Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@12:29:57 GMT

تحرکات "طالبان" در هرات افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۳۹۵۱

تحرکات 'طالبان' در هرات افزایش یافته است

خبرگزاری میزان- معاون شواری ولایتی هرات با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در شهرستان‌ها و روستاهای هرات گفت: از آغاز سال تاکنون شمار طالبان و مخالفین مسلح دولت در شهرستان‌های هرات افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، توریالی طاهری معاون شواری ولایتی هرات با اشاره به افزایش ناامنی ها در شهرستان‌ها و روستاهای هرات گفت: از آغاز سال تاکنون شمار طالبان و مخالفین مسلح دولت در شهرستان‌های هرات افزایش یافته و در روستاها و برخی از شهرستان‌ها برای محاکمه مردم در دادگاه‌های صحرایی خود اقدام می‌کنند و این کار سبب وحشت مردم از زندگی دراین مناطق شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد طالبان در سالهای گذشته 30 درصد بود اما از آغاز سال تاکنون این امار به 100 درصد حضور آنها دراین شهرستان‌ها رسیده و ناامنی در این اواخر افزایش یافته است، گشت وگذار طالبان در شهرستانها و روستا ها به صورت آزادانه، حملات آنها بر پاسگاه‌ها و نیروهای امنیتی ، اخاذی از ساکنین شهرستان‌ها و روستاها به وضوح دیده میشود اما دولت تا کنون برای تامین امنیت هیچ اقدامی نکرده است.

طاهری گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های شمالی و غرب هرات طالبان مسلح به صورت ازادانه ترانزیت مواد مخدر را انجام می‌دهند که بیشتر این گروهها مواد مخدر را از طریق ولایت های هلمند، بادغیس و فراه وارد شهرستان‌های شمالی و غربی هرات می‌کنند و از این طریق این مواد مخدر را به ایران قاچاق می‌کنند که تا هنوز برنامه درستی برای مبارزه با مافیای مواد مخدر از سوی نیروهای امنیتی روی دست نیست.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات از برگزاری جلسه اضطراری با شورای ولایتی هرات از سوی اداره محلی هرات خبرداد و گفت: قرار است پس از بررسی های آنها با نمایندگان شورای ولایتی و ارتباطات آنها با شهروندان در شهرستان‌های ناامن اقدامات جدی در راستای تامین امنیت در این مناطق ناامن صورت گیرد .

در حال حاضر تجمع طالبان در برخی از شهرستان‌های هرات گسترش یافته است که سبب وحشت شهروندان در این مناطق شده است مسوولان شورای ولایتی هرات نیز در این مورد مسوولان امنیتی در هرات را بی برنامه می‌خواند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت