Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@15:36:32 GMT

جکت مشعل سکوی 13C پارس جنوبی بارگیری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۶۵۰۸

جکت مشعل سکوی 13C پارس جنوبی بارگیری شد

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از اتمام عملیات بارگیری جکت مشعل 13C این فاز از یارد صدرا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی آنا از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد با اعلام این خبر افزود: جکت سه پایه مشعل موقعیت C به وزن 446 تن و ارتفاع 69 متر امروز (سیزدهم آبان ماه 96) به وسیله جرثقیل دریایی HL-5000 بر بارج آرتمیس بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمد با اشاره به عملیات بارگیری و مهاربندی پایلهای این جکت به وزن 462 تن که هفته گذشته بر روی همین بارج به اتمام رسیده بود، گفت: با اتمام عملیات مهاربندی این جکت طی دو روز آینده و در صورت مساعد بودن هوا عملیات نصب توسط شناورهای شرکت صدرا انجام خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی نصب این جکت را گام موثری در جهت اتمام پروژه دریایی این طرح عنوان کرد و افزود: تولید گاز از موقعیتهای B و D در اولویت طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی قرار دارد. وی یادآوری کرد: نصب جکت مشعل موقعیت D که دو هفته پیش به محل نصب رسیده بود امروز به پایان رسید.

به گفته معتمد در حال حاضر ساخت سکوهای دریایی فاز 13 از پیشرفت 85 درصدی برخوردار بوده و سکوهای B و D این طرح تا پایان سال جاری حسب تعهدات پیمانکار در موقعیت های مذکور نصب خواهند شد. مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی افزود: فاز 13 با دستیابی به مرز 87 درصد پیشرفت کل طرح در بخشهای پالایشگاه خشکی، حفاری و خط لوله به ترتیب به 91، 82 و 78 درصد پیشرفت رسیده است.

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی جهت استحصال 56 میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز متان، 2900 تن گاز مایع (LPG)، 2750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه توسط کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپایدار ایرانیان، مپنا و صدرا در دست اجرا است

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مشعل المپیک به فرانسه

مشعل المپیک ۲۰۲۴ تحت تدابیر شدید امنیتی وارد فرانسه شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کشتی بادبانی «بِلِم» فرانسه حامل مشعل بازی‌های المپیک 2024 پس از سفر 12 روزه دریایی از بندر پیرئوس یونان به مارسی رسید.

این کشتی یک اثر تاریخی قرن نوزدهمی محسوب می‌شود که نخستین سفر خود را در سال 1896 انجام داد. کشتی فرانسوی در ابتدا سفرهایی به برزیل برای انتقال کاکائو داشت، سپس به یک کشتی تفریحی و پس از جنگ جهانی دوم به یک کشتی آموزشی تبدیل شد. در سال 1984 نیز کشتی بِلم به عنوان یک اثر تاریخی معرفی شد.

ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس

مشعل المپیک پس از ورود به مارسی باید تقریباً تمام فرانسه را در مسیری از پیش آماده شده طی کند تا در نهایت در روز افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 به پاریس برسد.

در این باره و بنا به دلایل امنیتی، مقامات فرانسوی چندین مسیر جایگزین برای حرکت مشعل المپیک در نظر گرفته‌اند.

مشعل المپیک روز سه‌شنبه 28 فروردین در محوطه باستانی المپیا در یونان طی مراسمی و با حضور مقامات سیاسی و ورزشی از جمله رؤسای جمهوری یونان و فرانسه روشن شد و سپس سفر 5 هزار کیلومتری خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • ورود مشعل المپیک به فرانسه
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟