Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ متن بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به مناسبت یوم الله 13 آبان ماه به شرح زیر است:

((فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا))

        (سوره مبارکه فرقان آیه ۵٢)

 بنابراين ز كافران اطاعات مكن،و به وسيله آن [قران] با آنان جهاد بزرگي بنما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود

جنبش جهانی دانشجویی حمایت از فلسطین در حالی وارد سومین هفته اعتراضی خود می‌شود که تا این لحظه نزدیک به ۳۰۰۰ دانشجو توسط پلیس آمریکا در ایالات متحده دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: جنبش جهانی دانشجویی حمایت از فلسطین در حالی وارد سومین هفته اعتراضی خود می‌شود که تا این لحظه نزدیک به ۳۰۰۰ دانشجو توسط پلیس آمریکا در ایالات متحده دستگیر شده‌اند.

اگرچه این حرکت در آغاز از دانشگاه کلمبیا آغاز شد، اما در روز‌های اخیر، نزدیک به دویست مرکز آموزش عالی شاهد تظاهرات گسترده ضدصهیونیستی بوده است و گسترده اعتراضات از ایالت‌های آمریکا فراتر رفته و کشور‌های مختلف اروپایی را نیز در بر گرفته است.

در ایران و سایر کشور‌های منطقه نیز جامعه دانشگاهی پای کار آمده و از این جنبش آزادی‌خواهانه اعلام حمایت می‌کنند.
به همین منظور گفت‌وگویی داشتیم با حجت الاسلام و المسلمین امیر شعبان جولا، فعال سابق دانشجویی و طلبگی، تا ابعاد این جنبش را بهتر بررسی کنیم.

 

آغاز از کلمبیا

جولا با بیان اینکه موج اعتراضات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد که وظیفه تربیت مدیران آینده آمریکا را دارد، گفت: آغاز اعتراضات از دانشگاه خاص کلمبیا مثل این است که دانشگاه امام صادق (ع) بشود کانون شورش علیه جمهوری اسلامی!

وی افزود: داخل دانشگاه سکوی پرش تشکل دانشجویی است، نباید تصور کنیم کنش ما محدود به داخل دیوار‌های دانشگاه است. اتفاقا کنش در داخل دانشگاه بستر مناسبی دارد برای رسانه‌ای شدن و الگوگیری.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


جولا گفت: یکی از مشاورین اوباما گفت دانشجویانی که در آمریکا اعتراض می‌کنند نیرو‌های نیابتی ایران هستند و ایران پشت پرده این قصه است. نه به این معنی که ایران مزدورانی آنجا دارد بلکه به این معنی که انقلاب اسلامی ایران یک حرف نو آورد که دنیا تشنه آن بود و خیلی زود فراگیر شد. از اولین‌جا‌هایی که این حرف داخلش تجلی پیدا کرد، اندیشه مقاومت و مسئله فلسطین است.

 

به سوی  تقابل تمدنی

جولا با بیان اینکه ملت‌ها دارند با ایران همراه می‌شوند، گفت: یک تقابل تمدنی بین ایران و آمریکا وجود دارد که از آن طریق ایران پشت اعتراضات آمریکاست. این در دنیا اتفاقی نو است. در سند امنیت ملی آمریکا دشمنان درجه یک ایالات متحده؛ روسیه، چین و ایران هستند. رقابت روسیه با آمریکا در عرصه نظامی و رقابت چین در عرصه اقتصادی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی گفت: اندیشه و نگاه تمدنی ایران، آمریکا را می‌ترساند وگرنه بودجه نظامی ایران یک صدم آمریکاست. به لحاظ اقتصادی هم نباید رقیب ترسناکی باشیم. امروز که دانشجویان در آمریکا تحت سرکوب هستند ما باید آزادی را به آنها نشان دهیم که می‌توانیم از مظلومان و کرامت انسان دفاع کنیم.

 

جولا افزود: اگر می‌خواهیم حرکت دانشجویان منجر به یک ثمره تمدنی شود و آمریکا دوباره موج را کنترل نکرده که تمام شود، تقابل را باید به لایه تمدنی برد و به چند نامه، بیانیه و تجمع قانع نشد.

 

دروغ بزرگ لیبرال دموکراسی

شعبان جولا با توضیح اینکه ادعای لیبرال دموکراسی آمریکا یک دروغ است، گفت: لیبرالیسم تا جایی است که به خط قرمزهای آنها نزدیک نشود، یعنی بروید فساد و فحشا کنید. عملا انتخابات آزادی وجود ندارد و تمام رسانه‌ها تنها دو تا حزب را پوشش می‌دهند و بقیه هیچ امکانی برای رساندن صدایشان ندارند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

وی ادامه داد: نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب سبز، در تظاهرات حمایت از فلسطین دستگیر شد. مردم باید بین «حامی اسرائیل» و «حامی اسرائیل» یکی را انتخاب کنند! همانطور که استعمار در طول تاریخ شکل‌های مختلفی به خودش گرفت، استبداد هم این فرایند را طی کرده. در گذشته با باتوم و فشار سخت و امروز در سرچشمه سعی می‌کنند سرکوب کنند. استبداد یعنی حق آگاهی را از جوان‌ها می‌گیرند. تا وقتی آگاهی نباشد، مطالبه‌ای وجود ندارد که سرکوب شود.

 

نهادهای بودجه‌بگیر در مسئله فلسطین کجا هستند؟!

شعبان جولا گفت: دغدغه اصلی جنبش دانشجویی ما فلسطین نبود و با موج‌های رسانه‌ای که از ۱۵ مهر تا امروز درست می‌شد، مثل حمله به بیمارستان المعمدانی، دوتا کار می‌کرد و دغدغه باز می‌خوابید! برنامه جنبش دانشجویی برای فلسطین چه بود؟ هیچ! این رسانه‌زدگی یک مشکل است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سلب حق وتو

وی با بیان اینکه کمپین بین‌المللی سلب حق وتو آمریکا یک حرکت تمدنی مقابل غرب است، گفت: سازوکار شورای امنیت معیوب است. کنش دانشجوی آمریکایی مقطعی است و ممکن است فردا این جنبش کاملا با سرکوب‌های دولت بخوابد. دغدغه دانشجوی ایرانی باید از بین رفتن تمدن غرب باشد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

جولا افزود: تنها مانع برای آمریکا که طرح‌های شورای امنیت را وتو نکند، آبروی اجتماعی بود. ما چرا فشار افکار عمومی را فعال نکردیم؟ باید از این جنبش برای ساخت نظم جدید جهان استفاده کرد. چندین قطعنامه را آمریکا با تک رای منفی به نفع اسرائیل وتو کرد. شعارهای جمهوری اسلامی را نماینده روسیه و چین در سازمان ملل مطرح کردند. این یک بی‌آبرویی بزرگ برای آمریکاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی بیان کرد: حجم ترس و وحشت اسرائیل و آمریکا از این تجمعات دانشجویی با ترس بعد از هفتم اکتبر قابل مقایسه است. در عصر امروز که استبداد نو حاکم شده و استبداد خود را از طریق غفلت مردم پیش می‌برند، ابزار اصلی شما آگاهی است. 

 

جولا گفت: تا اسم از مقاومت می‌آید همه اسامی موشک‌ها را فهرست می‌کنند. موشک سرجای خود اما منِ دانشجو و مؤذن جامعه کارم چیست؟ عملیات وعده صادق بعد از روز قدسی که مردم به خیابان آمدند و با قدرت فریاد زدند صورت گرفت. 

 

وی افزود: رهبری بر ایجاد ارتباط میان دانشجویان با جنبش‌های دانشجویی دیگر کشورها تاکید داشتند اما متاسفانه ما این کار را نکردیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فیلم کامل برنامه مشاهده از آپارات

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند