Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@15:27:00 GMT

روی خط خبر/ جزئیات ابلاغیه جدید بیمه سلامت

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۶۹۵۴

افراد تحت پوشش صندوق بیمه رایگان همگانی تنها باید خدمات‌شان را از بخش دولتی خرید کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آناهیتا کشاورزی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایرانیان در برنامه روی خط خبر افزود: آنچه که اخیرا به استان‌ها ابلاغ شده، تصمیم جدیدی نیست و مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۶ (بند الف) بر آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به پنج صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایرانیان که شامل صندوق‌های بیمه‌ای "کارکنان دولت"، "روستائیان"، "سایر اقشار"، "بیمه ایرانیان" و "بیمه رایگان همگانی" است، افزود: بر اساس مصوبه مجلس، افراد تحت پوشش صندوق بیمه رایگان همگانی تنها باید خدمات‌شان را از بخش دولتی دریافت کنندکه البته هیچ گونه تغییری در نحوه خدمات رسانی به این عزیزان روی نخواهد داد و می توانند خدمات را چه به شکل سرپایی و چه به شکل بستری از مراکز دولتی دریافت کنند.

کشاورز افزود: این مصوبه مجلس، داروخانه‌ها را شامل نمی‌شود و بحث دارو از این مصوبه مستثنی شده و همچنان از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

کشاوز با بیان اینکه این طرح شامل هیچ بیمارستان غیردولتی و خصوصی نمی شود گفت: البته در شهرستان هایی که هیچ گونه بیمارستانی به غیر از تامین اجتماعی وجود ندارد استثناء هستند.

او افزود: در عین حال علی رغم تاکید مصوبه مجلس بر ارایه خدمات به این گروه از بیمه‌شدگان تنها در بخش دولتی، ما برای رفاه حال آنها تسهیلاتی قائل شده ایم؛ اول اینکه هر کسی که بخواهد می‌تواند صندوق خود را عوض کند و در قالب بیمه ایرانیان از خدمات بخش خصوصی استفاده کند.

از طرف دیگر ممکن است ازدحامی در بخش دولتی ایجاد شود؛ به طوری که ممکن است بخش دولتی بویژه توان ارائه خدمت در بخش سرپایی را نداشته باشد بر همین اساس اعلام کردیم در استان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و اداره کل بیمه تفاهم کنند که ظرفیت بخش دولتی آن استان در بخش سرپایی کافی نیست، اجازه داده می‌شود که بیمه‌شدگان مذکور همچنان از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

کشاورزی افزود: همچنین یک سری خدمات انحصاری هستند؛ مثلا شاید در یک استان تنها بخش خصوصی از خدمات پزشکی هسته‌ای برخوردار باشد.در این موارد هم اعلام شده که با تشخیص دانشگاه و اداره کل بیمه، بیمه‌شدگان می‌توانند به طور عامل از بخش خصوصی استفاده کنند.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه با بیان اینکه سازمان های دولتی ما زیر مجموعه سازمان نظام پزشکی هستندگفت: بهزیستی، نفت، صنعت و معدن، دادگستری، بیمارستان های تحت پوشش نیروی های مسلح و چندین بیمارستان دیگر که  لیست آنها در مراکز بیمه استانها موجود است و بیمه شده ها می توانند با مراجعه به این مراکز از نام آنها اطلاع یابند.

دانلود  



 



منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند