Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@05:29:11 GMT

پیوستگی بین مردم و نظام قضائی کشور یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۲۱۳۵

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز یکشنبه، 14 آبان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهربابک گفت: روز 13 آبان یادآور سه واقعه بزرگ تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به دلیل اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون، کشتار دانش‌آموزان  توسط دژخیمان رژیم ستمشاهی در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یک صاعقه‌ای بود که بر هیمنه استکبار آمریکا و استبداد تحت سلطه او وارد شد و استکبارستیزی جزء ماهیت و فرهنگ ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی به عنوان روح حاکم بر انقلاب اسلامی ایران است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: حمایت از ستمدیده و مقابله با ظلم استکبار از آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و شهدا و از جمله اصول بنیادین انقلاب اسلامی است.
موحد گفت: دلیل اصلی کینه‌توزی آمریکا با ملت ایران و  انقلاب اسلامی این است که آنها سال‌ها در این کشور سلطه سیاسی و اقتصادی داشتند و چپاول کردند و بعد از انقلاب اسلامی به‌دنبال بازیابی منافع مادی و سرکوب استقلال خواهی کشور بوده‌اند و خصومت آنها ناشی از همین روحیه استکبارستیزی ملت ایران است.
وی افزود: قدرت نرم جمهوری اسلامی  امروز آنها را به وحشت انداخته بدون شک همین استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی و فرهنگ مقابله با استکبار و دین‌مداری است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: پیوستگی بین مردم و نظام قضائی کشور یک ضرورت است و اجرای عدالت محتاج یک پشتوانه مردمی و اجتماعی است و از تمام ظرفیت‌های اجتماعی و نهادهای مردمی برای تحقق عدالت قضائی در جامعه باید به‌کار گرفته شود.
منبع: روابط عمومی دادگستری استان کرمان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا  این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به‌طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎‌گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است