Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-کارکنان و کارشناسان توانمند واحد احیا مستقیم شهید خرازی (احیا مستقیم ۲) فولاد مبارکه برای اولین بار در کشور موفق شدند، به طور آزمایشی کلوخۀ سنگ آهن را به صورت مستقیم به کوره های احیا مستقیم شارژ نمایند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، رئیس واحد احیا مستقیم۲ فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر و با تأکید بر اینکه عملیات شارژ مستقیم کلوخه با ترکیب حدود ۱۵درصد همراه با گندله، انجام شده، گفت: نتایج کیفی این تست حاکی از آن است که ازنظر متالیزاسیون و کربن در حد قابل قبول است و با معیارهای موردنظر منطبق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا فتحی در خصوص اهداف اجرای این پروژه گفت: با توجه به کمبود گندله در کشور و نیاز واحدهای احیا مستقیم به این ماده اولیه، این پروژه در اوایل سال ۱۳۹۵ و به منظور شناسایی معادن و جایگزینی بخشی از گندله مصرفی با کلوخه سنگ آهن، در ناحیه آهن سازی مطرح و اجرایی گردید.
وی با اشاره به فرآیند اجرای این طرح افزود: در مرحلۀ اول چهار معدن که دارای کلوخه سنگ آهن هماتیتی با کیفیت قابل استفاده در مدول های احیاء مستقیم هستند، شناسایی و نمونه گیری شدند و در مرحلۀ بعد بر روی کلوخه ها تست‌های آزمایشگاهی انجام و درنهایت با توجه به نتایج حاصله، یکی از منابع تأمین کلوخه برای انجام تستهای تکمیلی و میدانی انتخاب گردید.
رئیس واحد احیا مستقیم۲ فولاد مبارکه گفت: با توجه به طراحی واحد احیاء مستقیم۲، امکان شارژ کلوخه به طور مستقل دریکی از مگامدول‌های این واحد فراهم است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا به میزان ۱۰ هزار تن کلوخه توسط واحد خرید مواد اولیه و انرژی از معدن موردنظر خریداری و در چند نوبت در مگا مدول مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه با بررسی مشکلات و انجام فعالیت های تحقیقاتی، اصلاحات موردنیاز مانند تغییر در مسیر شوت ها، نحوۀ پوشش دهی کلوخه با شیره آهک، پارامترهای فرایندی و اصلاح خواص کلوخه و ... انجام شد و درنهایت نتایج تست میدانی بعدی با موفقیت حاصل گردید.
فتحی درباره دستاوردهای اقتصادی حاصل از اجــرای این پــروژه و بابــیان اینکه واحــد احیا مستقیم شماره ۲ سالانه به حدود ۵/۴ میلیون تن گندله نیاز دارد، افزود: در صورت جایگزینی حدود ۱۰ درصد از این گندله با کلوخه سنگ آهن، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی به همراه خواهد داشت. 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

قلعه سری افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، بر اساس برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز در روند عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود