Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد-ایرنا- یک متخصص مغز و اعصاب در چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه زمان اولیه بروز و حمله سکته های مغزی ساعات طلایی برای درمان محسوب می شود گفت: بهترین راهکار برای درمان این بیماران انتقال آنان به بیمارستان در 4 ساعت نخست حمله است.

به گزارش ایرنا، اصغر بیاتی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته پیشگیری از سکته های مغزی اظهار کرد:علائم سکته های مغزی نظیر سنگینی زبان و اختلال در تکلم، انحراف صورت و دهان، سرگیجه و اختلال در دید، فلج شدن صورت و اندامها ناگهانی است و در گذر زمان گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد:بهترین اقدام از سوی همراهان بیمار، انتقال سریع بخصوص در 4 ساعت بروز حمله به بیمارستان است تا با اقدامات به موقع و انجام سی تی اسکن و آزمایشات فوری تا حدی از عوارض بیماری کاسته شود.
بیاتی با بیان بی اطلاع مردم چهارمحال و بختیاری از علائم این بیماری اظهار تاسف کرد: در مواردی مراجعه برای درمان بیماران استان پس از گذشت 24ساعت از وقوع سکته انجام می شود که این عامل روند درمان را کندتر می کند.
بیاتی تصریح کرد: هرچند در مواردی این علائم در برخی بیماران ،ظرف چند ساعت بهبود یافته و برطرف می شود اما نباید از این نکته غافل شد که بروز مجدد سکته مغزی در این افراد بسیار محتمل است.
بیاتی، شایعترین سن بروز سکته های مغزی را در افراد بالای 65سال و بخصوص در مردان عنوان کرد و افزود: علاوه بر افزایش سن ،فشار، چربی و قند خون بالا،کم تحرکی و مصرف رژیمهای پرچرب، اضافه وزن، استعمال دخانیات،استرس زیاد و سبک نادرست زندگی از دیگرعلل ابتلا به سکته های مغزی مطرح است.
وی، متوسط طول درمان بیماران مبتلا به سکته های مغزی را بیش از 6ماه اعلام کرد و افزود: سکته های مغزی در صورت عدم بهبودی و حاد بودن، با فلج اندامها هزینه هنگفتی برای بازتوانی، درمان ، فیزیوتراپی و پیشگیری از ابتلا به دیگر بیماریها نظیر زخم بستر، به خانواده و دولت تحمیل می کند.
بیاتی ادامه داد: در 70موارد نیز مبتلایان به این بیماری قادر به بازگشت به کار و فعالیت خود نخواهند بود.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از بروز چنین بیماریهایی،وزارت بهداشت اطلاع رسانی درباره علل و عوامل و علائم بروز سکته های مغزی برای مردم و تجهیز بیمارستانهای دولتی به سیستم پاسخگویی 724 برای درمان سریعتراینگونه بیماران و تجهیز آمبولانسهای اورژانس 115 به دستگاه های سی تی اسکن و آزمایشات کوچک را در دستور کار خود قرار داده است.
بیاتی افزود: هم اینک بیمارستان آیت الله کاشانی با کادر درمانی آموزش دیده و متخصص آماده پذیرش سریع مبتلایان به سکته های مغزیست.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود یکهزار بیمار مبتلا به سکته های مغزی از سوی مراکز درمانی چهارمحال وبختیاری ثبت و گزارش می شود.
از هفتم تا 15 آبانماه با عنوان هفته ملی درمان و پیشگیری از بروز سکته های مغزی در کشور نامگذاری شده است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
8125/2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مهری فرشاد افزود: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.
به گفته فرشاد قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند اهدا و پیوند شد.
وی همچنین گفت: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین راهکار انتخاب می‌شود
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی