Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد علی کوزه گر در همایش نیکوکاری و خیر جمعی از راه اندازی نهضت خیرین سلامت اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: برای اینکه جامعه ای سالم داشته باشیم باید با کمک نیکوکاران و خیرین و همچنین نهادهای غیردولتی بتوانیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم و در این خصوص نیازمند همکاری این سازمان ها هستیم به طوری که باید نهضت کار و مشارکت را در حوزه سلامت اجتماعی نهادینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مددجوی سازمان بهزیستی هستند اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معلول هستند که ۴۵۰ هزار نفر آنها معلول جسمی و ۳۰ هزار نابینای شدید، ۱۳۸ خانوار دارای ۵ معلول ۲۶ خانوار دارای ۶ معلول و ۴ خانوار دارای ۷ معلول هستند که برنامه ریزی بهزیستی در جهت کمک و رسیدگی برای رفع نیازهای این افراد صورت گرفته است.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی تصریح کرد: همچنین ۳۰ هزار دانش آموز و ۱۵ هزار دانشجوی معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که به آنها خدمات آموزشی و تحصیلی ارائه می دهیم.

کوزه گر با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۵۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش ما هستند ادامه داد: همچنین صدهزار معلول نیز غیر تحت پوشش از خدمات ما بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۳۰ هزار معلول متولد می شوند گفت: با اجباری شدن آزمایش های ژنتیک و غربالگری های مختلف سعی داریم از تعداد این افراد بکاهیم.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه ۱۸ درصد از مرگ و میرهای کشور ناشی از تصادفات رانندگی است افزود: تصادفات در سال جان ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر را می گیرد و بسیاری از خانواده به این واسطه بی سرپرست شده و تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند و در همین رابطه طی ۱۸ سال گذشته، ۴۵۹ نفر کشته و چند میلیون نفر نیز معلول شدند.

کوزه گر از رشد ۲۹ درصدی مشارکت های مردمی نیز خبر داد و اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال، کمک های مردمی از روش های مختلف جمع آوری شد که نشان دهنده افزایش رشد آن طی این مدت بود به طوری که میزان کمک های مردمی ۳۱۶ میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی مردم نیکوکار و خیر ۴۰ هزار تومان در سال، سه هزار و ۳۰۰ تومان در ماه و ۱۱۰ تومان روزانه به مددجویان بهزیستی کمک می کنند.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه روزانه ۴۹۳ مورد طلاق به ثبت می رسد تصریح کرد: در هر ساعت ۲۱ مورد طلاق در کشور ثبت می شود که این موضوع نشان دهنده این است که بهزیستی باید برنامه ریزی های گسترده تری را در راستای رسیدگی به زنان مطلقه و آسیب دیدگان انجام دهد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو‌ها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردارحسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که انشالله با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً می‌بایستی اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را انشالله یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور