Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگویی، گفت: آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرها هر سال در فصل پاییز تشدید می‌شود و جالب است که مسئولان امر به صورت ریشه‌ای با این پدیده روبرو نمی‌شوند.
عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس طرح زوج و فرد خودروها یا تعطیلی مدارس را راه‌حل‌هایی مقطعی و بی‌فایده دانست و خاطرنشان کرد: به کار بستن این راه‌حل‌ها شاید در کوتاه مدت قدری از آلایندگی و غلظت آلودگی هوای تهران بکاهد ولی همانطور که شاهدید به هیچ وجه راه‌حل اساسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به جایگاه ضعیف و شکننده «آلودگی هوا» در قانون برنامه ششم توسعه، گفت: اگرچه مجلس مصوباتی در قانون برنامه ششم توسعه در این باب داشت اما هیچ یک از آنها «الزام‌آور» نیست! بلکه این مواد دولت را مجاز به استفاده از مکانیزم‌ها و ساز و کارهایی کرده است که طی قانون برنامه این مشکل حل شود. دولت طی دو سال ابتدایی قانون برنامه هیچ اجباری برای خارج کردن واحدهای آلاینده از شهرها و استانداردسازی و بهبود کیفیت موتور خودروهای کارخانجات خودروساز ندارد.
وی در پیشنهادی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست، شورای شهر و شهرداری تهران برای یافتن راه‌حل‌هایی برای کاهش آلودگی هوای تهران شد.
ذوالقدر خطاب به همکارانش در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: مطالبه‌گری مجلس در حوزه نظارتی ایجاب می‌کند تا برای کاهش آلودگی هوا با حساسیت بیشتری به موضوع نگاه شود.
به گفته عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، کاهش نزولات جوی در پاییز امسال، بالا رفتن غلظت گرد و غبار در تهران و مناطق شرقی، جنوب شرقی و جنوبی کشور، افزایش سن ناوگان حمل و نقل اتوبوس درون و برون شهری، تردد خودروها و موتورسیکلت‌های با آلایندگی بالا در سطح شهر، افزایش استفاده از خودروهای شخصی به دلیل ازدحام شدید مسافر در صبح و غروب در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی در تشدید آلودگی‌های هوای تهران و سایر کلان‌شهرها دارای تاثیرگذاری «زیاد و مستقیم» است.
نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در عین حال  آشفتگی مدیریتی را در تشدید آلودگی هوای تهران موثر دانست و افزود: مسئولان قول داده بودند با جابه‌جایی ساعت شروع به کار ادارات، مدارس، بانک‌ها و اصناف ترافیک شدید صبحگاهی را کنترل کنند اما این مسئله قید زمان خورد و فقط به 15 روز ابتدایی بازگشایی مدارس محدود شد در حالی که چنین طرح‌هایی باید با مطالعات بیشتر و بررسی ابعاد مختلف به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله 120 کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال 1375 به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده و از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله 120 کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال 1403 که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است