Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:27:29 GMT

بیش از ۱۳ هزار واحد خون در خراسان جنوبی اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۸۳۱۹

بیش از ۱۳ هزار واحد خون در خراسان جنوبی اهدا شد

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۵ مرکز خون‌گیری وجود دارد گفت: از ابتدی امسال ۱۳ هزار و ۱۰۷ واحد خون اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱.۵ درصدی داشته است.

محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلان انتقال خون این است که فرآورده‌های خونی که امکان تولیدش در داخل کشور نیست و قرار است از کشورهای دیگر وارد شود از خون و فرآورده ایرانی تشکیل و آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور پالایشگاهی وجود ندارد که فاکتورها از پلاسما تهیه شود افزود: این کار چند سالی است که در انتقال خون انجام می‌شود و هر سال یک سری استان‌ها به این گروه اضافه می‌شوند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم و یک نوبت خونگیری نیز در عصر یکشنبه هر هفته اضافه شده است.

استقرار مرکز سیار خونگیری در روستای امیرآباد در روز اربعین

عاملی با بیان اینکه کارکنان و افراد عادی می‌توانند از ساعت 16 تا 19 به مرکز انتقال خون بیرجند واقع در خیابان پاسداران مراجعه کنند افزود: در روز اربعین مرکز سیار خونگیری در روستای امیرآباد مستقر خواهد شد تا افرادی که تمایل به اهدای خون دارند خونگیری شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 15 هزار و 463 نفر به مراکز خونگیری مراجعه کرده که 13 هزار و 107 واحد خون اهدا شده است اظهار داشت: از ابتدای آبان ماه تاکنون تعداد مراجعه کنندگان به مراکز خونگیری 546 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه بین 20 تا 30 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: تعداد مراجعه کنندگان از ابتدای آبان ماه تاکنون نسبت به مدت مشابه ماه قبل 30 درصد و نسبت به شرایط عادی 20 درصد کاهش داشته اما آمار خونگیری از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه یک و نیم درصد افزایش دارد.

فعالیت 5 مرکز خونگیری در استان

عاملی با بیان اینکه سه یخچال نگهداری فرآورده خونی برای خراسان جنوبی با هزینه 80 میلیون تومان خریداری شده است افزود: در حال حاضر حدود دو سال است که از نظر تجهیزات وضعیت خوبی داریم و برخی تجهیزات به روزرسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی 5 مرکز خونگیری وجود دارد که یک مرکز در طبس به طور هر روزه فعالیت داشته و مرکزی دیگر در قاین دو روز در هفته و در بیرجند نیز دو مرکز هر روز فعالیت دارند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ،کاظم فلاحی دوست،افزود: در ساعت ۱۳:۲۰ دیروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (Eoc) استان، گرفتار شدن ۱۰ خانوار عشایری در سیلاب منطقه دشت بازار واقع در شهر سی سخت شهرستان دنا، گزارش شد. وی گفت: بلافاصله تیم امدادی شهرستان دنا به منطقه حادثه اعزام و بعد از ارزیابی اولیه، نجاتگران هلال‌احمر به چادر‌های عشایر که دچار آبگرفتگی شده بودند، امدادرسانی کردند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طبق تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ۱۹:۰۵ دیروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، مبنی بر عدم هوشیاری وتب بالی کودکی یکساله در منطقه تنگ سیب زیلایی، بلافاصله تیم امدادی مارگون بهمراه کادر اورژانس ١١۵ به محل حادثه اعزام شد. فلاحی دوست افزود: باتوجه به بارندگی سخت گذر بودن مسیر امکان انتقال برای اورژانس میسر نبود. اقدامات اولیه توسط نجاتگران هلال‌احمر انجام شد و کودک با امبولانس هلال‌احمر به منطقه دسترس در جاده انتقال و جهت انتقال به مرکز درمانی به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد