Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از برگزاري کلاس‌هاي خصوصي و فعاليت موسسات آموزشي معتقد است در حال حاضر زمينه براي حذف کنکور در کشور فراهم شده است.
اين نماينده مجلس همچنين با اعتقاد به اين که کلاس‌هاي تست‌زني و کنکور براي برخي دکان شده است، مي‌گويد در ميدان انقلاب تهران بزرگترين بنر خاورميانه براي تبليغ کلاس‌ها و کتاب‌هاي کنکور نصب مي‌شود و کسي هم اعتراضي ندارد، رابطه‌اي بين اين‌ها بايد پيدا کنيم؛ در واقع حلقه سومي باعث شده که اين تجارت آن قدر پر درآمد شود و بازارش رونق بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که در آموزش و پرورش بايد تحول و تغيير جدي به وجود آيد، تاکيد مي‌کند اکنون کلاس‌هاي کنکور و موسسات آموزشي به يک تجارت تبديل شده و موسساتي وجود دارند که غول و يا مافيا هستند.
متن گفت‌وگوي ايسنا با فاطمه سعيدي نماينده مردم تهران در مجلس و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات به شرح زير است؛
پرسش: موضوع تحصيلات تکميلي تا چه اندازه مهم، ارزشمند و موثر است؟
پاسخ: همواره در حوزه آموزش، تحصيلات تکميلي مهم بوده و است، تنها راهي که در حال حاضر دانش آموزان و جوانان ما پيش رو دارند، بحث تحصيلات است که همه خود را به نوعي مشغول اين کار کرده‌اند.
در تحصيلات تکميلي نياز به جوانان با سواد و آکادميک داريم و اگر دانش آموزان در اين زمينه توانمندتر شوند، استفاده از اين توانمندي‌ها در مسائل اجرايي و ساير کارها هم موثر خواهد بود. اين بحث يک طرف قضيه است و به کارگيري افرادي که از تحصيلات برخوردار باشند بحث ديگري است و بايد اين دو زمينه را متوازن با يکديگر پيش برد.
لذا فکر مي‌کنم دولت و مجلس بايد در جهت بکارگيري جوانان توانمند و تقويت آن‌ها از نظر تعهد و تخصص به يکديگر کمک کنند.
در اين چند سال اخير با توجه به قول‌هايي که آقاي روحاني در دولت يازدهم دادند و همچنين در انتخابات دولت دوازدهم نيز بر بکارگيري جوانان توانمند تاکيد داشتند، با توجه به اينکه هنوز فرصت کوتاهي نگذشته نمي‌توان در مورد به کارگيري و استفاده از افراد توانمند قضاوت کرد، اميدوارم جوانان اگر تحصيلاتي نداشته و يا با داشتن تحصيلات هنوز به کار گرفته نشده‌اند نااميد نشوند بلکه اين تحصيلات و توانمندي‌هاي‌شان را افزايش دهند و ان شاء الله دولت هم با ظرفيتي که دارد از آن‌ها استفاده خواهد کرد.
بايد دوره دبيرستان را که منتهي به دانشگاه است اصلاح کنيم
پرسش: چرا دوره دبيرستان را از نظام آموزش و پرورش حذف نمي‌کنيم تا دانش آموزان پس از گذراندن دوره دبستان از طريق موسسات آموزشي بتوانند وارد دانشگاه شوند؛ زيرا در عمل هم چنين اتفاقي مي‌افتد؛ يعني يک دانش آموز حتي پس از دوره دبستان در اين موسسات آموزشي شرکت کرده و هزينه‌هايي را هم مي‌پردازد تا بتواند وارد دانشگاه شود.
پاسخ: با حذف موافق نيستم،درست است که نظام آموزش و پرورش ما غلط است و اشکال دارد اما با حذف کردن اين نظام اصلاح نخواهد شد.
بنابراين، فکر مي‌کنم بايد دوره دبيرستان را که منتهي به دانشگاه مي‌شود حذف نکنيم بلکه آن را اصلاح کنيم. اين‌که مي‌بينيد دانش آموزان پس از اتمام ساعت رسمي در مدارس به سراغ کلاس‌هاي فوق برنامه مي‌روند و يا اين که به دنبال معلم‌هاي خصوصي و کلاس هاي تست‌زني هستند پس اين اشکال از سيستم آموزشي و کتاب‌هاي درسي است، اين بايد اصلاح شود؛ در غير اين صورت حذف دردي را دوا نمي‌کند.

اگر آموزش و پرورش توانمندي لازم را دارد و ادعا مي کند کتاب‌هايش براي ورود به دانشگاه کفايت مي‌کند و معلمان تا اندازه‌اي توانمند هستند که دانش آموزان نيازي به آموزشگاه‌هاي خصوصي نداشته باشند، پس چرا اين اتفاق مي‌افتد؟ بنابراين فکر مي‌کنم آموزش و پرورش بايد اين موضوع را حل کند.
اگر فکر مي‌کند نقص در کتب درسي است آن را اصلاح کند، اگر فکر مي‌کند نقص در اين است که معلمان و دبيران توانمندي را نتوانسته تربيت کند، آن بخش را اصلاح کند وگرنه حذف دردي را دوا نمي‌کند.
کلاس‌هاي کنکور و موسسات آموزشي تبديل به تجارت شده‌اند
موافق هستم که اکنون کلاس‌هاي کنکور و موسسات آموزشي به يک تجارت تبديل شده و در واقع تجارت استفاده از کلاس‌هاي کنکور، تست زني و فوق برنامه است. موسساتي وجود دارند که غول شده‌ و يا مافيا هستند.
بنابراين در انجام اصلاح نيز بايد سيستم آموزش و پرورش برنامه‌ريزي‌هايش را چه در داخل اين وزارت‌خانه و چه با پژوهشگران، نويسندگان و برنامه ريزان و آن‌هايي که علم لازم را دارند، انجام دهد و براي سيستم بيمار آموزش و پرورش فکري کنند.
در مقطعي تغيير دوره‌ها مانند اجراي نظام 3-3-6 يا حذف دوره پيش دانشگاهي انجام شد اما امکان حذف اين تجارت را متاسفانه نداريم؛ يا نقص در کتاب‌ها است يا نقص در نيروهايي است که تخصصي ندارند و اين دو تا نقص را آموزش و پرورش بايد برطرف کند.
پرسش: با بخشي از صحبت‌هاي شما موافق هستم دانش آموزي در دوران مدرسه چند سال زبان خارجي يا زبان عربي را مي‌خواند در حالي که در خارج از مدرسه و کلاس‌هاي زبان طي شش ماه يا دو سال به راحتي مي‌تواند اين زبان‌ها را ياد بگيرد اما در دبيرستان اين اتفاقات نمي‌افتد.از طرف ديگر شايد ايراد از نظام تست زني يا برگزاري آزمون‌هاست که به شکلي دانش آموز مجبور است براي اين که تست‌ها را درست بزند، جذب موسسات آموزشي مي‌شود. به نظر مي‌رسد صرفا آموزش و پرورش اينجا مقصر نيست شايد وزارت علوم و سازمان سنجش هم نقش موثري داشته باشند، چگونه مي‌توان اين موضوعات را به تعادل رساند و مجلس چه نقشي مي تواند داشته باشد؟
تمام آموزش از پيش دبستاني تا دبيرستان حفظي شده است
پاسخ: شما دو درس زبان و عربي را مثال زديد که براي همه محرز و آشکار است؛ فارغ التحصيلان ما اگر کلاس‌هاي خصوصي نروند يعني در چند سالي که در مدرسه زبان خوانده‌اند چيزي نمي‌دانند. اين يک نقص در سيستم آموزشي است، شما حتي به درس عربي اشاره کرديد من ادعا مي کنم که ادبيات فارسي، شيمي، فيزيک، اجتماعي و ... هم همينطور است.
در واقع آموزش ما صحيح نيست، کتاب‌هاي ما محتواهاي خوبي براي آموزش ندارند و تمام آموزش از پيش دبستاني تا انتهاي دبيرستان حفظي شده‌اند.
در مورد طرح سوالات، تست زني و حتي برگزاري کنکور هم درست مي‌فرماييد بايد هماهنگي بين سازمان سنجش و آموزش و پرورش وجود داشته باشد. بحث حذف کنکور هم چند سال است که مطرح شده و هنوز به هيچ نتيجه‌اي نه مجلس و نه وزارتخانه رسيده است.
موافق هستم که ارتباطي بين طراحي سوالات، تست‌ها و آموزشي که آموزش و پرورش به دانش آموزان مي دهد بايد برقرار شود. اگر اين ارتباط برقرار و هماهنگي وجود داشته باشد، 100 درصد آموزشگاه‌هاي خصوصي،کلاس‌هاي فوق برنامه و ... که مردم هزينه مي‌کنند به حداقل مي‌رسد اما در نظر بگيريد که بحث تست‌زني‌هاو کنکور براي بعضي‌ها دکان شده است.
اعتراضي حتي به بزرگترين بنر خاورميانه در ميدان انقلاب براي تبليغ کلاس هاي کنکور نمي‌شود!
مي‌بينيد در ميدان انقلاب تهران بزرگترين بنر خاورميانه براي تبليغ کلاس‌ها و کتاب‌هاي کنکور نصب مي‌شود و کسي هم اعتراضي ندارد، رابطه‌اي بين اين‌ها بايد پيدا کنيم؛در واقع حلقه سومي باعث شده اين تجارت آنقدر پر درآمد شود و بازارش رونق بگيرد.
فکر مي‌کنم تا زماني که آموزش و پرورش در برگزاري کنکور، نحوه تست زدن و سازمان سنجش با هم هماهنگي نداشته باشند ديگران از اين ناهماهنگي‌ها سود خواهند برد. سوال مي کنم که آيا فکر نمي‌کنيم که اين ناهماهنگي‌ها هم هماهنگ شده است.
پرسش: يک محصل راهي جز ادامه تحصيل و گذراندن دوره دبيرستان ندارد.زماني که وارد دبيرستان مي‌شود دروسي را که وزارت آموزش و پرورش به عنوان يک نهاد دولتي ورسمي تعيين کرده مطالعه مي‌کند. اگر اين دروس کم و کاستي هم داشته باشد تقصير محصل نيست. سازمان سنجش هم تا زماني که اين نظام آموزش و پرورش با اين کتب درسي است بايد موظف به برگزاري آزمون براساس کتب درسي آموزش و پرورش باشد.
اين که بگوييم کتاب‌هاي آموزش و پرورش يا نوع آموزش ناقص است محصل چه گناهي دارد؟ البته فقط بحث هزينه نيست که پدر و مادر بايد از خيلي چيزها بگذرند تا اين هزينه‌ها را پرداخت کنند. چندي پيش اعضاي کميسيون امنيت مجلس از مرکز اتمي در کرج که دستاوردهاي خوبي در زمينه دارويي يا انرژي هسته‌اي دارد، بازديد کردند. وقتي از دانشمندان اين مرکز سوال شد که چرا صدا و سيما اين دستاوردها را پخش نمي‌کند، گفتند صدا و سيما اين ها را به‌عنوان تبليغ تلقي کرده و در قبال آن از ما پول مي‌خواهد. اين در حالي است که صدا و سيما روزانه تبليغات گسترده‌اي را در زمينه موسسات آموزشي پخش مي‌کند. موسسات آموزشي از جيب خانواده‌ها درآمدزايي کرده وهزينه مي‌کنند. هزينه مالي بخش کوچکي از ماجرا است، اما بزرگترين هزينه آنجاست که يک دانش آموز بعد از ساعت مدرسه به جاي تفريح و ورزش بايد به کلاس هاي آموزشي خصوصي برود. آيا در اين زمينه مجلس اقدامي انجام نخواهد داد؟

پاسخ: با صحبتي که مطرح کرديد سازمان سنجش، تست‌ها را براساس داده‌هاي آموزش و پرورش و خروجي‌هاي آن هماهنگ کند با اين زياد موافق نيستم، زيرا آموزش و پرورش کم و کاستي‌هايي هم دارد.
قرباني اصلي در آموزش، محصّل است
پرسش: محصل چه گناهي کرده است؟
پاسخ: محصل گناهي نکرده و قرباني اصلي محصل است. نمي توانيم کيفيت کنکور وسوالات را به سطحي برسانيم که بگوييم آموزش و پرورش کامل نيست. سيستم آموزشي و معلم خوب عمل نمي کنند، کتاب‌ها محتواي خوبي ندارد. اين را قبول ندارم که سازمان سنجش براساس بي کيفيتي آن، خودش را بي کيفيت کند.
اگر در رابطه با طرح سوالات، تست‌ها يا برگزاري آزمون‌ها بخواهيم در مورد سازمان سنجش صحبت کنيم بحث جداگانه و مفصلي است، البته اعتقاد ندارم که آن‌ها آزمون‌ها را خوب برگزار مي‌کنند، اما بحث الآن آموزش و پرورش است.
آموزش وپرورش بايد با کيفيت باشد. چندي پيش هم به وزير آموزش و پرورش گفتم شما اگر فکر مي‌کنيد معلم‌تان خوب است، کتاب‌هاي‌تان خوب است، تجهيزات مدرسه‌تان و فصاي فيزيکي خوب است، آموزش با کيفيت در اين چهار محور بايد انجام شود، پس چرا وقتي ساعت يک مدرسه تعطيل مي‌شود بعد از ناهار و نماز بلافاصله کلاس‌هاي فوق برنامه برگزار مي‌شود؟ بنابراين اينجا نقص و خللي وجود دارد که کلاس‌هاي فوق برنامه بايد آن را پر کند، اين خلل چگونه پر مي‌شود.
مردم خسارت بد آموزش را مي‌پردازند
تغيير و تحول در آموزش و پرورش بايد به وجود آيد
گفتيد موضوع مالي مهم نيست، چرا اتفاقا موضوع مالي مهم است؛براي پر کردن اين خلاء در جيب مردم دست مي‌برند. يعني شما آموزش را انجام مي‌دهيد براساس اين که قانون اساسي گفته آموزش رايگان است. اما آموزش را خوب انجام نمي‌دهيد مردم دارند خسارت بد آموزش را مي پردازند.چون مردم بلافاصله بايد هزينه کنند که کتاب خوب نيست يا معلم آموزش نديده است.
معلمي را مي‌شناسم که براي آموزش تست جلسه‌اي 500 هزار تومان مي‌گيرد و يا معلمي را هم مي‌شناسم که 50 هزار تومان دريافت مي‌کند و اين به درآمدها، سطح خانواده‌ها، شهرها و شرايط جغرافيايي بستگي دارد. بنابراين جبران خسارت را مردم مي‌دهند، يا آموزش و پرورش کار خود را بلد نبوده يا سيستم کتاب‌هاي ما غلط است.
اعتقاد دارم به اين که در آموزش و پرورش بايد تحول و تغيير به وجود آيد. مي گوييد مجلس بايد پا پيش بگذارد.
تغيير و تحول در آموزش و پرورش فعلا اصل نيست
آموزش و پرورش از سياسي‌ترين وزارت‌خانه‌هاست
گاهي اوقات بعضي چيزها اصل هستند، گاهي اوقات نيستند. تغيير و تحول در آموزش و پرورش فعلا اصل نيست، محتوا و کيفيت بخشي به محتوا اصل نيست، بهسازي، نوسازي و تجهيز مدارس اصل نيست. وزارت آموزش و پرورش وزارت سياست زده شده است. شايد يکي از سياسي‌ترين وزارت خانه‌هايي که وجود دارد آموزش و پرورش است، برخلاف ديد ديگران که فکر مي کنند وزارت کشور يا امور خارجه سياسي هستند اما ادعاي من اين است که سياسي‌تر از همه اين‌ها آموزش و پرورش است.
زيرا يک ميليون معلم، 13 ميليون دانش آموز و بيش از 26 ميليون اولياء دارد. بيش از نيمي از جمعيت را آموزش و پرورش پوشش مي‌دهد، آن 13 ميليون دانش آموز که غصه‌شان را مي‌خوريم، هيچ فکري به حال‌شان نشده است.
فضاي آموزشي و مدارس ما هيچ چيز آن شبيه مدرسه نيست. مدارس غيرانتفاعي يک ساختمان دو يا سه طبقه بدون حياط است که جايي براي اين که بچه‌ها ياد خاطرات دوران مدرسه بيفتند، وجود ندارد و يا مدارس دولتي از نظر فيزيکي تا حد زيادي مخروبه و کهنه هستند؛ بنابراين هزينه آموزش را غيرمستقيم خانواده‌ها مي‌دهند و چهار ساعت بدون خروجي را دولت مي‌پردازد.

وقتي به آموزش اصلي مي‌رسيم، خانواده‌ها پول مي‌دهند اما وقتي مي‌گوييد پول زياد مهم نيست در يک جامعه پر درآمد مهم نيست، اما وقتي در يک جامعه مانند ايران که درآمدها پايين بوده و بيکاري زياد است و امرار معاش سخت شده پول هم مهم است.
اما بچه‌هاي ما تقصير ندارند، آن‌ها کم مقصرتر و بي تقصيرترين هستند و آن چيزي که تلف مي شود اوقاتي است که بچه‌ها بايد به بچگي بگذرانند، نوجواني به نوجواني و جواني به جواني. وقتي فردي تحصيل کرده مي شود به خاطرات کودکي‌اش برمي گردد دوره اي به اين نام ندارند، فقط ياد کلاس‌هاي تست زني، کلاس‌هاي فوق برنامه يا معلم خصوصي مي‌افتند.
به همين خاطر ما بچه‌هاي عادي ونرمالي نداريم، خروجي‌هاي دانشگاه‌ها وقتي وارد اجتماع مي‌شوند، افراد نرمالي نيستند در واقع دوران طبيعي زندگي‌شان را طي نکرده و مهارت‌هاي زندگي را نياموخته‌اند، آنچه که آموخته‌اند يکسري حفظ کردني ها يا تست زدن‌ها و مطالعاتي که است که جوابگوي سازمان سنجش باشد.
به خاطر اين است که هر چه جلوتر مي‌رويم به اين نقص‌ها بيشتر برمي خوريم که تحصيل کرده‌هاي ما از واقعيات اجتماعي دور هستند و آن‌هايي که مدارک عاليه مي‌گيرند، خلاء‌هاي جواني و نوجواني را حس مي‌کنند.
اقبالي در مجلس يا کميسيون آموزش نمي‌بينم که اين مسائل پي گيري شود
در مجلس يا در کميسيون آموزش اقبالي نمي‌بينم که سراغ اين مسائل بروند، اما گروه‌ها و نماينده‌هايي هستيم که هر کاري از دستمان بر بيايد انجام مي‌دهيم.
در نشستي که با آقاي روحاني داشتم، به‌عنوان يک فرد و عضو خانواده آموزش و پرورش از او تقاضا کردم که اولويت اول دولت دوازدهم را آموزش و پرورش قرار دهد اما آيا اين کار را کرد؟ نه.
وقتي که آموزش و پرورش نه به عنوان يک اداره و يک وزارتخانه بلکه به عنوان اينکه 13 ميليون جوان در آن تحصيل مي‌کنند و اينها بايد جامعه فرداي ايران را بسازند، دغدغه اول دولت و حکومت نيست، چه توقعي مي‌توانيد داشته باشيد از مجلس و نمايندگان؟ اما باز هم نااميد نمي‌شويم و به خاطر برخي از مسائل و فراز و فرودها و چوب لاي چرخ گذاشتن‌ها حداقل اميدهاي کميسيون آموزش و ساير دوستان براي بهبود وزارت آموزش و پرورش سعي مي‌کنيم و اينکه اين وزارتخانه واقعا نياز به کمک ساير دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دارد براي اينکه حالش که همان بودجه است بهتر شود و هر کاري از دستمان بر بيايد انجام مي‌دهيم.
پرسش: به عنوان رسانه مي‌توانيم به مردم آگاهي دهيم که نسبت به نمايندگان و دولتي که انتخاب کرده‌اند چه مطالباتي مي‌توانند از آنها داشته باشند. فرض کنيد مجلس قانوني را تصويب کند که به وزارت‌خانه‌هاي آموزش و پرورش و علوم ضرب‌الاجل شش ماهه دهد تا نظام آموزشي به سطحي برسد که بر اساس سطح آموزش و کتب درسي آزمون‌ها برگزار شود. اگر اين اتفاق بيفتد چقدر مي‌تواند موثر باشد؟
پاسخ: خيلي.
زمانش نبود ضرب الاجل 3-3-6 اجرا شود
پرسش: در واقع پيش قدم شدن اين موضوع با مجلس است. اگر مجلس دهم توانست اين قانون را تصويب کند مردم به رأيي‌ که به نمايندگان داده‌اند خوشحال مي‌شوند. اگر دولت همکاري کند مردم به رأيي که به دولت داده‌اند خواهند باليد، اما اگر اين اتفاق نيفتد، ما به‌عنوان رسانه به مردم اعلام مي‌کنيم که مجلس و دولت مي توانست اين کار را انجام دهد و نکرد. البته در مورد کنکور هم قرار گذاشته شد تا حذف شود. چرا قرار مي‌گذاريم اما بعد قرارمان را فراموش مي‌کنيم؟
پاسخ: در مورد حذف کنکور پيش‌بيني بود تا سال 98 کنکور حذف شود و با تغيير نظام آموزشي و ضرب‌الاجلي که آقاي حاجي بابايي در اجراي نظام 3-3-6داشت و اينکه اين نظام خوب است يا نيست اما زمانش نبود ضرب‌الاجل تمام کشور را پوشش دهد. متاسفانه يک ضربه جبران‌ناپذيري به بحث آموزش کشور وارد شد. اينکه مي‌گوييد با آموزش عالي نشست داشته باشيم و با يکديگر همکاري کنيم هم خوب است.
پرسش: وزارت علوم معتقد است آزموني که برگزار مي‌کند علمي و آکادميک است.
پاسخ: از طرفي سازمان سنجش هم بارها اين موضوع را اعلام مي‌کند و ما هم حتي همين امسال که نسبت به سوالات کنکور اعتراض شد در کميسيون آموزش مطرح کرديم. سازمان سنجش ادعا دارد که سوالاتش استاندارد و کيفي است و آنگونه نيست که خارج از محتواي مطالب درسي و آموزشي باشد.
زمينه براي حذف کنکور فراهم است
صندلي خالي در دانشگاه‌ها وجود دارد
اما مساله حذف کنکور فکر مي‌کنم زمينه‌اش فراهم است. ما حتي در دانشگاه‌هاي درجه يک کشورمان صندلي خالي داريم و روساي دانشگاه‌ها اعلام کردند که صندلي خالي وجود دارد. دانشگاه‌هاي آزاد، علمي و کاربردي و پيام نور که جاي خود دارند.

فکر مي‌کنم زمان آن رسيده که کنکور را حذف کنيم اما باز هم مي‌گويم، انگار که بعضي‌ها آمادگي حذف کنکور را ندارند. اينکه علتش چيست نمي‌دانم، اما فکر مي‌کنم يکي از آنها بحث تجارت است؛ يعني به دانش‌آموزان به عنوان يک منبع درآمد نگاه مي‌کنند. شما در مدارس غيرانتفاعي مي‌بينيد که اينطور نگاه مي‌شود که اين دانش‌آموز چند ميليون سود دارد و بايد آن را حفظ کند.
اگر کنکور حذف شود منبع درآمد خيلي‌ها قطع مي‌شود
بحث کنکور هم همين‌طور است. اگر کنکور حذف شود منبع درآمد خيلي‌ها قطع مي‌شود، بنابراين شايد دست‌هايي براي حفظ برگزاري کنکور در کار باشد، اما در مورد عدم برگزاري به نظر مي‌رسد که تعدادي از دانشگاه‌هاي مطرح و درجه يک حتما آزمون برگزار کنند اما در سطح دانشگاه‌هايي مانند آزاد، پيام نور و يا علمي کاربردي مي‌توان کنکور را حذف کرد.
در نتيجه زمينه براي حذف کنکور وجود دارد تا فشار رواني که به خانواده‌ها وارد مي‌شود و بزرگ‌ترين فشار روحي و رواني است حذف شود.
مواردي هم وجود دارد که از دبستان به دانش‌آموزان تست‌زني را آموزش مي‌دهند و اين براي سيستم آموزشي خطرناک است، معتقدم زمينه براي حذف کنکور مهيا شده و انتخاب دانشگاه‌هاي سطح بالا بايد با آزمون باشد. البته بنده با در نظر گرفتن شرط معدل موافق نيستم زيرا توزيع سطح آموزشي ما عادلانه نيست. در بعضي از مناطق سطح آموزشي پايين است و به نظر مي‌رسد در نظر گرفتن ضريب معدل براي حذف کنکور درست نباشد مگر زماني برسد که بگوييم عدالت آموزشي برقرار شده و اين راه ما تا عدالت آموزشي خيلي طولاني است.
موضوع حذف کنکور و در نظر گرفتن شرط معدل در کميسيون آموزش مجلس هم مطرح شده و در آنجا هم بنده با در نظر گرفتن شرط معدل مخالفت کردم زيرا عادلانه نيست حتي برخي از مدارس غيرانتفاعي ما از استاندارد کافي برخوردار نيستند.
حذف کنکور بايد با برنامه انجام شود
پرسش: آيا اين بستر قانوني وجود دارد که وزارت علوم بخواهد خودسرانه نسبت به حذف کنکور اقدام کند؟
پاسخ: اين جزو پيشنهادات مجلس و کميسيون آموزش بوده؛ در واقع جزو مصوبات کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس است. اما حذف کنکور بايد با برنامه انجام شود تا از نظر علمي افت نکنيم. ما کيفيت آموزشي و توانمندي‌هاي علمي دانش‌آموزان را نبايد پايين بياوريم به بهانه اينکه مي‌خواهيم کنکور را حذف کنيم.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
گفت‌وگو از خبرنگاران ايسنا: محمد نوراللهي و فاطمه خوش‌نيت
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی ظهر پنجشنبه به اتفاق جمعی از مسئولان این اداره کل از روند برگزاری کنکور در شهرستان‌های بدره و ملکشاهی بازدید کرد و در جریان این بازدید اظهار داشت؛ حدود ۱۵ هزار نفر داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان ایلام با هم به رقابت می‌پردازند که از این تعداد آموزش و پرورش استان متولی برگزاری آزمون برای ۵ هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

درویشی افزود: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌گردد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ در شش شهرستان آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه امتحانی آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت استان در پایان خاطر نشان کرد؛ از ۵ هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش میزبان آنان در مرحله‌ی اول آزمون است ۳ هزار و ۷۲۵ نفر دختر و ۲ هزار ۲۶۵ داوطلب پسر هستند.

کد خبر 6088479

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است