Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در راستای صیانت از بیت المال و حقوق مردم با پیگیری دادستانی کل کشور از ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل جنوبی جلوگیری می شود.

به گزارش ایرنا ، محمد جواد حشمتی مهذب روز شنبه در نشست بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز سواحل جنوبی به میزبانی بندر شهید رجایی افزود: دادستانی کل کشور در بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل و حمایت حقوقی و قضایی از دستگاه های حاکمیتی در استان های جنوبی کشور آمادگی کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به ویژه دستگاه های حاکمیتی و متولی صیانت از سواحل باید به گونه ای عمل کنند که مکمل همدیگر باشند تا این نعمت خدادادی و فرصت بی نظیر به تهدید تبدیل نشود.
معاون قضایی دادستان کل کشور یاد آورشد: ایران بیش از پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی دارد که این امکان فرصتی مهم برای اشتغال ، فعالیت اقتصادی ، تولید و توزیع درآمد محسوب می شود.
مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: سواحل یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دریا محور است.
حسین معصوم افزود: یکی از راهکارهای فعالیت اقتصادی وابسته به دریا ، استفاده از ظرفیت مردم است که موجب توسعه سواحل و رونق گردشگری و تامین معیشت ساحل نشینان می شود.
مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی نیز، هدف از برگزاری این نشست را همسویی و همگرایی دستگاه های حاکمیتی و همچنین نهادهای مرتبط با سواحل برای تحقق اقتصاد دریا محور عنوان کرد.
محمد تقی انزان پور در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده های قضایی مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز در چهار استان جنوبی کشور ، به بیان چالش های اجرای احکام و دستورات قضایی در این رابطه پرداخت و پیشنهادها و راهکارهای عملی رفع کردن این چالش ها را نیز تشریح کرد.
نشست بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل چهار استان جنوبی کشور با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و جمعی دیگر از مسئولان قضایی ، مدیران و نمایندگان دستگاه های دولتی به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد.
در این نشست دادستان های مراکز استان های هرمزگان ، خوزستان ، بوشهر و سیستان و بلوچستان ، مدیران و نمایندگان اداره های کل بنادر و دریانوردی ، راه و شهرسازی ، منابع طبیعی و محیط زیست این چهار استان و نمایندگانی از سازمان مناطق آزاد کیش و قشم حضور داشتند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران