Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ آدینه محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهارکرد: در این مراسم با محوریت اجتماع بزرگ هیات و دسته های عزاداری خراسان شمالی مقیم تهران، انواع آیین های استان خراسان شمالی را در محل برج میلاد توسط پیر غلامان و هنرمندان عاشورایی و حسینی به عموم علاقه مندان معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در محل درب ورودی برج میلاد هم برگزاری مراسم آیینی تعزیه خوانی، نقالی، پرده خوانی و علم بندان را خواهیم داشت.

سویدانلویی افزود: علاوه بر آن در این مکان در بخش نگار خانه نیز نمایشگاهی از عکس و سایر تولیدات هنری و صنایع دستی مرتبط با موضوع محرم و آیین های عاشورایی مانند خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و تولیدات کاشی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه از مجموعه عکس هایی که توسط عکاسان و هنرمندان استان ارسال شده، 50 قطعه عکس و تعدادی از آثار خوشنویسی انتخاب شده است ،گفت: صنایع دستی موجود در این مکان هم شامل تولیدات کاشی، قلم زنی روی مس، رودوزی های سنتی و موضوعات مرتبط با محرم و آیین های عاشورایی است.

سویدانلویی با بیان اینکه با حضور مسئولان استان خراسان شمالی و میهمانان نشست ها و همایش هایی را در این مکان برگزار خواهیم کرد و گفت: معرفی آداب و رسوم استان و اجرای بر نامه های مرتبط با موضوع مانند اشعار آیینی به زبان محلی ترکی و کردی و ... نیز از دیگر برنامه ها در این آیین است.

وی عنوان کرد: در هفتمین سوگواره خیمه ها و نجواها با عنوان 'سوگ چامه' و با هدف معرفی آیین های عزاداری در خراسان شمالی، 70 نفر از ذاکرین و تعزیه خوانان استان حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت : عموم علاقمندان می توانند به مدت دو روز( 14 و 15 آبان ماه جاری) از ساعت 16 تا 21 در محل برج میلاد تهران حضور داشته باشند و با آیین های عزاداری خراسان شمالی آشنا شوند.

سویدانلویی اظهار کرد: برگزاری این مراسم با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان شمالی در برج میلاد انجام می شود.

وی از تمام هم استانی های مقیم تهران دعوت کرد که در این مراسم حضور پررنگ داشته باشند و به غنای مذهبی و بار فرهنگی خراسان شمالی کمک کنند.

انتهای پیام/آ

افتتاح سوگواره خیمه ها و نجواهای خراسان شمالی در برج میلاد تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای تکالیف مأموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد مقدس، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تأمین اجتماعی در حوزه صنایع دستی، تعداد ۱۰۹ نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد مقدس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۸۶ نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۹ نفر از هنرمندان مشهد مقدس هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

کد خبر 6098187

دیگر خبرها

  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان فنی و حرفه‌ای