Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-26@21:39:06 GMT

ثبت 21 طلاق در هر ساعت

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۰۴۲۳

ثبت 21 طلاق در هر ساعت

به گزارش بولتن نیوز، کوزه گر در اولین همایش نیکوکاری و خیرجمعی که در مرکز خیریه معلولان وحدت برگزار شد با بیان اینکه جامعه سالم، مامن آرامش و بستر رشد و شکوفایی استعدادهاست گفت: برای آنکه بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید از بار آسیب ها بکاهیم. خیران حوزه سلامت اجتماعی در جهت کاهش این آسیب‌ها گام بر می‌دارند و باید نهضت کار خیر در حوزه سلامت اجتماعی را نهادینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای آنکه جامعه سالمی داشته باشیم گام اول ایجاد همدلی، گام دوم عمل به سیاست های بهزیستی است که بارها اعلام شده است. در همین راستا سه استراتژی کاهش و پیشگیری آسیب ها، اقدام به موقع و یاری طلبیدن از مردم از سوی بهزیستی مدنظر است.

قائم مقام مشارکت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید ابتدا به خیران نشان دهیم که چه کاری انجام می‌دهیم گفت: بیش از دو میلیون و 300 هزار مددجو تحت پوشش هستند که یک میلیون و 300هزار نفر از آنها معلول اند.از شمار معلولان، 450هزار نفر دارای معلولیت جسمی اند، 30هزار نابینای شدید، 138خانوار 5معلوله، 26خانوار شش معلوله و 4خانوار هفت معلوله هستند.

کوزه گر افزود: همچنین 21هزار و 500نفر معلول ضایعه نخاعی هستند و صد هزار معلول خارج از بهزیستی از امکانات ما استفاده می‌کنند. همچنین 30هزار دانش آموز معلول و 15هزار دانشجوی معلول داریم.

وی با اشاره به وجود 36هزار و 500 خانواده با فرزند چندقلو گفت: تعدادی هم خانواده دوقلویی پشت نوبت داریم.

قائم مقام مشارکت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با آسیب های دائمی روزافزون روبروییم که هرروز به شمار آنها افزوده می شود عنوان کرد: سالانه 30هزار معلول در کشور متولد می‌شود که نشان دهنده بی توجهی به آزمایش‌های قبل ازدواج و ازدواج های فامیلی است. آیا به اعتبار بهزیستی برای پوشش این افراد در هر سال اضافه می‌شود؟.

وی ادامه داد: 18درصد مرگ و میر ما ناشی از حوادث رانندگی است و سالانه 15تا 20هزار نفر را به کام مرگ می کشاند. خانواده بسیاری از این افراد بی سرپرست شده و وارد خانواده بهزیستی می‌شوند. طی 18سال گذشته 459هزار نفر در تصادفات کشته و چند میلیون نفر معلول شده اند.

کوزه گر به آمار طلاق نیز اشاره کرد و گفت: روزانه 493 طلاق ثبت می‌شود. به عبارتی هرساعت 21طلاق در کشور به ثبت می‌رسد. بخشی از این زنان مطلقه دچار آسیب می‌شوند و نیازمند حمایت بهزیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال میزان مشارکت های مردمی 29درصد رشد داشته است گفت: این کمک ها متمرکز به حسابی واریز نمی‌شود و آمار کشوری است که مردم به مراکز می‌روند و کمک می‌کنند. 316میلیارد جمع کمک های نقدی و غیرنقدی ما بوده است. طبق برآوردها خیران 40هزار تومان در سال، 3300تومان در ماه و 110 تومان در هر روز به جامعه تحت پوشش ما کمک می کنند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899045

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!