Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:28:15 GMT

اتهام جدید ائتلاف سعودی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۱۸۵۷

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بار دیگر با تکرار ادعاهای نخ نمای خود ایران را به تسلیح موشکی انصار الله یمن متهم کرده است.

به گزارش مهر، به نقل از «اسپوتنیک»، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شده است که ایران به انصار الله موشک های بالستیک داده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد که حمایت ایران از انصار الله عامل اصلی حملات اخیر انصار الله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادعا کرده که تجهیزات نظامی که انصار الله اخیرا مورد استفاده قرار داده در ذخایر تسلیحاتی یمن وجود نداشته و ایرانیان فناوری موشکی را به یمنی ها داده اند.

این مسئول نظامی سعودی بار دیگر اتهامات بی پایه و اساس این کشور در خصوص انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به یمن را مطرح کرده و مدعی شده که این تجهیزات نظامی به وسیله کشتی های ایرانی به یمن ارسال شده است.

ارتش یمن روز شنبه یک موشک بالستیک به سوی فرودگاه ملک خالد در ریاض شلیک کرد که این موشک به هدف اصابت کرده است، با این حال ریاض مدعی شده که سامانه دفاع موشکی این کشور این موشک را خنثی کرده است.

پیشتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم که در حال سفر به توکیو بود در جمع خبرنگاران در خصوص حمله موشکی انصار الله به ریاض مدعی شده بود که ایران به عربستان حمله کرده و در این زمینه گناهکار است.

این در حالی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله اخیرا در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفته بود که تجهیزات موشکی انصار الله بخشی از ذخایر تسلیحاتی این کشور بوده که طی جنگ عربستان علیه یمن به وسیله نیروهای داخلی ارتقا داده شده است.

سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در پاسخ به ادعای ترامپ امروز گفت: آقای ترامپ سخنان بی حساب، غلط و دروغ زیاد گفته است و این نیز یکی از آن تهمت ها است. اصلا امکان انتقال موشک به یمن وجود ندارد و این موشک هایی که شلیک می شود متعلق به خود یمن است که آنها را بازسازی کرده اند و با افزایش برد آنها در پی انتقام خون شهدای یمن هستند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به بازداشت اخیر یک فرد در انگلیس به اتهام آتش‌افروزی در راستای منافع روسیه در املاک متعلق به یک شرکت تجاری اوکراینی، گفت که این اتهامات جنگ اطلاعاتی لندن علیه مسکو است.

زاخارووا تاکید کرد که روسیه چنین اتهاماتی را تحریک‌آمیز تلقی می‌کند و هرگز حملات خرابکارانه علیه اهداف غیرنظامی مرتکب نشده است.

انگلیس مدعی شده است که فرد بازداشت‌شده با اجیر کردن چند نفر، اقدام به آتش‌افروزی در ملکی متعلق به یک شرکت تجاری اوکراینی واقع در لندن کرده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس درباره این اتهامات عمیقاً ابراز نگرانی کرد و وزارت متبوع وی نیز ماه گذشته سفیر مسکو در لندن را جهت ابراز نگرانی درباره «اقدامات شرورانه تحت هدایت روسیه در خاک انگلیس» فراخواند.

زاخارووا دراین‌باره تاکید کرد: ما چنین اتهامات تحریک‌آمیزی را تازه‌ترین گلوله شلیک‌شده از «خیابان داونینگ» در جنگ اطلاعاتی انگلیس علیه کشور خود می‌دانیم. این تلاش‌های مذبوحانه رقت‌انگیز است. اتهامات واردشده نه تنها احمقانه است بلکه هیچ مدرک و پشتوانه‌ای هم ندارد. انگلیس باید از هراس‌افکنی ضد روسیه دست بکشد.

کد خبر 6100412

دیگر خبرها

  • اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند