Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-09@05:04:10 GMT

واکنش سخنگوی فراکسیون ورزش به کمک دولت به سرخابی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۸۰۷۶

واکنش سخنگوی فراکسیون ورزش به کمک دولت به سرخابی‌ها

دولت در حالی قصد دارد به سرخابی‌ها کمک مالی انجام دهد که امکان مستقیم پرداخت مالی را طبق قانون ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در کنار دو باشگاه تراکتورسازی و نفت‌تهران تلاش می‌کنند تا با تامین خواسته‌های AFC مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مهم‌ترین مشکل نمایندگان ایران که سهمیه حضور در معتبرترین رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا را کسب کرده‌اند بدهی‌های مالی است که از گذشته در این باشگاه‌ها انباشته شده است.

اهمیت حضور در لیگ قهرمانان به خصوص برای دو باشگاه سرخابی پایتخت با توجه به هواداران بی‌شماری که این باشگاه‌ها دارند به‌گونه‌ای است که هفته گذشته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد دولت بدهی باشگاه پرسپولیس و استقلال را تقبل می‌کند و نمی‌گذاریم این ۲ باشگاه دچار مشکل شوند.

در شرایطی سخنگوی دولت صحبت از کمک به باشگاه‌های سرخابی به میان آورد که مطابق تبصره ۲ ماده ۹۴ قانون برنامه و بودجه ششم توسعه، پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ای ممنوع است و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

بدون تردید اگر دولت بخواهد بدهی‌های سرخابی‌ها را پرداخت کند باید از محل بودجه کشور که جهات مصرف و استفاده آن مشخص و تعیین شده است، این کار صورت بگیرد که قطعا مخالفینی خواهد داشت و مهم‌ترین آن فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی است.

در همین رابطه سیدفرید موسوی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «با توجه به اینکه این هفته نمایندگان در مسافرت هستند و مجلس تعطیل است ما هفته آینده در خصوص بدهی‌های مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس جلسه‌ای خواهیم داشت و نتیجه را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

در حالی سخنگوی فراکسیون ورزش اعلام کرده که هفته آینده در رابطه با مشکلات سرخابی‌ها این فراکسیون جلسه خواهد داشت که نمایندگان آسیایی فوتبال ایران باید ظرف 2 روز پیش‌رو بدهی‌های مالی‌شان را پرداخت کنند تا بتوانند تمامی موارد مورد نیاز AFC را آماده و ارسال کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • آمارهای رئیسی با واقعیت های اقتصادی کشور نمی خواند /اتفاقات عجیب و غریبی در بودجه افتاده /افزایش فهرست اعتبارات نهاد ریاست‌جمهوری
  • واکنش سخنگوی دولت به ورود نیروهای انتظامی آمریکا به دانشگاه‌ها
  • به فدراسیون فوتبال یک ریال پرداخت نکردیم/بیشترین اعتباربرای کشتی
  • بخشی از بدهی‌های بانکی شهرداری تهران با مولدسازی تسویه شد
  • طرح کالابرگ الکترونیکی دوباره اجرا می‌شود؟
  • طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد