Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر 12 روزه‌اش به کشورهای آسیایی مسئولیت شلیک موشک از یمن به پایتخت عربستان سعودی را متوجه ایران کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری مرکز مطالعات عربستان، دونالد ترامپ سفر آسیایی خود را امروز (یکشنبه) با ورود به توکیو، پایتخت ژاپن آغاز کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد: «ترامپ درجمع خبرنگاران گفت معتقد است حمله به عربستان کار ایران بوده، اما سامانه ضد موشکی آمریکا بر آن غلبه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ساقط شدن موشک بالستیک بر فراز ریاض را نشانگر توانایی سامانه ضدموشکی آمریکایی فروخته‌شده به عربستان دانست و افزود: «هیچ‌کس توانایی ساخت آنچه را ما می‌سازیم ندارد و ما اکنون این (سامانه) را در تمام جهان می‌فروشیم.»

رسانه‌های سعودی روز گذشته (شنبه) گزارش کردند یک موشک بالستیک از سوی نیروهای وابسته به جنبش انصارالله در یمن به سوی ریاض شلیک شد. طبق این گزارش‌ها، موشک بالستیک در نزدیکی فرودگاه ملک خالد در نزدیکی ریاض رهگیری و ساقط شد.

شبکه المنار با استناد به اظهارات منابع یمنی نوع موشک شلیک‌شده به عربستان را بالستیک دوربرد عنوان کرده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن

شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستاهای مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار داده است.

به گزارش مشرق، این حمله در بخش باقم در شمال غربی استان صعده هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

شهرستان مرزی باقم در مرز عربستان و یمن، آخرین بار بهمن سال گذشته بود که هدف حمله توپخانه‌ای عربستان قرار گرفته بود.

تاکنون از تلفات ناشی از این حمله گزارشی منتشر نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)