Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شورای شهر - همشهری آنلاین:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به انتصابات اخیر شهرداری تهران گلایه کرد و گفت: کسب موفقیت شورا موجب توفیق جریان اصلاح طلبی و ناکامی، سرآغاز دومینوی شکست و از دست دادن اعتماد آحاد مردم خواهد بود.

به گزارش ايسنا،  محمدجواد حق شناس در نطق پیش از دستور خود در شوراي شهر تهران با بيان اين مطلب كه مردم انتظارات و مطالبات بسیار جدی از اعضای شورای شهر و شهردار تهران در قبال آرائی که پس از صرف ساعت‌ها به صندوق انداختند، دارند، تصريح كرد: مردم تهران خواهان وفای به عهد نمایندگان شورا، شفافیت و پاسخگویی هستند و  این امر نه تنها مطالبه شهروندان بلکه شرط بقای جریان اصلاح طلب است چرا که در عرصه سیاسی کشور، اصلاح طلبان پایگاه و پشتوانه‌ای جز اندیشه آزاد و آرای مردم ندارند و حفظ این پشتوانه نیازمند داشتن تعهد و پاسخگویی حداکثری در برابر مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس خطاب به اعضای شورای شهر با تاكيد براينكه فرصت كمي در اختيار شوراي شهر هست، گفت: اگرچه در ظاهر فرصتی چهار ساله پیش روی شورای پنجم قرار گرفته اما از زاویه نگاه عملیاتی تنها کمتر از دو سال وقت داریم و باید اعضای شورا با فرصت تاریخی که برای ادامه جریان اصیل اصلاح طلبی و خدمتگذاری شایسته به شهروندان تهرانی روبرو است باعث افزایش همکاری، هماهنگی، همبستگی و ... میان نهادهای مختلف شود.

حق شناس افزود: کسب موفقیت شورا موجب توفیق جریان اصلاح طلبی و ناکامی، سرآغاز دومینوی شکست و از دست دادن اعتماد آحاد مردم خواهد بود و این هشداری است که باید از همین الان آن را جدی بگیریم.

وی در ادامه به شهردار تهران نكاتي را درباره انتصابات گوشزد كرد و گفت: از دکتر نجفی انتظار می‌رود در روند خدمت‌شان و انجام انتصابات دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند و باید بگویم عمده‌ترین پاسخی که در روزها و هفته‌های اخیر در قبال نقد انتصابات شهردار تهران شنیده می‌شود این است که دیگران از رزومه مطلوبی برخوردار نیستند.

اين عضو شوراي شهر افزود: اما باید بگویم آقای نجفی اگر جوانان اصلاح طلب رزومه ندارند ناشی از محرومیت‌شان از تصدی پست‌های مدیریتی و حتی کارشناسی و جلوگیری از ورودشان به سیستم اداری شهر در 14 سال گذشته بوده است.

حق‌شناس خطاب به نجفی افزود: اگر کارشناسان و مدیران لایق اصلاح طلب در دولت مهرورزان مورد بی مهری قرار گرفته و یا اخراج و حتی به اجبار بازنشسته شدند قرار نیست به بهانه‌های اینچنینی پشت درهای مدیریت شهر تهران تا اطلاع ثانوی بلاتکلیف بمانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شاید ایرادی نداشته باشد که از اصولگرایان شایسته و پاکدست موجود در بدنه شهرداری تهران نیز در برخی پست‌های مدیریتی استفاده شود، گفت: اما متکی بر خواست و اراده مردم انتظار می‌رود در این دوره وجه قالب انتخاب همکاران مربوط به اصلاح طلبان باشد. چرا که مجموعه مدیریت شهری تهران در دوره جدید امانتدار رای اصلاح طلبان است و این واقعی را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه امروز روز فرهنگی عمومی است و کمیسیون فرهنگی مصمم است تا در دوره جدید مدیریت شهری اقداماتش به انسان محور بودن ارتقاء یابد، گفت: بر همین اساس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رویکردهایی همچون آسیب شناسی مدیریت شورایی شهر، افزایش مشارکت مردم در اداره شهر، کنترل آسیب‌های اجتماعی، گسترش ورزش همگانی، درآمدزایی از سرمایه‌های تاریخی و طبیعی شهر، نگاه کیفی به باورهای مذهبی، حفظ اسامی معتبر معابر، افزایش مشارکت سمن‌ها و ... را در دستور کار قرار بدهد.

در همین زمینه: سرپرست سازمان فناوری اطلاعات شهرداری معرفی شد | سرپرست جدید را بشناسید دولت پرداخت مطالبات شهرداری را از این هفته آغاز می‌کند نجف و کربلا شهردار دارد و نجفی شهردار تهران است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا

مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس از استقرار نمایندگی اداره کل ورزش و جوانان در شهر صدرا تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: با استقرار نمایندگی، ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری صدرا، رحیم خداجو در جلسه با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت سال‌جاری نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر می‌شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام شود.

وی همچنین از اختصاص مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا خبر داد و افزود: تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار برای این پروژه اقدام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده می‌شود و تا پایان شهریور نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام خواهد شد.

خداجو اضافه کرد: با توجه به اینکه سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا در اختیار هیئت اسب دوانی شیراز است، پیگیری لازم انجام می‌شود تا این سالن ورزشی در اختیار ورزشکاران شهر صدرا قرار گیرد.

در ادامه این جلسه خداکرم فیروزمند عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حقوقی شورای اسلامی شهر جدید صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال‌آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

همچنین مرتضی زارع یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی صدرا که در این جلسه حضور داشت با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش توسط سرمایه‌داران، تصریح کرد: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط دو زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا، هفت زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این کار از وظایف ذاتی اداره ورزش و جوانان بود اما به دلیل نبود نمایندگی این اداره کل در شهر صدرا، شهرداری و شورای اسلامی آن را انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران در این شهر جدید وجود ندارد، این همت مجموعه اداره کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

زارع همچنین با انتقاد به رها شدن زمین بلوار حافظ که قرار بود به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقمندان تبدیل شود، گفت: بعد از گذشت چندین سال هنوز این زمین بلاتکلیف مانده است.

به گزارش ایمنا، در این دیدار صمیمانه هرکدام از ورزشکاران و و مربیان و مطالبه‌گران مشکلات و دغدغه‌مندی حوزه ورزش در شهر صدرا را بیان داشتند، آنها مهمترین مشکل شهر صدرا را استقرار نداشتن دفتر نمایندگی این اداره کل در شهر صدرا و اجرا نشدن و همچنین تکمیل نشدن پروژه‌های نیمه‌تمام و تخصیص پیدا نکردن بودجه کافی به تیم‌های ورزشی این شهر اعلام کردند.

کد خبر 749714

دیگر خبرها

  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا