائیان تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دل‌خون اهالی روستای «کمندان» و وعده‌ای تحقق پیدا نکرد

اما ۱۳ سال مشکلات روستای «کمندان» به‌واسطه سدسازی حکایت دل‌خون هزار و ۲۰۰ روستایی است تا این روستائیان همچنان در کمند مشکلات باقی بمانند و وعده‌های مسئولان ازجمله استاندار سابق لرستان که وعده کرده بود در مدت‌زمان ۴۵ روز اقدام به رفع مشکلات اهالی این روستا خواهد کرد هیچ‌گاه تحقق پیدا نکرد تا مردم این روستا همچنان چشم‌انتظار اقدام مسئولان در این رابطه باشند.

این بار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در سخنانی می‌گوید: پکیجی برای انتقال فاضلاب روستا در نظر گرفته‌شده تا فاضلاب را به پایین‌دست سد منتقل کند و آب سد نیز آلوده نشود و درمجموع در این رابطه منتظر اعلام نظر مشاور پروژه و همچنین توافق با مردم هستیم تا بهترین گزینه برای مردم در نظر گرفته شود.

پیشرفت ۷۱ درصدی سد کمندان

رضا میرزایی با اشاره به پروژه سد کمندان اظهار داشت: این سد در سال ۸۳ باهدف تأمین آب شرب شهرهای الیگودرز وازنا به میزان ۱۸ میلیون مترمکعب در سال و تأمین آب اراضی کشاورزی منطقه به میزان چهار هزار و ۳۰۰ هکتار آغاز شد.

وی بابیان اینکه ارتفاع این سد از بستر رودخانه ۶۴ متر و طول تاج آن نیز ۶۵۴ متر است عنوان کرد: همچنین عرض سد از بستر ۳۸۳ متر، عرض تاج در بالا ۱۰ متر بوده و این سد از نوع سدهای خاکی با هسته رسی و سیستم تخلیه به‌صورت سرریز آزاد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان حجم مخزن سد کمندان را ۲۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: همچنین حجم تنظیم آب این سد ۷۲ میلیون مترمکعب و آورد رودخانه آن نیز ۸۱ میلیون مترمکعب در سال است.

میرزایی  بابیان اینکه در حال حاضر این سد دارای پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی است تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت در این پروژه به‌صورت دو شیفت و حدود ۱۷ ساعت در شبانه‌روز است.

پرداخت ۵۰ درصد از مطالبات مردم

وی میزان مطالبات سد کمندان را ۵۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۳۰ میلیارد تومان مربوط به مطالبات پیمانکار، دو میلیارد تومان مشاور طرح و ۲۵ میلیارد تومان نیز مربوط به تملک اراضی و هزینه جابجایی روستای در محل احداث این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بابیان اینکه اعتبار مصوب این سد در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است ادامه داد: میزان تخصیص اعتبار آن در سال گذشته ۹ میلیارد تومان بوده است.

میرزایی با اشاره به مشکلات پروژه سد کمندان بیان داشت: مشکلات این پروژه شامل مطالبات پیمانکار، مشاور و همچنین تملک اراضی آن است.

وی بابیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبارات تملک اراضی منطقه به مردم پرداخت‌شده است گفت: در اسرع وقت نیز مابقی مطالبات مردم پرداخت خواهد شد و اولویت ما در این پروژه پرداخت مطالبات مردم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان همچنین یکی دیگر از مشکلات این پروژه سدسازی را مشکل موافقت‌نامه‌ای عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا با مکاتبات با مدیریت منابع آب کشور، جلسه با کارشناسان و مدیران منابع آب کشور پیگیر رفع این مشکل نیز هستیم.

منتظر اعلام نظر مشاور طرح برای جابجایی روستا هستیم

میرزایی بابیان اینکه روند فعالیت در سد کمندان در سال ۹۶ متوقف‌شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته با پیمانکار پروژه به میزان چهار میلیارد تومان قرارداد حد اعتبارات منعقد کردیم تا پروژه به تعطیلی نکشد گفت: همچنین هم‌زمان با این اقدام کار تشریفات قانونی را برای برگزاری مناقصه آن انجام دادیم.

وی بابیان اینکه پس از طی مراحل اداری و قانونی پیمانکار پروژه انتخاب شد تصریح کرد: هم‌اکنون این پروژه به صور دو شیفته در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به روستای در حریم سد کمندان نیز گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی از احداث سد تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای شهرهای ازنا و الیگودرز است یکی از گزینه‌ها این بوده که روستا را به پایین‌تر از ساختمان سد انتقال دهیم و این امر بهترین گزینه است.

میرزایی بابیان اینکه در این رابطه تعدادی از اهالی روستا این موضوع را قبول نکردند گفت: آن‌ها می‌گویند که روستا را به بالادست سد منتقل کنیم اما بحث سیستم فاضلاب روستا در بالادست برای سد ایجاد مشکل می‌کند.

وی بابیان اینکه بااین‌وجود پکیجی برای انتقال فاضلاب روستا در نظر گرفته‌شده تا فاضلاب را به پایین‌دست سد منتقل کند و آب سد نیز آلوده نشود گفت: درمجموع در این رابطه منتظر اعلام نظر مشاور پروژه و همچنین توافق با مردم هستیم تا بهترین گزینه برای مردم در نظر گرفته شود.

true برچسب ها : رضا میرزایی شرکت آب منطقه ای لرستان کمندان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه

 معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین بزرگداشت روز روانشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت، مشاوره و روانشناسی توسط دستگاه‌های مختلف در ستاد‌های مختلف در حال انجام است، اما موضوع این است که کفایت و جامعیت آنها به جایی نرسیده است که بتوانند به اندازه کافی در دسترس  مردم باشند و از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی  است، افزود: همانگونه که در جریان هستید علیرغم اینکه تعرفه این خدمات بالا نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران اعلام می‌شود، اما از آنجا که برای نتیجه گیری از موضوع مراجعه به روانشناس نیازمند این  هستیم که چندین جلسه  در برخی مواقع ۱۰ تا ۱۲ جلسه  مراجعه کنیم این رقمی که فرد باید بپردازد بالا است.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی یکی از درخواست‌هایی است که جامعه روانشناسی دارند و تلاش شده کار‌هایی انجام شود که متاسفانه اکنون بسیار محدود و قلیل است.


توکلی عنوان کرد: حتما نیاز است که نظام بیمه دقیق کامل و جامع همانگونه که در نظام بیمه‌ای سلامت جسم است در سلامت روح نیز اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه اثر بخشی خدمات همواره مورد توجه بوده است، بیان کرد:  خدماتی که قرار است به آحاد مردم ارائه شود باید اثر بخش بوده و نیاز آنها را مرتفع کند در امر مشاوره اینکه فرد  بخواهد بهره کافی ببرد نیازمند  مداومت است.

توکلی عنوان کرد: مانند بیماری جسمی که مراجعه می‌کنید و  برای درمان تا مدتی باید تحت نظر باشید در مداخله خدمات روانشناختی هم  همین گونه است، متاسفانه مردم خیال می‌کنند با یک بار مراجعه به روانشناس به صورت کامل مشکلشان برطرف می‌شود در صورتی که مسئله بهداشت روان بسیار پیچیده‌تر از مسائل جسمی است  و می‌طلبد که به این موضوع دقیق‌تر فکر کنیم.

وی گفت:  باید برای افرادی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند  و بضاعت پرداخت این هزینه را ندارند تدابیری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما در سازمان بهزیستی خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲شب خدمات رایگان مشاور تلفنی به آحاد مردم ارائه می‌دهد این خدمات بدون اینکه فرد بخواهد اسمش را اعلام کند و یا اطلاعاتی از خود ارائه بدهد انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه خدمات دقیق و کامل مشاوره باید حضوری انجام شود، افزود:  بهزیستی برای مشاور حضوری نیز به اقشار نیازمند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی اظهارکرد: سند خدمات جامع سلامت روان و  موضوعات مرتبط با آن در کشور از چندسالی که منقضی شده ابلاغ مجدد این سند که وظایف هر دستگاه در آن نوشته شده میتواند کمک  کند که‌همه دستگاه‌ها بینشان هم افزایی انجام شود و در کنار هم خدمات بهتری ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ