Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: دومین دوره انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان اراک آذرماه امسال برگزار می شود.

محمدجواد قربانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این انجمن بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال 1388 مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل اجرایی این قانون و همچنین اساسنامه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سال 1390 تشکیل و فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: افراد بالای 18 سال که تابعیت و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی داشته باشند، می توانند برای شرکت در انتخابات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مراجعه و نام نویسی کنند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: پس از برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره نیز از بین منتخبان گزینش می شوند و فعالیت انجمن از روز نخست آغاز خواهد شد.
قربانیان بیان کرد: این انجمن در هر موضوعی که حقوق مصرف کنندگان را تضییع یا برآورده کند می تواند دادخواهی کند.
وی اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب به منظور اجرای سیاست ها، برنامه ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف کنندگان، اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان، تثبیت و تعمیق آن در بین گروه های مختلف جامعه به ویژه تبیین وظایف و تکالیف کلیه عرضه کنندگان، پیگیری استیفای حقوق مصرف کنندگان و شناسایی و جلوگیری از ایجاد هر گونه تبانی، انحصار و تحمیل شرایط از سوی عرضه کنندگان کالا و خدمات مهمترین اهداف این انجمن است.
قربانیان اضافه کرد: تمامی شرکت های تولیدی و خدماتی فعال در نقاط مختلف استان مرکزی می توانند برای دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان مراجعه کرده و در خواست خود را به صور ت کتبی ارائه کنند.
وی بیان کرد: درخواست های متقاضیان نیز از سوی گروهی متشکل از کارشناسان و بازرسان کارآزموده سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت رعایت شاخص های مورد، نظر گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به افراد اعطا می شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی داشتن نشان تجاری مستقل، داشتن پروانه بهره برداری و مجوزهای بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران، نداشتن حکم محکومیت قطعی در 2 سال اخیر(سال جاری و سال قبل)در شعب تعزیرات و یا سایر مراجع ذیصلاح را مهمترین شاخص های ارائه گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد.
قربانیان ادامه داد: نداشتن پرونده تخلفاتی مفتوح در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در شرایطی که برائت از تخلف برای این سازمان محرز نشده باشد و کسب امتیاز شاخص های ارزیابی و سنجش واحدهای تولیدی از دیگر شاخص ها است.
قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال 1388 مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی این قانون و همچنین اساسنامه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، این انجمن از سال 1390 تشکیل و فعال شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌ نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محورها استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به ویژه بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج‌نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ماست و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

کد خبر 748838

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود