Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علت رغبت نداشتن پرستاران بی کار برای استخدام در غالب شرکتی، بیان کرد: به قطع و یقین کار شرکتی بدون وجود حداقل امنیت شغلی و داشتن حداقل میزان دستمزد و مسائل بیمه در شان   پرستارانی که چندین سال درس می خوانند و دوره های تئوری و عملی را با همه سختی ها و دقت هایش می گذرانند، نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات آماری جمع آوری شده در سازمان نظام پرستاری، هم اکنون 14 هزار پرستار جویای کار در ایران هستند و این در حالی است که طبق آخرین اطلاعات، بیمارستان های کشور  100 هزار نیروی پرستار کم دارند اما به علت وضعیت جذب شرکتی و مشکلات مالی و نبود جاذبه های شغلی، پرستاران تحصیل کرده کشورمان رغبتی برای جذب در مراکز درمانی به صورت شرکتی ندارند. 

ضرورت جذب سالانه 8 الی  10 هزار دانشجوی پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر ضرورت افزایش جاذبه های شغلی پرستاران در بیمارستان ها، افزود: اگر جاذبه هایی همچون امنیت شغلی، استخدام، شرایط پرداخت مناسب و سختی کار در مراکز درمانی ایجاد شود، به قطع و یقین همه پرستاران جویای کار و دارای مدرک رسمی ، جذب بیمارستان ها می شوند و به خوبی برای همه دردمندان ارائه خدمت می کنند. 

آدابی همچنین یاد آورشد: با ایجاد جاذبه های شغلی پرستاری در بیمارستان ها علاوه بر مشغول به کار شدن پرستاران جویای کار می توان سالانه با آموزش و جذب هشت الی  10 هزار دانشجوی پرستاری، هم مشکل کمبود نیروی متخصص پرستاری در بیمارستان ها رفع شود وهم نگرانی از کمبود نیروهای جوان و پر انرژی از میان برود. 

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوای بسیار خوب و تنوع زیستی و اقلیمی مقصد مناسبی برای گردشگران است

وی بیان داشت: بوم گردی در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته و این استان نیز دارای مناطق مختلف و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی است.

طالبی پور اظهار داشت: در مناطق گرمسیری و سردسیری استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که از مهمترین آنها، آبشار یاسوج، آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، جاذبه‌های گردشگری شهر سی سخت مانند کوه‌گل، چشمه میشی، غار ده‌شیخ، بافت تاریخی دهدشت، چشمه بلقیس چرام، دست نوشته‌های تنگ سولک بهمئی و شلال‌دون باشت است.

وی امام زادگان تاریخی همچون امامزادگان سید محمد کهگیلویه، امام زاده علی (ع) چرام و بی بی حکیمه گچساران را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان عنوان کرد.

طالبی پور اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد، ۳۲۰ جاذبه طبیعی دارد که می‌توان با جذب بیشتر گردشگر، در این مناطق گردشگری، اشتغالزایی ایجاد و توسعه اقتصادی را میسر کرد.

کد خبر 6092075

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌