Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) از اهداء شش هزار کتاب به طرح «مهاجر» خبر داد و گفت: این کتاب‌های در نصاط محروم استان توزیع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد روحانی در گفتگو با صبح توس؛ در رابطه اجرای طرح کتاب مهاجر عنوان کرد: متاسفانه در خانه های بسیاری از ما که دانش آموز داریم بخشی از کتابهای کمک آموزشی بعد از گذشت یک یا چند سال بلا استفاده می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه این کتابهای انباشته شده در خانه ها می تواند نیاز جمع زیادی از دانش آموزان محروم و نیازمند را برطرف کند، ادامه داد: با همین نگاه ما از یک ماه پیش طرحی با عنوان «کتاب مهاجر» را در سطح استان برگزار کردیم تا کتابهای کمک درسی، درسی و غیره درسی که در خانه ها انباشته شده است را جمع آوری و به روستاها و مناطق محروم ارسال کنیم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه در این یک ماه حدود شش هزار عنوان کتاب جمع آوری شد، بیان کرد: کتابها به ستاد استان می آید و پس از دسته بندی و تفکیک، به مناطقی که شناسی شده اند ارسال می شود.

 

روحانی در رابطه با نحوه توزیع این کتابها اظهار کرد: بسیاری از نواحی خودشان کتابها را جمع آوری و به مناطق محروم ارسال می کنند، بخشی از این کتابها توسط اردوهای جهادی بسیج به عنوان هدیه، تعداد دگری از کتاب ها طبق درخواست مدارس مناطق محروم و  بخشی دیگر هم طبق شناسای که از مردم و مناطق محروم داشته ایم در سطح استان توزیع می شود.

 

وی درپاسخ به این سوال که آیا با کتابخانه‌های عمومی استان در این زمینه ارتباط دارید؟ بیان کرد: ارتباط با کتابخانه‌های عمومی استان و آموزش پرورش جزو برنامه‌های آینده ما است؛ چراکه می‌خواهیم سیاست تعاملی با دستگاهها را در بسیج افزایش دهیم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: در بسیج سازندگی تنها خدمت رسانی مد نظر نیست، بلکه به فرهنگ سازی نیز اهمیت داده می شود.

 

روحانی افزود: در همین راستا بسیج سازندگی در بحث محرومیت زدایی سعی کرده پتاسیل نهفته ای که در مردم وجود دارد فعال و از توان مردم در جهت محرومیت زدایی استفاده کند به طور مثال ما در کلات، 10 خانه ای که مخروبه بود را بازسازی کردیم.

         

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی در چهار رکن اصلی اردوهای جهادی، دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی مقاومتی، محرومیت زدایی، کمک به دولت در پروژه های نیمه تمام و انتفاعی برنامه های خود را تنظیم کرده است.

         

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: دربحث پزشکی و سلامت سال گذشته در سطح استان 27 هزار ویزیت رایگان انجام شد که در شش ماهه اول امسال بالغ بر 38 هزار ویزیت پزشکی داشتیم و این یعنی یک جهش 11 هزارتایی.

 

روحانی ادامه داد: سال گذشته با کمک دانش آموزان توانستنیم 67 مدرسه محروم را در سطح استان رنگ آمیزی کنیم؛ امسال هنوز به جمع بندی نرسیده ایم؛ اما تنها در قوچان که من اطلاع دارم 25 مدرسه مناطق محروم نقاشی شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه با توجه به سرمایه انسانی و نقدینگی که در بانکهای کشور وجود دارد ما نیازی به هیچ وام خارجی نداریم، اظهار کرد: چنانچه مردم ما اعتماد کنند تمام پروژه های ما توسط مردم سرمایه گذاری خواهد شد تنها باید اعتماد مردم را جلب کرد.

 

روحانی بیان کرد: در بحث حاشیه شهر مشهد انواع پروژه های عمرانی، کمک معیشتی، سبد پوشاک، لوازم تحریر، وسایل ورزشی، مساجد و تعمیر خانه در حال اجرا داریم، پروژه «قرارگاه پیشرفت آبادانی» در شش شهر مرزی استان اجرا می شود که در انواع برنامه‌های فرهنگی، اشتغال، بهداشت و غیره کار می‌شود.

 

وی ابراز کرد: در بحث بسیج مهندسان صنعتی به دنبال راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل هستیم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به بازار هشت هزار میلیاردی سوغات مشهد که بیشتر آن را سوغات خارجی اشباع کرده است، بیان کرد: تلاش داریم با اجرای طرح نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات ایرانی ذائقه مردم را با جنسهای مرغوب ایرانی عادت دهیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت

به گزارش صدای ایران از آناتولی،بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، گروه خودرو‌های سواری ۲۸.۲ درصد از صادرات ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۴۳۱ هزار دلاری صنعت خودرو را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ از ترکیه تشکیل می‌دهد.

صادرات خودروی سواری که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۱.۷ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار رسید.

خودروی سواری از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۳ کشور، منطقه خودمختار و آزاد صادر شد.

صادرات به ایتالیا که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی ۲۲۵ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۳۵۷ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار رسید.

انگلستان با ۳۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری در سه ماهه اول سال و ۹.۶۴ درصد رشد در رتبه سوم قرار داد.

صادرات یک میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۲ هزار دلاری به کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلستان در ۳ ماه معادل ۴۲.۵ درصد از کل صادرات خودروی سواری از ترکیه بوده است.

آلمان با ۲۴۴ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در رتبه چهارم صادرات خودروی سواری قرار دارد که ۱۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات به الجزایر که در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۸ میلیون و ۱۲ هزار دلار بود، در ماه‌های مشابه سال جاری با ۴۴۱ درصد افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار رسید.

صادرات به استرالیا با ۶۳۸ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و به مصر با ۸۱۶ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۸۶ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار رسید.

دیگر خبرها

  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت