Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:42:07 GMT

انتقاد از جذب نیرو در شهرداری کرج بدون اخذ مجوز شورا

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۹۰۸۸

انتقاد از جذب نیرو در شهرداری کرج بدون اخذ مجوز شورا

کرج – شورای شهر کرج در جلسه‌ای علنی به شهردار در خصوص به‌کارگیری نیرو خارج از مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه تذکر داده شد زیرا این مهم مستلزم اخذ مجوز از شورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع صبح یکشنبه در شانزدهمین جلسه شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور، با اشاره به اینکه قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری تعیین و تکلیف نشده و بدون شک این مهم بستر ایجاد مشکلات عدیده‌ای را فراهم می‌کند، اظهار کرد: شهردار کرج باید در نخستین فرصت به این موضوع رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در خصوص به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری کرج گزارش‌های مختلفی را شاهد هستیم که تعدادی از افراد در شهرداری حاضرشده و مسئولیت‌های به این اشخاص تفویض شده که گاها تعهدآور است، افزود: این افراد به اسناد، پرونده‌ها و مسائل جاری دسترسی دارند.

زارع گفت: طبق مقررات در دستگاهی چون شهرداری بدون یک ارتباط حقوقی امکان دسترسی افراد به اسناد وجود ندارد و این موضوع بایستی به‌صورت ویژه موردتوجه شهردار قرار گیرد.

طبق مقررات در دستگاهی چون شهرداری بدون یک ارتباط حقوقی امکان دسترسی افراد به اسناد وجود ندارد و این موضوع بایستی به‌صورت ویژه موردتوجه شهردار کرج قرار گیردوی بابیان اینکه اگر قرار است نیروی انسانی از جای دیگر به‌عنوان مدیر به‌کارگیری شود، اشتغال این افراد باید با یک رابطه استخدامی مشخص باشد که این اتفاق رخ نداده است، تصریح کرد: به‌کارگیری هرگونه نیروی انسانی مستلزم اخذ مجوز از شورای اسلامی است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: استعدادهای زیادی در شهر وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

در ادامه محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اعلام تذکری دراین‌باره یادآور شود: به‌کارگیری هر نیرو در هر سمتی از خارج از مجموعه شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه باید با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر کرج انجام گیرد.

در ادامه این جلسه طرح دوفوریتی پرداخت حق الجلسه کمیسیون‌ها که مبالغ آن نیز تعیین‌شده به نمایندگان ارگان‌هایی چون دادگستری که در صحن شورای اسلامی حاضر می‌شوند، مطرح و درنهایت طبق نظر اعضا این طرح به کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

محمدرضا رضا پور معاون مالی شهرداری کرج در واکنش به ارسال این طرح به کمیسیون مربوطه، گفت: پرداخت این دسته از وجوهات قانونی است از اعضای شورا می‌خواهیم با این طرح موافقت کنند زیرا این درخواست بیش از ۵۰ سال است که اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیئت تبصره پنج ماده ۹۶ از ابتدای سال تشکیل‌شده و از مسئولیت‌های متعددی برخوردار است، اعلام کرد: برای کارکنان شهرداری درخواستی در خصوص پرداخت وجوه حق الجلسه ارائه نشده است.

بررسی وضعیت بافت‌های فرسوده کرج

در ادامه جلسه و در بررسی لایحه شهرداری مصوبات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج موضوع تملک املاک واقع در اسلام‌آباد که در تحت تعریض خیابان مجاهد و شریعتی (از خیابان‌های اصلی این منطقه) قرار دارد؛ مطرح شد و به تصویب اعضای شورای شهر کرج رسید.

احمدی پرگو معاون شهرسازی شهرداری کرج با تأکید بر اینکه اولویت شهرداری در خصوص منطقه اسلام‌آباد احیای بافت‌های فرسوده است، اظهار کرد: شهرداری برای این منطقه طرح ساماندهی تدوین کرده لذا این لایحه بدین منظور ارائه‌شده است.

احد رسولی عضو شورای شهر کرج گفت: اگر درروند احیای بافت‌های فرسوده دیگر شهرها مطالعه شود به این مهم دست می‌یابیم که به سبب تشویق مردم ساکن در این‌ مناطق، پرونده‌های مذکور به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای باز شدن قفل تملکات بافت‌های فرسوده عموماً این مهم جز تشویقات احیا محسوب می‌شود، گفت: اگر این مورد را با سختی مواجه کنیم نه‌تنها مشکلات کنونی برطرف نمی‌شود بلکه قفلی بر قفل دیگر زده می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات

نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت ۹ اردیبهشت، روز شوراها در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان شامگاه یکشنبه _شانزدهم اردیبهشت‌_ با حضور رؤسا و اعضای شورا برگزار شد.

اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به بیان دغدغه‌های خود در خصوص پیشرفت و توسعه شهر، همچنین اصلاح ساختارها و بهره‌گیری از فرصت‌ها پرداختند.

انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خیر مقدم به اعضای ادواری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر فرصتی برای خدمت به مردم است و بیان خاطرات، تجربیات و دیدگاه‌های مختلف زمینه‌ساز رشد و بالندگی شهر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش ادوار مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان در پیشرفت شهر، گفت: انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌.

لزوم چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات ترافیکی نصف جهان

حسین مولایی، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به ضرورت حل مسئله ترافیک در شهر اصفهان گفت: لازم است برنامه‌ریزی‌ها برای رفع این مشکل انجام شود.

تلاش اعضای ادوار شورای شهر برای شکوفایی شهر

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: ادوار مختلف شورای های اسلامی شهر یکی پس از دیگری پرچم خدمت را به دیگر اعضای دوره‌های بعدی می‌دهند تا زمینه شکوفایی شهر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شوراها فرصتی است تا به‌صورت مستقل برای شهر برنامه‌ریزی صورت گیرد و آن را به مسیر درست هدایت کنند.

لزوم صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری

فتح‌الله معین از دیگر رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری به‌ویژه هزینه در مواردی که جزو مأموریت‌ها و مسئولیت‌های شهرداری نیست، اهتمام داشت.

وی اضافه کرد: بهره‌گرفتن از ظرفیت اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان برای همکاری در ارزیابی وضعیت موجود شهر و انتقال نقاط ضعف و قوت می‌تواند فرصتی برای شورای اسلامی فعلی باشد.

جایگاه شورا باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود

علیرضا نصر اصفهانی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر با ربع قرن سابقه باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود و لازم است نمایندگان مجلس به این جایگاه توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: شوراها پس از ۲۵ سال نیازمند خود اصلاحی و آسیب‌شناسی است و می‌تواند حرکتی ویژه در سطح کشور باشد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم لوح یادبود به خانواده‌های مرحوم امین‌پور و مرحوم بصیرت از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اعطا شد.

کد خبر 750950

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟